В Україні вступив в силу закон про електронні трудові книжки – що це означає
В Україні вступив в силу закон про електронні трудові книжки – що це означає

В Україні вступив в силу закон про електронні трудові книжки – що це означає

В Україні вступає в силу закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі". Документ офіційно опублікований в парламентській газеті "Голос України".

Відомо, що закон був прийнятий 5 лютого 2021 року 265 голосами народних депутатів. Даний закон встановлює п'ятирічний перехідний період для включення до Державного реєстру відомостей з паперових трудових книжок про трудову діяльність працівника. Передбачається, що протягом цього періоду буде застосовуватися як паперова трудова книжка, так і електронна форма вже наявних або внесених відомостей про трудову діяльність працівника з Державного реєстру.

Також документ визначає, що внесення відомостей про трудову діяльність до Державного реєстру через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду (ПФУ) у вигляді сканованих або оцифрованих копій, передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок та іншого), здійснюється працівником і роботодавцем з обов'язковим накладенням електронного підпису.

Після внесення відомостей про трудову діяльність працівника до Державного реєстру роботодавець зобов'язаний видати оригінал паперової трудової книжки йому на руки під розпис, при цьому також передбачений обов'язок роботодавця вносити на вимогу працівника в паперову трудову книжку запис про прийняття на роботу, переведення і звільнення.

Що також передбачає цей закон:

  • використання відомостей для підтвердження наявного стажу роботи для укладення трудового договору, призначення пенсій і т.д.;
  • врегулюється питання про автоматичне призначення пенсії за віком через особистий електронний кабінет особи на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • зменшення витрат роботодавців на ведення паперового документообігу;
  • врахування даних стосовно освіти та кваліфікації, яку має працююче населення та яку отримують молоді люди, для забезпечення узгодження пропозицій, які існують на ринку праці, та планування підготовки (перепідготовки) фахівців за актуальними напрямками;
  • зміни допоможуть усунути можливі ризики і негативні наслідки втрати трудової книжки, її фізичного пошкодження, фальсифікації та внесення недостовірних відомостей до цього документа.

Раніше у ПФУ запевнили, що із запровадженням електронної трудової книжки проблем із відновленням інформації щодо трудової діяльності громадянина більше не буде.

Як відомо, всі записи у трудових книжках одразу вносили в електронний реєстр тільки з 2004 року. Саме ним користується Пенсійний фонд. Старіші записи до 2004-го треба самостійно відсканувати і внести до реєстру як копії.

Як повідомляв 5.UA, Верховна Рада ухвалила закон щодо врегулювання дистанційної роботи.

Джерело матеріала
loader
loader