Карантинна криза сильно вплинула на авіаперельоти – ситуація із закриттям кордонів зачепила як пасажирів, так і власників авіакомпаній.
Зняття обмежень, що стосуються польотів за кордон, очікується 15 червня.
Факти ICTV поспілкувалися із президентом авіакомпанії МАУ Євгенієм Дихне та дізналися, які перспективи чекають на бізнес авіаперевізників в Україні та що зміниться після закінчення пандемії коронавірусу.
– Що буде після 15 червня, поки важко припустити.
Однак те, що українцям дозволять літати за кордон, ще не означає, що їх там чекатимуть – поки у світі жорсткі заходи поведінки із новоприбулими іноземцями.
Євгеній Дихне зазначає, що точної інформації про відкриття рейсів, наприклад, в курортні країни (Туреччина, Чорногорія, Єгипет) поки немає.
Однак МАУ чекає сигналу до початку роботи та готується забезпечити попит, якщо він буде.
Читайте: Відновлення польотів в Україні: затверджено правила для авіакомпаній.
Компанія планує змінити розмір ручної поклажі та сам процес купівлі квитків.
– Ми вводимо нові правила покупки: розраховуємо зробити квиток дешевшим та простішим.
Буде базовий тариф, де всі послуги вказуватимуться додатково в покупці.
Для всіх пасажирів буде обмежено розміри ручної поклажі, адже саме зайві речі створюють скупчення людей на борту, які додають ризиків.
За словами президента, МАУ зазнала серйозних збитків, а для відновлення докарантинних показників можуть знадобитися роки.
– 2020 рік навряд чи буде успішним для компанії.
Наше головне завдання – встигнути здійснити всі потрібні оптимізаційні процеси до квітня 2021 року.
Після відновлення польотів збитки від неефективного управління можуть тільки поглибити кризу.
Компанія розраховує відновити роботу з 1 липня.
Однак не всі працівники зможуть повернутися на свої робочі місця.
– На жаль, ми будемо змушені розлучитися з 900 працівниками компанії з 2,5 тис.
– це дуже багато.
Для нас болісний процес, але ми повинні забезпечити умови виживання компанії до 2021 року.
Євгеній Дихне також розповів про плани компанії з відновлення пасажирських перевезень.
– За перший квартал 2020 року, тобто до початку карантину, ми перевезли 900 тис.
Після зняття обмежень до кінця року плануємо майже стільки ж.
Але у 2019 році ми перевезли майже 8 млн пасажирів.
До такого високого пасажиропотоку ми повернемося до 2024 року.
Після завершення карантину чимало обмежень та рекомендацій, що стосуються захисту від Covid-19, залишаться.
Компанія МАУ вже готується до забезпечення усіх необхідних заходів, рекомендованих Міністерством охорони здоров’я.
– Якщо говорити про поширення інфекції, авіація – це найбезпечніший вид транспорту, навіть безпечніший за автомобіль.
Пасажири не сидять обличчям один до одного, що також забезпечує бар’єри.
У салоні йде постійний рух повітря.
Персонал компанії стежитиме за самопочуттям пасажирів, а також регулюватиме рух у салоні, щоб не виникало скупчень людей.
Зміни торкнуться і харчування під час перельоту – вся їжа буде надійно упакована, а вода подаватиметься тільки в пляшках.
МАУ закрила продаж авіаквитків на міжнародні рейси до 1 липня.
Тоді в компанії розповіли, що карантинна криза також вплине і на сервіс на борту літаків та в самих аеропортах.
Зокрема, тимчасово будуть закриті бізнес-зали і Duty Free.