/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Fccd8e26fec300e1267d573b77f9fab48.jpg)
Для нас на першому місці Батьківщина – інтерв'ю із Kozak System
Коли: 29 лютого, 19:00.
Де: МЦКМ (Жовтневий палац), Алея Героїв Небесної Сотні, 1.
Вартість квитків: від 350 грн, у продажу на Concert.
- У останній день зими ви зіграєте найбільший на сьогодні ваш сольник – у Жовтневому палаці.
До того ж, це одночасно буде і презентація нового альбому.
Розкажіть про нього, будь ласка.
Іван Леньо: Оскільки ми дуже багато концертуємо, у нас мало часу на те, щоб робити нові пісні.
Через завантажений графік ми не змогли за це літо написати жодної композиції.
Натомість дали собі вказівку на зиму – так чи інакше зосередитись повністю над роботою над новим альбомом.
Тож на сьогодні ми маємо дев’ять нових пісень, які вийшли чисто спонтанно більш-менш в одному музично-психологічному стилі.
Це все пісні про кохання.
Для слухача, який знає творчість Kozak System, вони, можливо, будуть дещо незвичними.
Зазвичай у нас палітра доволі широка: ми можемо співати пісні і на соціальну тематику, і танцювальні, і прикольні, і гострі – різні.
А цей альбом вийшов досить монолітним.
Ми вирішили його назвати "Закохані злодії" – як, власне, називається одна з головних пісень альбому.
- Ви говорите про дев’ять пісень – тобто частину ви вже випустили, а інші почуємо прямо на концерті?.
І.Л.: Так, не всі пісні з альбому попередньо були ротовані на радіо.
Але ми вже і не встигнемо проротувати всі до концерту.
На електронних платформах альбом з’явиться 21 лютого, а на радіостанціях – 25 лютого.
Деякі з пісень наживо будуть вперше звучати саме на цьому концерті.
- Готуєте щось особливе?.
І.Л.: Концерт у Києві зазвичай є непересічним явищем.
У нас багато дуже друзів, тож на наші київські концерти приходить велика кількість тих людей, хто в Україні формує сьогоднішню реальність.
Можна назвати цих людей відомими, знаними, культовими.
Тому ми до цього концерту ставимось доволі серйозно.
Тобто це не просто фестивальний виступ Kozak System, а довгий за часом і доволі цікавий за драматургією концерт.
Плюс ми вирішили, що оскільки ми доволі чоловічий колектив, то треба розбавити ті перебільшено чоловічі емоції і вібрації, які будуть на цьому концерті.
Тож запросили трьох дівчат – переможницю "Голосу Країни" Оксану Муху, кримськотатарську співачку Ельвіру Сарихаліл і вже відому мільйонам українських слухачів етнічну співачку Катю Чілі.
Дивитись відео Kozak System та Оксана Муха – Я відчуваю тебе:.
- Та й сидячий зал для вас – не дуже звична історія.
Володимир Шерстюк: По-перше, сам альбом диктує такі умови.
По-друге, ми все ж таки захотіли зробити певний експеримент.
Вважаємо, це може бути весело – коли в сидячому залі грає відверто не сидяча група.
До того ж, справді є багато пісень, які можна просто слухати.
Там багато музики, багато мистецтва, багато текстів – хороших текстів.
Оскільки тексти пишемо не ми, то можна цим і похизуватись.
(сміється) Сподіваємось, що сидячий початок перетвориться на танцюючий зал.
Жовтневий палац, я думаю, буде здивований.
І.Л.: Плюс ми вже увійшли у таку стадію своєї творчості, що частина прихильників у нас молодь, а частина – люди, які люблять слухати музику.
Тож ми пішли на такий компроміс.
Але якщо людину дійсно ковбасить від музики, вона може встати зі свого місця, вилізти на стілець, а ще краще – між рядами танцювати і отримувати задоволення від концерту.
- Спеціальні аранжування під таку специфічну залу для старих пісень будете робити?.
Ш.: Не будемо.
Але ще можу додати, що в Україні є певна проблема з концертними залами для гуртів, які грають енергійну музику.
Тому що у нас є класичні тисячні клуби, і є зали, які починаються від 5-ти тисяч.
- Плануєте потім український тур?.
Ш.: Так, обов’язково поїдемо восени.
Зараз ми співпрацюємо із Susy Production, вони зокрема займаються концертною організацією.
Тож думаю, восени ми вирушимо у великий повноцінний тур Україною із альбомом "Закохані злодії".
А літо – як завжди, фестивалі.
- Повернемось до альбому.
Є відчуття щодо деяких пісень, що ось вони стовідсотково сподобаються слухачеві і стануть хітами?.
І.Л.: Наші українські радіостанції – вони доволі форматні, чим роблять як добру роботу, так і погану.
