Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України.
«20 серпня Міністерство інфраструктури України в особі державного секретаря Володимира Бучка, ДП „Адміністрація морських портів України“ в особі в.
голови Олександра Голодницького, компанія QTerminals W.
в особі генерального директора Невілла Біссета та ТОВ „Кютерміналз Ольвія“ в особі її представника Мохаммада Юсеф Джаміль Аль Лаххама в режимі онлайн підписали договір про передачу в концесію спеціалізованого морського порту „Ольвія“, розташованого у Миколаєві», — йдеться в повідомленні.
Відповідно до договору, компанія-концесіонер — провідний світовий оператор QTerminals інвестує у розвиток порту близько 3,4 млрд грн.
Крім цього, не менше 80 млн грн буде вкладено в місцеву інфраструктуру.
«Сьогодні ми передаємо в концесію другий морський порт в Україні — спеціалізований порт „Ольвія“.
У рамках цього проекту до роботи в Україні залучається провідний світовий оператор з великим досвідом — катарська компанія QTerminals.
Вона інвестує у розвиток порту „Ольвія“ близько 3,4 млрд грн та гарантує збереження робочих місць для трудового колективу.
Також близько 80 млн грн буде спрямовано на покращення інфраструктури Миколаєва», — заявив Владислав Криклій, міністр інфраструктури України.
За словами Джасіма Аль Сулейті, міністра транспорту та комунікацій держави Катар, ця концесія є великим досягненням для катарської компанії QTerminals, яка виконує свою стратегію розширення іноземних інвестицій, будучи компанією, що спеціалізується на управлінні портами.
«Присудження концесії є важливою інвестиційною можливістю в одному з найперспективніших українських портах, розташованих на Чорному морі, що вказує на те, що всі роботи з модернізації, які проводитиме QTerminals в порту „Ольвія“, сприятимуть підтримці її діяльності та підвищенню рівня її навігаційних і логістичних служб, пов'язаних з нею.
Цей крок буде посилювати економічне співробітництво з українськими компаніями», — наголосив Джасім Аль Сулейті.
Так, для компанії QTerminals підписання концесійного договору стане першим кроком у стратегії виходу на міжнародні ринки.
«Успішне підписання пілотних концесій на порти „Ольвія“ та Херсон довели, що модель державно-приватного партнерства може ефективно приваблювати приватні інвестиції в інфраструктуру України.
Обидва проекти слугуватимуть зразками для майбутніх концесій у різних секторах економіки України.
Ця робота повністю відповідає нашій ключовій місії — покращити конкурентоздатність України та прискорити її економічне зростання», — розповів Джейсон Пеллмар, керівник регіонального представництва IFC в Україні, Білорусі та Молдові.
Відповідно до договору, об'єктом концесії є цілісний майновий комплекс, що включає майно ДП «Стивідорна компанія „Ольвія“», ДП «Адміністрація морських портів України», а також об'єкти, спеціально збудовані відповідно до умов концесійного договору.
Майно, передане концесіонеру у складі об'єкта концесії, залишається у державній власності та після завершення терміну дії концесійного договору передається державі з усіма об'єктами, побудованими або модернізованими інвестором за період його роботи.
Також для ведення концесійної діяльності концесіонеру надаються в оренду земельні ділянки за рішенням Миколаївської ОДА.
Ставка орендних платежів визначатиметься Миколаївською міською радою.
Період дії концесії триватиме 35 років, протягом яких концесіонер зобов’язується:.
забезпечити належне функціонування та обслуговування порту;.
щорічно сплачувати концесійний платіж у розмірі щонайменше 80 млн грн з урахуванням індексації та 0,75% від чистого доходу концесіонера.
Це у 16 разів більше, ніж прибуток порту за минулий рік;.
внести кошти у розвиток інфраструктури Миколаєва — не менше 80 млн грн внеску на вирішення інфраструктурних проблем Корабельного району міста;.
здійснити будівництво нових об'єктів нерухомості на території підприємства, які охоплюють, у тому числі, але не виключно: зерновий термінал або універсальний перевантажувальний комплекс проектною потужністю 2 млн тонн зернових вантажів на рік та інфраструктурні/промислові об'єкти нерухомості у північній частині порту;.
протягом перших 3,5 років від початку концесії здійснити інвестиції в об'єкт концесії не менше 1,5 млрд грн (з урахуванням ПДВ), а протягом перших 10 років додатково інвестувати щонайменше 1,8 млрд грн;.
забезпечити мінімальний обсяг перевалки вантажів не менше 2,55 млн тонн на рік від шостого року з дати початку концесії до 2029 року та не менше 2,83 млн тонн на рік після 2030 року;.
забезпечити максимальне використання у концесійній діяльності працівників-громадян України;.
перевести всіх працівників ДП «СК „Ольвія“» та частину працівників ДП «АМПУ», не допускаючи їх звільнення за ініціативи концесіонера або уповноваженого ним органу протягом 6 років з моменту прийняття концесіонером на роботу та підвищувати рівень їх ЗП відповідно до законодавства;.
протягом перших 3-х років з моменту прийняття працівників концесіонером на роботу не допускати зниження їх заробітної плати нижче рівня ЗП, встановленої станом на 1 березня 2019 року з індексацією та з урахуванням зростання прожиткового мінімуму до дати укладення концесійного договору;.
укласти новий колективний договір з первинною профспілковою організацією строком на 5 років та на умовах, не гірших за ті, що містяться у колективному договорі ДП «СК „Ольвія“», чинному станом на 1 березня 2019 року;.
провести екологічну та соціальну оцінку проекту, впровадити та підтримувати функціонування системи екологічного і соціального менеджменту, систематично проводити оцінку впливу діяльності підприємства на довкілля;.
компенсувати витрати на підготовку проекту концесії, зокрема, розробку техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) та проекту конкурсної документації.