Під час карантину компанія «Квадра Партс», що виробляє паперові склянки, не зупинила виробництво, а працювала на відкладений попит і навіть розширила асортимент продукції.
Пережити відсутність замовлень і продажів компанії вдалося завдяки диференційованості бізнесу засновників: виробниче підприємство входить до групи компаній «Квадра Інвест», у складі якої є й контакт-центр, і охоронна компанія, і HR та бухгалтерські послуги.
Про свій карантинний досвід, про нові виклики та можливості в спецпроєкті «Бізнес на карантині» розповів Дмитро Варчук, засновник групи компаній «Квадра Інвест».
– Дмитре, як живе бізнес на карантині? Які збитки він вам приніс? Або ж, навпаки, як вдалося перепрофілювати діяльність і знайти можливість працювати в умовах карантину?.
– Непередбачуваний 2020 рік змусив нас абсолютно по-новому дивитись на ризики – навіть подумати ніхто не міг про пандемію та її наслідки для бізнесу.
Аналіз рентабельності та окупності, який використовували раніше, непридатний в умовах сьогодення, й аналітики вже зараз додатково закладають 5-10% на «будь-що», і я з ними цілком згоден.
2020 рік змусив нас мислити по-новому: лише двох місяців карантину достатньо, щоб знищити деякі галузі бізнесу.
З’явилося поняття вододілу, межі: до карантину та після карантину.
Вже створюються нові моделі ведення бізнесу з урахуванням пандемічних факторів.
Але я вважаю, що криза ще навіть не розпочалася, вона тільки попереду і відчуємо на повну ми її восени.
Адже при будь-якій кризі економіки шестерні продовжують рухатись, тільки кінцевий результат непередбачуваний, для кожного бізнесу він свій.
У всіх закладені надвеликі очікування на відкладений попит.
На жаль, за період повного карантину накопичилися збитки, відшкодувати які неможливо.
Ми відчули це на власному виробництві паперових склянок «Квадра Партс», коли за весь квітень 2020 року в нас не було жодного замовлення, жодного продажу.
Ринок застиг, завмер.
Для підприємств такого плану це фатально.
Як ми вижили, запитаєте ви..
Завдяки диференційованості бізнесу, якої я фанатично дотримувався з моменту створення групи компаній «Квадра Інвест», до якої входить виробництво «Квадра Партс».
На сьогодні у нас декілька напрямків: контакт-центр на аутсорсинг, охоронна компанія, HR та бухгалтерські послуги, експорт/імпорт, адвокатське об’єднання, фінансова та інші компанії.
Карантинні місяці зі стабільним прибутком відпрацьовують юридичний напрямок, охоронні послуги та контакт-центр.
Та повернімось до виробництва.
Карантин ми зустріли на виставці реклами та друку, яка проходила 11-13 березня, якраз у період запровадження карантину, і закрилась на день раніше.
Але ще працювали кав’ярні, ресторани, тож замовлення від наших клієнтів продовжували надходити.
Квітневе подовження карантину зупинило роботу кав’ярень і ресторанів, відповідно, і продаж одноразового посуду.
Завдяки рентабельності інших бізнес-напрямків нашої групи компаній ми вирішили працювати і забезпечили всіх без винятку співробітників транспортом для доставки на роботу, засобами захисту та гігієни, у кожному офісі ввели відповідального за здоров’я, який щоденно, двічі на день вимірював температуру співробітників, а дані вносив у спецжурнал.
«Квадра Партс» зменшив обсяги виробництва, але продовжив працювати, виготовляючи продукцію для складу на відкладений попит.
Як і очікувалось, із послабленням карантину відбувся глобальний стрибок замовлень, і поки наші конкуренти лише запускали своє виробництво, ми оперативно обробляли запити, моментально забезпечуючи клієнтів склянками та супутніми товарами.
Не будемо приховувати, частина клієнтів конкурентів також замовляла товари у нас у той період.
– Які виробничі потужності на сьогодні у вашої компанії? Чи розширюєте ви діюче виробництво? Є плани розвивати нові напрямки?.
– Період карантину дав нам час подумати і творчо поміркувати.