Добру – через те, що вони створюють певний клімат, до якого слухач звикає.
А недобру – якщо ти робиш пісню на свій лад, не дбаючи про те, чи вона буде мати ротації, ти фактично попадаєш на поличку, і заходиш з цією піснею у андеграунд, де зовсім інша категорія людей і де набагато менше розголосу.
Розуміючи цю формулу, коли ми зробили шосту-сьому пісню, то усвідомили, що всі вони підпадають під формат.
Є певні закони музичного саундпродюсування, щоб ця пісня звучала на рівні.
У нас, як групи, є два таких продюсери – Мілош Єліч і Ігор Громадський.
Можливо, у нас з'явився зараз перший альбом, який є доволі "цільним", якщо говорити про звучання і враження від прослуханого.
Бо Kozak System – це команда, яка особливо не дбає про форматність через свою музичну свободу "віросповідання".
Ш.: І музичну, і людську.
Талановиті саундпродюсери мають здатність побачити гурт зі сторони, спробувати відкинути навіть, можливо, якісь красиві, але не потрібні слухачеві моменти.
Хоча ми грішимо цим.
Ми любимо у своїх піснях вдаватися до всяких красивих речей, які, на жаль, через сучасні смаки, вимушені відкидати.
Дивитись відео Kozak System – Повінь:.
- Нова пісня “Повінь” вирвалась на перше місце у прослуховуваннях в i.
Tunes – очікували на такий результат?.
Ш.: Ні, не очікували, тому що вона якраз менш форматна.
Кілька років серед наших усіх треків перше місце займала "Коли вона", а зараз – "Повінь".
Але як на мене, вона достойна того.
- Я помітила, що ви активно ведете соцмережі, нещодавно завели влог – це абсолютно сучасний спосіб комунікації з аудиторією.
І от ми з вами зараз розмовляємо про формат, про радіо.
Як виявилось, багато хто дізнався про вас взагалі з відбору на Євробачення.
Тобто телебачення, радіо – вони досі працюють як головна рушійна сила просування в Україні?.
І.Л.: Ми достатньо свідомі того, де ми живемо і з ким ми живемо.
На превеликий жаль, велика кількість людей продовжує отримувати інформацію з телевізора, велика кількість людей продовжує слухати фоном музику з радіостанцій.
Так, величезна кількість людей – здебільшого молодь – сидить в інтернеті.
І тому ми, як сучасна команда, мусимо враховувати всі ці джерела, щоб бути почутими всіма мешканцями України.
Тому існує влог і деякі інші речі, які ми робимо спеціально для You.
Tube – і не більше.
Ми не намагаємось залізти у телевізор, тому що маємо певну моральну межу, яку ніколи не перетнемо.
Якщо нам потрібно показатись в телевізорі без трусів або з маскою зайчика, то ми не будемо цього робити (посміхається).
Але якщо ти хочеш стати мегапопулярним у цій країні, ти маєш робити те, що просять телевізійні продюсери.
Власне, причиною нашого виступу на Нацвідборі Євробачення саме була ця складова.
Прогресивним командам, які роблять щось свідоме, серйозне, толкове, музичне і правильне, зазвичай, потрапити у телевізор дуже важко.
А оскільки Євробачення – це один з найрозкрученіших медійних форумів, ми вирішили зіграти у ту гру, яку нам запропонували.
Здається, ми свою справу зробили.
А на рахунок переможець чи ні – це не має ніякого значення, бо важливий шлях, а не результат.
Ш.: Телебачення досить старорежимне, радіо – менш.
Воно більш адекватне до сучасних тенденцій музичних.
А майбутнє вже зараз живе в інтернеті.
Tok – до You.
Tube, – ти можеш мати набагато більший вплив на людей, на своїх слухачів, ніж ти прийдеш на дуже крутий топовий телевізійний канал, але 99% людей – це не твоя цільова аудиторія.
Ти сам перетворюєшся на засіб масової інформації.
І я думаю, що саме такий інформаційних підхід є правильним зараз.
Ви зауважили щодо нашої інтернет-активності – так і є! І вона буде збільшуватись саме у цей бік.
В принципі, всі молоді артисти взагалі з цього починають – і правильно роблять.
- Вам цікаво це робити чи все ж обтяжує?.
Ш.: Звичайно! І я вважаю, що це не просто цікаво, а єдиноможливо і правильно.
Що стосується телевізора, Іван все правильно сказав – це один з видів гри.
Ми можемо у неї грати, а можемо не грати.
Прийшли на Євробачення – всім сподобалось, отримали здоровенну кількість запрошень на концерти вже на наступний день.
Це теж треба використовувати.
Дивитись Kozak System – VLOG#3: Жадан, Берлін, Повінь:.
- Ви були і залишаєтесь одними з небагатьох дійсно медійних персон, які продовжують активно виступати на Сході.
