Експерт розкритикував темпи будівництва злітно-посадкової смуги у Дніпрі
Експерт розкритикував темпи будівництва злітно-посадкової смуги у Дніпрі

Експерт розкритикував темпи будівництва злітно-посадкової смуги у Дніпрі

Фото Дніпропетровська ОДА
Фото Дніпропетровська ОДА

Роботи в аеропорту Дніпра ризикують затягнутися на набагато триваліший період часу, ніж планується. Про це заявив відомий економічний експерт Олександр Охріменко, директор Українського аналітичного центру. 

«Про те, як просувається будь-який проект, можна легко судити з динаміки освоєння виділеного бюджету. В системі ProZorro дуже чітко видно бюджетний розпис з будівництва аеродрому в Дніпрі, досить вивчити відповідні програми. І вже сьогодні очевидно, що графік будівництва зірваний, і темп виконання робіт насторожуюче низький. У 2021 році повинні освоїти 1,4 млрд грн. Вчора я прочитав, що у березні освоїли 5,8 млн грн замість 8,5 млн грн запланованих. Тобто, не поклали належні 2950 куб. м і 64 погонних метри, не побудували 1 чергу з 4 тимчасових споруд", - розповів експерт.

В середньому на місяць на будівництві аеропорту в Дніпрі повинні освоювати 155 млн грн, які в різній пропорції розподілені по місяцях. "Якщо кожен місяць відставання від графіка буде 30 %, як зараз, то недоробка буде накладатися на недоробку. Це ж не простий і не лінійний процес! Проблеми будуть накопичуватися, і в підсумку Дніпро отримає аеропорт років через 10. Або навіть 20: у найбільш клінічній ситуації, якщо по чайній ложці освоювати 5-6 млн на місяць, то якраз 20 років і виходить», - говорить експерт.

Охріменко також додав, що майбутнє нового аеропорту в Дніпрі під серйозною загрозою через те, що результати тендеру на його будівництво не пройшли галузеву експертизу. "Спочатку сама по собі загальна сума, яку запросив підрядник, викликає великі сумніви. Вона на 30% нижча від стартової, що наводить на думки про демпінг, який в підсумку призводить до безконтрольного викачування державних грошей. Будуть придумувати причини й доїти бюджет або, що ще гірше, будувати як попало. Чи можна створити сучасний безпечний аеродром за 3,95 млрд грн замість 5,69 млрд грн? Майданчик держзакупівель ProZorrо з її суто ціновими критеріями відбору або фахівці загального профілю Мінекономіки й Мінфіну, за визначенням не можуть в цьому розібратися без експертів в галузі аеропортобудування! Без фахівців, які знають технологічні нюанси й розуміють цінову кон'юнктуру ринків ресурсів для будівництва! А їх не залучили. І якщо держава і далі буде йти наосліп, давати карт-бланш приватнику, якого цікавить тільки прибуток, це призведе до катастрофи, зриву будівництва й ошуканих очікувань дніпрян», - переконаний експерт.

Раніше журналісти дніпровських ЗМІ повідомили, що державна частина роботи з будівництва місцевого аеропорту не виконується, техніки на будмайданчику немає. Компанія-підрядник будівництва аеропорту належить тестю скандального голови ДФС Романа Насірова.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram

Автор: Григорій Бондар

Джерело матеріала
loader
loader