На ДП "Антонов" повідомили, скільки літаків побудували протягом останніх 10 років.
Про це в інтерв'ю розповів директор держпідприємства Олександр Лось, передає "Економічна правда".
"3а останні 10 років на ДП "Антонов" були створені та побудовані середній транспортний літак Ан-178 та літак-демонстратор Ан-132Д.
Було збудовані та передані замовнику 10 регіональних реактивних пасажирських літаків сімейства Ан-148 та Ан-158", – зазначив Лось.
Окрім цього, як повідомляє керівник ДП, за схемою кооперації з Воронізьким авіаційним підприємством, яка діяла до 2015 року, було виготовлено десятки авіакомплектів для складання літаків цього типу.
Були також виготовлені та поставлені замовнику 6 легких транспортних літаків Ан-32.
Лось повідомив, що зараз на підприємстві на різних стадіях готовності знаходяться три літаки Ан-148 та десять – Ан-158.
Директор держпідприємства пояснив, чому Україна перестала щорічно будувати сотні літаків сімейства АН.
"Раніше була одна економічна система і була задача завантажувати заводи й виробництво випуском продукції заради освоєння коштів та створення паритету з умовним противником.
Тоді не йшлося про ринкову економіку, про потребу ринку як такого, тому що ринок створював держплан СРСР.
Це, власне, і був ринок", – зазначив Лось.
За словами керівника держпідприємства, початок Росією реальної воєнної агресії у 2014 році означав повний розрив кооперації, який триває і буде тривати, оскільки поки що не видно будь-якої нормалізації стосунків з боку РФ: "І це не вина "Антонова", "Південмашу" чи інших високотехнологічних підприємств.
Це історична даність", – зазначив Лось.
"І з цього часу, з 2014 року, вимушено продовжився процес заміщення російських комплектуючих на деталі здебільшого корпорацій США та країн ЄС.
І цей процес, втіленням якого є літак АН-178, триває і досі", – додав директор ДП.