Як вважаєте, музиканти зробили все, що від них залежало?.
І.Л.: Будь-який музикант – особливо популярний – дбає про те, щоб кількість його слухачів увесь час збільшувалась, а не зменшувалась.
У нас в Україні так чи інакше є певна кількість людей, які знають, що Росія агресор, знають, що йде війна, знають, що Росія не хоче Незалежності України, хоче забрати території, забрати найкращі надра.
Ш.: Наші душі хоче забрати.
І.Л.: І керувати тут повноцінно, як імперія.
Люди, які це знають і визначають свою позицію у цьому процесі, не будуть дбати про втрати.
Якщо ти популярна людина, їдеш і публічно свою позицію озвучуєш, ти втрачаєш тих, для кого Росія не є агресором.
Натомість ти отримуєш велику кількість людей, які з тобою на одній хвилі.
Я не розумію, чому будучи українцем, маючи тата й маму українців, бачачи, як російський солдат "топче" твою землю, можна боятись висловити свою позицію і поїхати на Схід, допомогти хлопцям морально стримувати цю навалу.
Я цього не розумію.
Натомість такі артисти є.
Вони намагаються відмовчатись.
Вони плекають надію на те, що рано чи пізно цей простір, який колись називався Радянський Союз, буде відновлений – і вони зможуть поїхати з гастролями в Росію і заробляти дуже великі гроші.
Вони не хочуть втрачати гроші, вони не хочуть втрачати слухача, – і тому мовчать.
Тих, хто не мовчить, слава Богу, достатньо.
Ми їдемо на Схід незалежно від того, сприйме мій глядач нашу позицію чи не сприйме.
Для нас на першому місці Батьківщина.
- Ви досить активно виступали у Польщі.
Зв`язок із польською сценою ще й досі сильний?.
І.Л.: Польща для нас завжди була країною, яка відкривала ворота в Європу.
Ще навіть коли ми були "Гайдамаками", часто їздили туди з концертами.
Ш.: Були буквально гайдамаками.
І.Л.: Нам дуже повезло – свого часу ми виступили з культовими польськими артистами: Марилею Родович, Red Lips, Enej.
Ми дійсно себе добре почуваємо там.
Єдине, що не дозволяє нам стати там зірками першого ешелону, – це те, що поляки дуже ретельно охороняють свій інформаційний простір.
Потрапити на радіостанції з українською мовою неможливо.
З польською можна, але вона має бути бездоганною.
Поки що нам вдається бездоганно виступати на фестивалях.
Поляки, на мій погляд, молодці.
Вони дійсно "медійні націоналісти" – і я раджу кожній країні, яка збирається стати незалежною, звернути увагу на цей досвід.
Бо, як ви бачите, в Україні, таке величезне засилля чужого, що своє ледве-ледве пробивається.
Ш.: Для нас поляки навіть можуть слугувати певним прикладом.
- Прикладом саме захисту національного музичного продукту?.
Ш.: Всього.
Починаючи від того, як вони люблять свою валюту, і закінчуючи, як вони захищають, свій інформаційний простір.
В принципі, Польща – це Україна через "н" років розвитку.
Коли у нас говорять слово "націоналізм", воно обов’язково ще з радянських часів має негативне і навіть нацистське забарвлення.
Але будь-яка розвинена успішна країна є націоналістичною.
Французи не націоналісти? А німці? Та ті самі росіяни – більших націоналістів не можна знайти! Чому українцям не дозволяється бути націоналістами? І музики як частини культурного і медійного простору це дуже сильно стосується.
Дивитись відео Kozak System & Red Lips – Kochaj i Żyj:.
- Якщо вже заговорили про національний музичний продукт, не можна не згадати про квоти і нову мовну політику, адже ви у тому числі до цього маєте безпосереднє відношення.
То що змінилось за ці роки?.
ІЛ: Український продукт принаймні з'явився – це вже величезне досягнення.
І з'явився він завдяки тому, що домішок чужого у медійному просторі став меншим – і з’явилася ніша для свого.
Будь-яке місце пустим не може залишатись – його обов’язково хтось заповнить.
І українці те що називається "рвонули".
Буквально п’ять років назад це було неможливо, а сьогодні ми бачимо достатню кількість команд, які збирають Палац спорту.
Думаю, з часом будуть збирати і стадіони.
Це все частина величезної роботи, до якої свого часу долучились і Kozak System, бо ці ж квоти з неба не впали – за них треба було боротися.
Ш.: Навіть ціною відмови радіостанцій від ротацій наших пісень.
Так, таке теж було.
ІЛ: Зрозуміло, що коли радіостанції змінюють свій формат, вони на якийсь часть втрачають сталого слухача, а відповідно, втрачають гроші.
Деякі противились цьому, хоча усвідомлювали, що ці історичні процеси оминути неможливо.
