Кожен автовласник рано чи пізно стикається з ситуацією, коли автомобіль не заводиться. Однією з найчастіших причин є розряджений акумулятор, що вийшов з ладу. Однак, визначити несправність батареї «на око» досить складно. Щоб запобігти несподіванкам на дорозі, важливо знати основні ознаки, причини та способи усунення проблем з АКБ.
Як зрозуміти що сів акумулятор?
Несправність акумуляторної батареї може проявлятися різними способами. Ось основні ознаки розрядженого акумулятора, на які варто звернути увагу:
- Сигналізація і замки дверей працюють з перебоями. Затримка відгуку сигналізації, заїдання дверних замків або склопідйомників вказує на ослаблений заряд АКБ.
- Тьмяне світло фар і приладової панелі. Якщо фари ледь освітлюють дорогу, а індикатори на панелі приладів тьмяні, це може бути наслідком низького заряду батареї.
- Збій роботи електроніки. Магнітола, бортовий комп’ютер або інші пристрої можуть мимовільно вимикатися.
- Повільний запуск двигуна. Стартер крутиться насилу або двигун взагалі не заводиться.
- Миготливий індикатор на приладовій панелі. Червона лампочка сигналізує про проблеми з акумулятором або необхідність підзарядки.
Якщо ви помітили хоча б один із цих симптомів, варто перевірити стан акумулятора.
Причини розрядки акумулятора
Розряджені акумулятори автомобільні можуть бути результатом різних чинників:
- Температурні перепади. Взимку щільність електроліту знижується, а ризик повної розрядки зростає. Регулярна підзарядка в холодну пору року допомагає уникнути цієї проблеми.
- Витік струму. Неправильна робота бортової мережі призводить до постійної витрати енергії, навіть коли автомобіль стоїть на стоянці.
- Надмірне навантаження. Часте використання обігріву стекол, сидінь, кондиціонера або зарядка пристроїв через прикурювач значно навантажує АКБ.
- Несправності електрообладнання. Поломка генератора, діодного моста, датчиків або проводки може призвести до швидкого розряду батареї.
- Ігнорування базового обслуговування. Забуті увімкненими фари, магнітола або нещільно зачинені двері також сприяють розрядці.
Наслідки роботи на малій зарядці
Експлуатація автомобіля з недозарядженим акумулятором небезпечна для всієї електроніки. Під час запуску двигуна починається «просадка» напруги, яка може досягати критичного рівня 10 В. Це призводить до таких наслідків:
- Руйнування свинцевих пластин і осипання активного матеріалу.
- Забруднення електроліту і втрата його провідності.
- Прискорене випаровування і зниження рівня рідини.
При повному розряді починається руйнування осередків акумулятора, і батарея стає непридатною для подальшої експлуатації.
Що робити, якщо акумулятор сів?
Якщо акумулятор розрядився, але ви перебуваєте в гаражі або вдома, можна скористатися стаціонарним зарядним пристроєм. У разі, коли проблема виникла на дорозі, спробуйте такі методи:
- «Прикурювання» від іншого автомобіля. Використовуйте кабелі для підключення до працюючої машини.
- Запуск зі штовхача. Цей спосіб підходить для автомобілів з механічною коробкою передач.
- Ручний стартер. Якщо конструкція двигуна це дозволяє, можна використовувати кривий стартер.
Однак ці методи є тимчасовими рішеннями. Щоб уникнути повторення проблеми, рекомендується замінити акумулятор.
Як запобігти проблемам з АКБ?
- Регулярно перевіряйте рівень заряду. Використовуйте вольтметр або бортовий комп’ютер для контролю напруги.
- Обслуговуйте батарею. У обслуговуваних АКБ перевіряйте щільність електроліту кожні 3 місяці.
- Враховуйте умови експлуатації. У холодну пору року частіше заряджайте батарею і мінімізуйте навантаження на електроніку.
- Слідкуйте за справністю генератора і проводки. За перших ознак несправності звертайтеся в сервіс.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті