Історія Київської дитячої залізниці: архівні фото
Історія Київської дитячої залізниці: архівні фото

Історія Київської дитячої залізниці: архівні фото

У столичному Сирецькому парку розташуване одне з улюблених місць всіх киян – дитяча залізниця. Цікаві факти з історії та чому вона настільки приваблює місцевих – читайте в нашому матеріалі.

Дитячу залізницю побудували у 1953 році, але вже у 90-х на неї чекали скрутні часи. Детальніше про будівництво, пожежу і сьгодення залізниці – читайте в матеріалі 24 каналу. 

Історія київської дитячої залізниці 

Ідея та будівництво 

У День залізничника в 1953 році по Малій Південно-Західній дорозі пройшов перший потяг Київської дитячої залізниці. У момент відкриття були підготовлені лише:

  • петля довжиною 1,9 кілометра
  • станція "Технічна", яка наразі є "Залізнична"

Історія Київської дитячої залізниці: архівні фото - Фото 1
Відкриття залізниці / Фото з фейсбука Київської дитячої залізниці

У 1960-х роках спорудили віадук для пропуску лінії другої черги через яр. Грандіозна інженерна споруда була спеціально побудована для дитячої залізниці. Довжина становила приблизно 100 метрів, а висота – 19,5 метра.

паровоз
Паровоз, який запустили під час відкриття / Фото з фейсбука Київської дитячої залізниці

Скрутні часи

Попри розквіт і розбудову дитячої залізниці, після 90-х років для неї настали скрутні часи. Паровоз був викуплений фірмою "Джерело", а в 1999 році на одній зі станцій сталася пожежа. Унікальний дерев'яний вокзал 50-х років був повністю знищений, а інші залишки станції "Піонерської" були розібрані та здані на металобрухт. 

Паровоз
Відкриття відбулось у 1953 році / Фото з фейсбука Київської дитячої залізниці

Відбудова 

У 2001 році "чорна смуга" для дитячої залізниці закінчилася. Відновили тепловози та станції.

У 2019 році почалась повна реконструція, і дитяча магістраль порадувала городян і гостей різними сюрпризами. Найбільший з них – це вокзал на станції "Київ-Пасажирський дитячий" і старовинний паровоз на гранітному постаменті біля входу в парк. По всій протяжності дитячої залізниці побудовано 9 сучасних і безпечних переходів. 

Загальний час маршруту складає 30 хвилин, а протяжність – 5,6 кілометра. Унікальності залізниці надає віадук, який є єдиним у світі, що перетинає яр. Такого у світі більше ніде немає. 

Історія Київської дитячої залізниці: архівні фото - Фото 4
Конструкція віадука / Фото з фейсбука Київської дитячої залізниці  

Сьогодні дитяча залізниця відкрита для всіх охочих, а для зручності – працює лише на вихідних. Тому це відмінний варіант для відпочинку з дітьми.

Історія Київської дитячої залізниці: архівні фото - Фото 5
Сучасний вигляд дитячої залізниці / Фото з фейсбука Київської дитячої залізниці 

Теги за темою
Новини України Київ Історія
Джерело матеріала
loader
loader