Звичайно, спочатку, коли ця ніша потребувала заповнення, крутилось різне – не завжди якісне.
Потерпіли – через два роки ми вже бачимо певну селекцію і достатньо якісний контент на радіостанціях.
Людям, які просто рахують гроші, – їм по-справжньому все одно, на чому робити касу.
Коли вони бачать, що можна на українській музиці заробити ті самі гроші, що й на російській, – вони будуть заробляти на українській.
Я впевнений, що ці процеси будуть йти, як би не намагались їх пригальмовувати чи інші політичні сили чи кон’юнктура.
Що стосується взагалі українського контенту, цей ренесанс ми відчуваємо не тільки в музиці.
Ми бачимо у кінотеатрах достатню кількість хороших українських кінострічок.
Так, вони не можуть конкурувати на рівні з Голівудом, тому що там інше фінансування і інший устрій країни.
У нас хоч і декларується капіталізм, він доволі дикий і далекий від справжнього.
Але це все дійсно еволюційний процес – він не такий швидкий, але він є і він буде відбуватись, як би сусід не намагався загнати нас у якийсь "тайожний союз".
Ми завжди будемо намагатись робити щось самостійне і унікальне – впевнений, результат цього буде дуже хорошим.
- А українські музиканти у повній мірі скористались цією можливістю? Днями я мала розмову з концертними промоутерами – і вони розповідали, що насправді після великого підйому "українські" зали знову почали зменшуватись.
Ш.: Це падіння на 15-20% – були супераншлаги, тепер просто повні зали.
З моєї точки зору, це абсолютно нормальне явище.
Це як коли Радянський Союз перестав існувати, з андеграунду на публіку хлинула навала різної музики.
І вона вся – хороша чи погана – заповнювала стадіони.
А потім відсіялися слабіші, відсіялися ті, що менше хочуть успіху, відсіялися менш комерційні, менш цікаві і таке інше.
Залишились справжні.
Те саме відбулось зараз.
Люди наситились – і тепер вони вже хочуть, як гурмани, чогось надзвичайного.
І наша задача, як артистів, як виробників українського контенту, бути на висоті, щоб бути потрібними людям.
Як би пафосно ми не говорили, все одно завдання артиста – радувати.
Це завдання мистецтва – обслуговувати емоційну складову кожної людини.
І.Л.: Для нас важливо дати зрозуміти людям.
що існує не тільки мас-маркет, але ще й величезна кількість витончених речей.
Можна навести аналогію з алкогольною продукцією.
Якщо ви хочете заробити грошей, ви будете випускати неякісну горілку – і в неї, на жаль, буде найбільша кількість споживачів.
Вона дешева і дає дешевий кайф.
А якщо ви хочете продавати дуже рідкісний, смачний і шляхетний сорт віскі, то вам доведеться вкластись набагато більше – і примусити людей зрозуміти, що краще споживати якісний продукт.
Звичайний сир купують більше, ніж “Камамбер”.
З музикою те саме.
Можна споживати примітивний музичний продукт – і залишитись на тому ж рівні, а можна долучитись до чогось, що тобі на даний момент не дуже зрозуміле, але з часом розвинутись.
І це питання еволюції нації, яке є дуже важливим.
Kozak System та Мілош Єліч під час запису альбому "Закохані злодії".
- Слідкуєте за молодими українськими артистами? Хто найбільше подобається?.
І.Л.: Ми слідкуємо за всіма і знаємо майже всіх.
Проте якщо говорити про наші особисті смаки, то тут звучатимуть імена великої кількості закордонних артистів.
Це наша робота – ми не можемо не відслуховувати.
Перелічувати немає сенсу, бо це як запитати у директора бібліотеки, яка з книжок йому більше подобається.
Ш.: Буквальне ж запитання звучало про нові українські імена? Я був дуже сильно закоханий у гурт Vivienne Mort.
Дана (Заюшкіна, вокалістка – ред.) – унікальний артист.
Дуже сподобалась Jerry Heil, не дивлячись, що це хайп.
Я люблю, коли люди роблять щось, не звертаючи уваги на великих монстрів ЗМІ, – і це потім раптом стає популярним.
Група Kalush, наприклад – реперська група, яку я дуже раджу послухати.
Це фантастичні "бешені" репери.
Максим Рубан (MALO) – самобутній талант.
Власне, він автор однієї з наших пісень – "Закохані злодії".
Він може здатися абсолютно некомерційним, незрозумілим, занадто камерним.
Але у тих 10-ти піснях, які він випустив у своєму новому і єдиному на цей момент альбомі, я бачу надію на розвиток справжнього мистецького шоу-бізнесу.
Саша Буль – дуже крутий виконавець.
Той самий Семесюк з гуртом "Пирятин".
Я би радив звернути увагу на цих хлопців та дівчат.

