Рада ухвалила закон про внутрішній водний транспорт: що він передбачає і наскільки важливий
Рада ухвалила закон про внутрішній водний транспорт: що він передбачає і наскільки важливий

Рада ухвалила закон про внутрішній водний транспорт: що він передбачає і наскільки важливий

Верховна Рада 3 грудня в другому читанні ухвалила законопроєкт "Про внутрішній водний транспорт", який регулює усі сфери відносин у цій галузі. Документ підтримало 276 народних депутатів.

ТСН.ua розібрався, що це за законопроєкт і наскільки він важливий.

Що говорять ініціатори законопроєкту

Авторами та ініціаторами цього проєкту закону є переважно народні депутати від "Слуги народу". Так, один із них - голова підкомітету з питань річкового транспорту Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Артем Ковальов називає сьогоднішнє рішення парламенту історичним, таким, що дає старт реформи річкових перевезень.

"Сьогодні дійсно історична подія! Верховна Рада прийняла у другому читанні Закон про внутрішній водний транспорт. Це великий галузевий євроінтеграційний закон над яким ми працювали останній рік. Це не вдавалось зробити останні 12 років. Ціла галузь не мала базового закону і державної підтримки, що призвело до занепаду річкової інфраструктури, яка зношена на 75%. Прийняття закону – старт реформи річкових перевезень", - написав він на своїй сторінці у Facеbook.

За його словами, цей документ охопить і регулюватиме всі сфери діяльності водного транспорту: питання державного регулювання, річкової інфраструктури, перевезення вантажів і пасажирів, судноплавства, тощо.

Сьогодні дійсно історична подія! Верховна Рада прийняла у другому читанні Закон про внутрішній водний транспорт. Це...

Опубліковано Artem Kovalev Четвер, 3 грудня 2020 р.

Що він передбачає

Модернізація інфраструктури, нові робочі місця, інвестиції та надходження до держбюджету

За словами одного з авторів, нардепа Артема Ковальова, це перший крок до відкритого і конкурентного ринку вантажних і пасажирських перевезень по воді. "Це перший крок до відкритого і конкурентного ринку вантажних і пасажирських перевезень по воді. А це: збільшення перевезень по воді, здешевлення логістики для бізнесу, розвиток суднобудування, нові підприємства і нові робочі місця, українські та іноземні інвестиції, модернізація річкової інфраструктури. Ми хочемо збільшити вантажоперевезення по річці до 30 млн тон на рік з прямим економічним ефектом для держави в 13-16 млрд грн. на рік", - наголошує нардеп.

"Прийняття проєкту акта сприятиме створенню здорової конкуренції на ринку перевезень, покращенню інвестиційного клімату в секторі внутрішніх водних шляхів, стимулюванню розвитку суднобудівної та судноремонтної галузей", - йдеться у пояснювальній записці до законопроєкту.

Покращення екології та збереження доріг

Згідно з пояснювальною запискою, законопроєктом також передбачається низка стимулюючих новацій, які дозволять переорієнтувати вантажопотоки з автомобільних доріг та залізниці на внутрішній водний транспорт, що, в свою чергу, є запорукою збереження дорожнього покриття та покращення екологічної ситуації, нарощування потужностей вітчизняного суднобудування, зростання конкурентоспроможності внутрішнього водного транспорту та його економічної привабливості для залучення іноземних інвестицій.

"Річкова логістика дозволить не тільки розвантажити наші дороги, переорієнтувавши великогабаритні вантажі на річку. А також істотно економити на ремонтах доріг - 1 млн тон перевезених по річці економить 1 млрд грн. на ремонтах доріг протягом 4 років. Також це суттєво покращить екологічну ситуацію. В усьому світі перевезення річкою – найдешевший і найекологічніший спосіб доставки вантажів. Україна має величезний потенціал для розвитку водного транспорту, але зараз річкою перевозиться менше 1% всіх вантажів (ЄС – це 7%). При цьому, Дунай і Дніпро входять до п'ятірки найбільших річок Європи", - говорить голова підкомітету з питань річкового транспорту Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Артем Ковальов.

Сприяє інтеграції до ЄС

Зазначається, що закладені в законопроект "Про внутрішній водний транспорт" норми, сприяють інтеграції внутрішніх водних шляхів в інтермодальну логістичну схему (ред. - система доставки вантажів деякими видами транспорту за єдиним перевізним документом із передаванням вантажів з одного виду транспорту на інший без участі вантажовласника), що дозволить Україні посилити свою конкурентну позицію в транспортній системі країн членів ЄС.

"Враховуючи загальнодержавний курс на інтеграцію до європейського співтовариства прийняття акта є нагальним оскільки ним передбачено імплементацію базових положень директив та регламентів Європейського Союзу у галузі водного транспорту, відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони", - зазначається у пояснювальній записці.

Створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів

Також законопроект передбачає створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів у складі спеціального фонду державного бюджету України для забезпечення судноплавства. "Джерелами формування зазначеного спеціального фонду Державного бюджету України плануються: відсоток коштів акцизного податку з виробленого в Україні пального, акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального, митних платежів, які сплачуються при поміщенні суден у митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами", - йдеться у пояснювальній записці.

Загалом ухвалення закону сприятиме розвитку берегової інфраструктури внутрішнього водного транспорту, поліпшенню стану річкового господарства, розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у сфері внутрішнього водного транспорту і залученню інвестицій, переорієнтації вантажопотоків на екологічний транспорт та інше.

Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій заявляв, що ухвалення Верховною Радою закону "Про внутрішній водний транспорт" дасть змогу збільшити обсяг вантажоперевезень упродовж 3-5 років до 30 млн тонн на рік з економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн на рік.

Відео Міністр інфраструктури Владислав Криклій про реформування маршрутного перевезення і ремонт доріг

Пасажирські перевезення – через пандемію стали дуже актуальною проблемою. Міських і міжміських маршруток не вистачає, їхній стан жахливий, розкладів вони не дотримуються. Міністерство інфраструктури розробило проєкт, який має вирішити ці та багато інших проблем. Міністр інфраструктури України Владислав Криклій зараз усе розкаже – дивіться. 

Міністр інфраструктури Владислав Криклій про реформування маршрутного перевезення і ремонт доріг
Сніданок з 1+1
  • Facebook
  • Twitter
  • Telegram
  • Messenger
  • Viber
Автор:
Ірина Загородня
Джерело матеріала
loader
loader