Розуміючи, що все більше й більше акцент буде на одноразовому посуді, ми запустили лінійку одноразових паперових тарілок-напівбоксів трьох розмірів і почали виготовляти гофрапояси для всіх розмірів наших склянок (110, 175, 250 та 340).
Що стосується розширення виробництва – ми придбали декілька машин і станків, які забезпечать більш оперативне нарізання паперу.
Активно розвиваємо власний фасувальний цех – напрямок, який користується великим попитом у сьогоднішніх реаліях.
Ми пішли назустріч клієнтам: зменшили мінімальне замовлення до 5 тис.
штук і стали більш лояльними до сплати за товари.
Наповнили та просуваємо інтернет-магазин, який працює на опт і роздріб.
Це дало можливість кав’ярням розпочати роботу, закуповуючи склянки невеликими партіями.
Багато офісів, виводячи на роботу співробітників, закупили в нас одноразові склянки.
Стосовно безпосередньо бізнес-складової, ми очікували, звичайно, більшого… Складно прогнозувати, але вже зараз, за перше півріччя 2020 року, обсяг продажів суттєво зріс, незважаючи на карантинні два місяці.
– Яка географія збуту вашої продукції? Це лише Київ чи вся Україна?.
– Основні наші покупці – це великі оптовики України, зокрема в Києві та Київській, Черкаській, Житомирській, Дніпропетровській областях.
На сьогодні ще один з пріоритетних напрямків роботи – розвиток торгового дому «Квадра Пак».
По суті – це оптово-торгове підприємство, яке пропонує не лише склянки й тарілки, а й усі супутні товари: серветки, мішалки, кришки, трубочки тощо.
Маючи поліграфічні потужності, ми друкуємо не лише нейтральні малюнки, а й за бажанням клієнта наносимо потрібний йому принт, брендуємо під компанію або захід.
– Які стратегія й мета вашої компанії в напрямку експорту? Хто основні конкуренти в експорті товарів, які виробляє ваша компанія?.
– З моменту створення компанії «Квадра Партс» наша мета – експорт у країни ЄС.
Ми успішно працюємо з Польщею, а період пандемії навіть розширив географію наших поставок, адже багато країн не закривали кав’ярні.
Тепер з наших склянок насолоджуються напоями в Італії, Молдові та Австрії.
Якщо говорити про конкурентів, то на Західній Україні є декілька виробників, які виготовляють та поставляють товари на експорт у ЄС.
– Які основні тенденції на ринку українського паперового посуду: попит на конкретну групу товарів, конкуренція, зменшення попиту у зв’язку з кризою?.
– Антибактеріально, стерильно, безпечно, безконтактно – ці слова вже частина нашого життя.
Наша новинка – склянки з додаванням усіма улюбленого та абсолютно безпечного подорожника! Є думка зробити ще склянки з додаванням ромашки, поки в процесі.
Лінійка антибактеріальних склянок – данина новому тренду.
І, звичайно, ми не могли не підтримати масковий режим: наші нові склянки брендовані маскою, і декілька наших клієнтів купують їх для офісів як нагадування співробітникам про необхідність захисту.
А взагалі на ринку вони користуються великим попитом і популярністю.
Попит на склянки зараз невеликий не лише через пандемію… Літо – завжди період легкого затишшя, основні продажі йдуть у прохолодну пору року.
– Наскільки широка лінійка товарів, які пропонує ваша компанія? Чи робите ви акцент виключно на товарах власного виробництва?.
Торговий дім «Квадра Пак» – єдиний, хто пропонує максимальний асортимент одноразового та екологічного посуду.
Ми регулярно відстежуємо, вивчаємо, поповнюємо свій асортимент екологічним посудом, не упускаючи жодної новинки.
Що стосується товарів нашого виробництва, ми не зупиняємося, весь час вигадуємо щось нове, цікаве клієнту й кінцевому користувачеві.
Наше завдання – максимально забезпечити клієнта необхідними йому товарами цього сегмента, тому лінійка товарів поповнюється та розширюється в нас регулярно.
@video=//www
Партнер проєкту «Бізнес на карантині» – «Квадра Партс».
Матеріали рубрики «Партнерські проєкти» публікуються за спонсорської підтримки.