Директор компанії «Логістична майстерня» Віктор Барановський на Ukrainian Logistic Forum 2024 зазначив, що перехід на європейську колію може стати серйозним викликом для «Укрзалізниці».
Наразі остання активно розвиває проєкти євроколій. Нещодавно було анонсовано співпрацю з іспанським залізничним оператором ADIF над проєктом автоматичної системи зміни ширини колії, у межах якого планується створення Середземноморського коридору, що має з’єднати Європу з заходу на схід, проходячи від Іспанії до Львова.
Та експерт з логістики вважає, що «Укрзалізниці» буде важко конкурувати, якщо в Україні розширять мережу залізниць з європейською колією 1 435 мм і європейські перевізники отримають доступ до ринку.
Віктор Барановський зазначає, що конкуренція з європейськими компаніями неминуча, навіть попри брак вагонів, здатних курсувати євроколією, адже європейські перевізники готові надавати власні вагони. Різниця у 85 мм між українською та європейською колією тривалий час була бар’єром, але її можна подолати завдяки розширенню європейської мережі та розвитку перевантажувальних терміналів на стиках колій.
Експерт також зазначив, що перспективи «Укрзалізниці» у відкритому конкурентному середовищі нагадують ситуацію «Укрпошти» у протистоянні з «Новою поштою». Також залишається відкритим питання підвищення вантажних тарифів після появи європейських перевізників.
Нагадуємо, що будівництво євроколії з Чернівців до румунського міста Сучава планують розпочати у 2025 році.
- #Укрзалізниця
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті