Як карантин змінює управління командами: досвід лідерок
Як карантин змінює управління командами: досвід лідерок

Як карантин змінює управління командами: досвід лідерок

Як карантин змінює управління командами: досвід лідерок - Фото 1

Як карантин змінює управління командами: досвід лідерок - Фото 2

Як справляються лідерки різних команд з новими обставинами, викликаними пандемією COVID-19? «Київська школа економіки» присвятила Zoom-дискусію темі «Нові моделі управління командами» в рамках Ukraine Economy Week.

Спікерки очолюють зовсім різні команди.

Але об'єднує їх принаймні одне: під час карантину вони не лише адаптувалися до нових викликів, а й перевиконали свої первинні плани.

«Чи потрібно мотивувати квітку рости?».

Таку алегорію використала в промові про свою команду Євгенія Мазуренко, директорка благодійного фонду Zagoriy Foundation.

Вона очолює компанію рік і зізнається, що досі формує команду.

Адже найважливіше, на її думку, — розуміти місію фонду, розділяти цінності, проявляти ініціативу та бажати постійно вчитися.

«У моїй роботі дуже важливий принцип не “бути відповідальним” за свій окремий пласт роботи, а відчувати себе і бути “хазяїном справи”, яку ти робиш.

І це не залежить від того, чи ти директор, чи адміністратор.

Мені дивно, коли людина не розуміє, що вона має відповідати як за свою справу», — пояснює своє бачення ефективної команди Євгенія Мазуренко.

Кілька ключових тез про карантин і його наслідки для команди:.

Технологічно піти на карантин не було важко.

А емоційно — так.

Адже всі плани зруйновані.

В «емоційну норму» Євгенії Мазуренко допомогла повернутися книга «33 стратегії війни» (світовий бестселер Роберта Гріна — Авт.).

Холоднокровність і витримка — ключові якості лідера.

Якщо план «А» не працює, треба створити план «Б», який зрештою перевершить план «А».

Так команда створила «Маніфест під час Covid-19».

Місія фонду — розвивати культуру благодійності — лишається незмінною, але запроваджується нова програма з охорони здоров'я.

Кошти із запланованих офлайн-заходів спрямували на реалізацію ідей з протидії пандемії.

Результат приголомшив фонд: він отримав 214 проєктних заявок за день.

«Маніфест» також допоміг структурувати роботу.

Щопонеділка команда зустрічалася онлайн і приймала нові рішення.

Довіра зміцнилася завдяки спільному налаштуванню на результат.

Важливо зберегти атмосферу команди та формувати спільну культуру.

Так, наприклад, серед онлайн-зустрічей з'явилися «щасливі години» для душевних розмов, а також «відповідальний за каву» під час етерів.

Крім того, передбачений бюджет на навчання для кожного члена команди та клуби за інтересами.

Як карантин змінює управління командами: досвід лідерок - Фото 3

Скриншот із презентації Євгенії Мазуренко.

Онлайн стирає кордони.

Як під час карантину справляються команди, якщо офіси розташовані в різних країнах і в різних регуляторних середовищах? Про це говорила Віра Платонова — старша віцепрезидентка і директорка регіонального розвитку підрозділу компанії Visa в країнах СНД та Південно-Східної Європи.

Вона звикла до десятків міжнародних відряджень на рік.

Та із закриттям кордонів довелося шукати нові шляхи комунікації з партнерами.

Ключові тези промови:.

Навіть компанія з представництвом у 200-х країнах не була повністю готовою до викликів пандемії.

Адже бути готовими до такої кризи повністю — неможливо.

Отриманий досвід — неймовірний і принесене користь у майбутньому.

Перехід компанії у формат «робота з дому» відбувся миттєво й легко.

Адже корпорація мала необхідні технологічні можливості та системи безпеки.

Диджитал-контакт став звичною форматом для ведення справ.

Це, на думку Віри, не зміниться й після завершення карантину.

Зекономлений на відрядженнях час — безцінний.

Зараз очевидно, що більшість закордонних поїздок були не потрібні.

Спілкування із 17-ма країнами та сімома офісами ефективно відбувається онлайн.

Важливо підтримувати безперебійність роботи та турбуватися про працівників.

Роботи побільшало, але вона стала ефективнішою.

Під час Zoom-наради рішення приймаються швидше.

Повертатися в офіси складніше, ніж було їх покидати.

Компанія замислюється над доцільністю роботи офісів загалом.

Як карантин змінює управління командами: досвід лідерок - Фото 4

Скриншот із презентації Віри Платонової.

Завдання лідера — зберегти робочі місця.

Цікаві лідерські рішення і в команді Юлії Свириденко, заступниці міністра економіки.

Технологічні можливості міністерства набагато менші, ніж у глобальних корпорацій.

Оперативність державні структури теж навряд можуть вважати за свою перевагу.

Юлія Свириденко розповіла, що проблема зайнятості, ринку праці та збереження робочих місць — зараз перший пріоритет для держави і Мінекономіки.

Тому віддаленого режиму роботи для заступників міністра майже не було.

Є рішення, які приймати онлайн неможливо.

Натомість спеціалісти мали змогу працювати дистанційно — це дозволив електронний документообіг.

Заступниця міністра зосередила свою доповідь на стані та можливостях ринку праці країни:.

Внесення змін до трудового законодавства актуальне і «назрівало» давно.

У тому числі, трудові договори між керівниками і підлеглими мають описувати графік роботи і можливість дистанційної праці.

Точково це питання вже вирішили під час карантину.

«Закон про працю» має адаптуватися до умов сьогодення.

Адже під час карантину з'явилося більше охочих до фрілансу і дистанційної роботи.

Кількість безробітних зросла на 70% у порівнянні з відповідним періодом минулого року.

Це 500 тисяч лише зареєстрованих безробітних.

Допомога підприємцям, які зберігають робочі місця, — у пріоритеті.

Із 4 травня середній і малий бізнес може звертатися до Центру зайнятості й отримувати фінансову підтримку для найманих працівників, якщо вони є.

За допомогою вже звернулися близько 12 тисяч роботодавців, за даними пані Свириденко.

Збереження робочих місць у рамках нової моделі управління — завдання кожного лідера.

У сімейному бізнесі «лідер» — одна з кількох ролей.

Аліна Очеретяна, засновниця бренду Kachorovska, розповіла, що такого навантаження і випробування ще не було.

У тому числі — психологічного.

Адже вона опинилася в ізоляції не просто із чоловіком і мамою, а з партнерами по сімейному бізнесу.

Спікерка навіть жартома порадила не розпочинати справу родиною, якщо є така можливість.

Ключові тези виступу:.

На карантині багато жінок переглядають роль дружини і мами.

Це варто враховувати і власникам, і працівникам компаній.

Серед усіх ролей найважчою для Аліни Очеретяної стала роль операційного директора.

Довелося переробляти заново всі розрахунки.

Попри карантин компанія продовжує рости.

Навіть вдалося виконати план онлайн-продажів.

Успішний хід — запропонувати нову онлайн-послугу.

У випадку бренду Kachorovska — це передзамовлення.

75% таких замовлень зрештою викуповують.

При цьому власники чітко розуміють рівень попиту наперед.

Онлайн не замінить офлайн сповна, особливо для більш зрілих людей.

Це стосується і навчання працівників.

Як карантин змінює управління командами: досвід лідерок - Фото 5

Учасниці дискусії.

Лідерки – про жіноче лідерство.

Кожна спікера поділилася своїми міркування про жіноче лідерство та його відмінні риси.

Віра Платонова: «Жіночий тип лідерства, однозначно, існує.

Він має кілька особливих рис.

Перша — ми мультизадачні, і це існує споконвічно.

По-друге, ми більш соціальні з точки зору турботи про колектив і розуміння людей.

І зараз це дуже важливо.

Є ще третій пункт — я вважаю, що в жінок завжди самооцінка нижча, ніж у чоловіків.

Це дозволяє нам працювати й працювати, доводити собі.

Мабуть, через ці три причини у великих компаніях, які я бачу, жінок-лідерів високо цінують і намагаються зростити».

Євгенія Мазуренко: «Жінку оцінюють не за перспективами, а результатами.

Ми маємо постійно йти вперед і багато на себе брати, для того щоб з нами рахувалися».

Аліна Очеретяна: «На прикладі мене і чоловіка як лідерів компанії можу сказати: звичайно, ми різні.

Він — за конкретику і не може робити багато задач одночасно.

А я кажу: "Подивися на мене! Я одночасно роблю від затвердження дизайну до запуску автоматизованих систем".

І я теж доводжу справи до кінця, просто паралельно їх дуже багато.

Також іноді стикаюся з тим, що до чоловіків дослухаються більше, а претензії жінки — то "білий шум"».

Юлія Свириденко: «Я не те що вірю в жіноче лідерство, я вірую в нього.

Вважаю, що жінки реально мультизадачні, і чоловіки це розуміють.

Здатність до емпатії теж дуже висока.

Період карантину показав, що ми добре відчуваємо, хто з працівників у якому психологічному стані перебуває і кому яке завдання можна доручати.

Тому що на державній службі перший тиждень карантину був теж дуже стресовим.

Тож я дуже вірю в жіноче керівництво».

Що далі: прогнози і поради.

Як зміниться робота команд після завершення карантину? Учасниці дискусії спрогнозували кілька тенденцій:.

Онлайн повністю не замінить офлайн.

Наприклад, для людей віком 50+ живе спілкування незамінне, навіть в умовах навчання.

Мозковий штурм офлайн незамінний — здебільшого через можливість перебивати одне одного в процесі співтворчості та дискусії.

Багато офісів переведуть на систему «free desks».

Тобто, компанії дозволятимуть кілька днів на тиждень працювати дистанційно.

Дехто вже так працює.

На 90% потреба у відрядженнях відпаде.

З метою залучення нових партнерів, особливо закордонних, зустрічі будуть більш ефективними.

Наостанок спікерки і модераторка Наталя Микольська сформулювали кільки порад лідерам і лідеркам на посткарантинний період:.

Ставте пріоритети і завжди майте запасний план.

Проте про довгострокове планування ніхто зараз не говоритиме.

Розумійте контекст, що всі працюють з дому.

Мати особистий кабінет — радше розкіш, ніж стандарт.

Розумійте умови, у яких працює ваша команда: переносьте дзвінки на пізніше, підлаштовуйтеся.

Заохочуйте зв'язок «робота—сім’я»: привітатися з родиною підлеглих, разом проводити час онлайн.

Питайте працівників, які в них проблеми і чим ви можете допомогти.

Шукайте креативні та швидкі ідеї разом.

Більше довіряйте команді.

Робота з дому справді працює попри скепсис.

Люди ставляться до дистанційної роботи відповідальніше.

Переглянути всю дискусію можна тут.

Ілюстрація: Teamwork.

Теги за темою
Інфопростір Статті
Джерело матеріала
Згадувані персони
loader
loader