Як компаніям вдається брехати про свою екологічність? Незабаром вдаватися до грінвошингу стане важче
Як компаніям вдається брехати про свою екологічність? Незабаром вдаватися до грінвошингу стане важче

Як компаніям вдається брехати про свою екологічність? Незабаром вдаватися до грінвошингу стане важче

Як компаніям вдається брехати про свою екологічність? Незабаром вдаватися до грінвошингу стане важче - Фото 1

Практично кожна друга з найбільших компаній світу давала обіцянки звести шкідливі викиди до нуля. Та на практиці це часто виявляється гірнвошингом, або «зеленим піаром». Як це працює, пояснюється у матеріалі DW.

Сотні з компаній, які давали амбітні обіцянки, ще навіть не розробили належного плану для досягнення цієї мети. Інші вже відкрито визнали, що не досягнуть своїх цілей. Торік лише одна з шести великих світових компаній була на шляху до досягнення нульового рівня викидів вуглецю до 2050 року. Це навіть менше, ніж у 2023-му. З-поміж усіх галузей найближчою до виконання кліматичних обіцянок є страхова, а от найдалі — індустрія моди.

Хитрування з даними

Компанії вводять в оману, маніпулятивно подаючи дані щодо виконання кліматичних цілей. Так, бренд Gucci у 2021 році оголосив, що є вуглецево нейтральним і візвітував про падіння своїх викидів на 46%. Якщо придивитися уважніше до поданих графіків, то виявляється, що на них показано не загальні викиди вуглецю, а викиди відносно доходів.

Насправді ж викиди навіть зросли — на 36%. Бренд викидав менше вуглецю на кожен зароблений долар, але більше в цілому, бо бізнес зростав.

Компенсації

Ще один інструмент, до якого вдаються компанії — компенсація викидів. В ідеалі непогано б скоротити викиди на власному виробництві, перш ніж купувати кліматичні сертифікати. Але натомість більшість просто висаджують дерева.

Так, шотландський пивний бренд BrewDog у 2020 році назвав себе вуглецево негативним. Частиною плану було вирощування мільйона дерев у Шотландії. Крім того, почали купувати додаткові вуглецеві квоти від інших проєктів із лісовідновлення.

Як компаніям вдається брехати про свою екологічність? Незабаром вдаватися до грінвошингу стане важче - Фото 2

У 2024 році стало відомо, що половина дерев на плантації BrewDog загинула.

Непевні критерії

Сам термін «вуглецева нейтральність» не має універсальних стандартів і часто базується на компенсаціях.

Apple оголосила, що зробить певні моделі годинників вуглецево нейтральними. Неурядова організація New Climate Institute розкритикувала цю заяву: мовляв, Apple покладається на низькоякісні вуглецеві компенсації і лише «припускає», що всі виробники використовують відновлювану енергію.

Підприємство може спричиняти три різні типи викидів. Наприклад, індустрія моди спалює викопне паливо, таке як вугілля, щоб виготовляти одяг; потім транспортує його до магазинів. Це прямі викиди, спричинені безпосередньо роботою фабрикою або транспортом. Існують також викиди від енергії, яку виробництво купує та споживає. Третій тип — непрямі викиди — найчастіше саме вони складають більшу частину вуглецевого сліду компанії.


Однак більшість світових компаній не вимірюють і не встановлюють критеріїв для цих викидів. Тому що це дуже складно зробити — вони не мають прямого контролю над ними. Але вони можуть активно працювати зі своїми постачальниками. Наприклад, бренд H&M надає доступні кредити, щоб фабрики-постачальники могли перейти на відновлювану енергію.

Якщо наміри компанії серйозні, то це може означати зміну цілих бізнес-моделей. Данська компанія Orsted раніше продавала вугільну енергію, а нині — одна з провідних у сфері офшорних вітрових електростанцій.

Заходи проти маніпуляцій

Євросоюз вживає заходів, аби компанії не хитрували у звітах. Із 2023 року від великих компаній вимагають надавати інформацію про прямі та непрямі викиди і чіткі цілі щодо їхнього скорочення — реальні дані, підтверджені методологіями та перевірені через сторонні організації.

Крім того, ЄС, Велика Британія та Австралія заборонятимуть будь-які заяви, не підкріплені доказами. Компенсації не враховуюються. Рекламу BrewDog, яка стверджувала, що бренд є першою у світі пивоварнею з нульовим рівнем викидів вуглецю, було знято через суворіше регулювання.

  • #Екологія
  • #зміни клімату

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Джерело матеріала
loader