Слідом за Києвом, Нью-Йорком, Парижем та іншими модними столицями світу до модного сезону долучився і сонячний Лісабон. Локальний тиждень моди ModaLisboa традиційно тривав чотири дні і був насиченим яскравими подіями, потужними показами та презентаціями від місцевих брендів. Fashion-редакторка ELLE Анастасія Білоус уже вп`яте долучилася до команди міжнародних гостей, аби розповісти про лісабонських дизайнерів із перших вуст.
Sangue Novo
Розпочався сезон традиційно із показу дизайнерів нового покоління під назвою Sangue Novo. Цього разу у конкурсі взяли участь десять молодих дизайнерів, із яких експертне жюрі обрало п`ять фіналістів. Переможці ж презентують свої наступні роботи у березні 2025 року та змагатимуться за перше місце та винагороду у вигляді курсу навчання у італійському інституті дизайну IED, а також ModaLisboa x RDD Textiles award. Серед представлених десяти колекцій на подіумі гості побачили багато свіжих ідей, роботи із формами та фактурами, а також свідомий підхід до екологічності і роботи із матеріалами. Дизайнерка Francisca Nabinho з фантазійною колекцією із кольорового трикотажу, а також молодий талант Ihanny Luquessa, що презентував експериментальну колекцію з акцентром на гіперболізовані силуети, стали нашими безумовними фаворитами.
-
Francisca Nabinho
-
Francisca Nabinho
-
Francisca Nabinho
-
Francisca Nabinho
-
Ihanny Luquessa
-
Ihanny Luquessa
-
Ihanny Luquessa
-
Ihanny Luquessa
Béhen
Дизайнерка Джоана Дуарте презентувала цього сезону своєрідну квінтесенцію власного бренду. Усі її кропіткі дослідження і напрацювання у контексті артизанальнх технік віднайшли нове прочитання у колекції під назвою "You are mean". Сценографію колеції дизайнерка пояснює на емоційному рівні: слова між двома коханими людьми можуть бути сказані із різним відтінком – це може бути ніжність і водночас провокація. Саме такою різнобарвною ми побачили і колекцію Джоани. Образ хорошої дівчинки в акуратних сукнях на зав`язках, характер і темперамент якої підкреслюють міні-довжина, прозорі елементи, провокативні розрізи та оголені частини тіла. У новій колекції бренду ми знову побачили бажані силуети із двохтисячних, переосмислені на сучасний лад і з використанням ручних технік. Схоже, бренд Béhen віднайшов свою нішу та впевнено рухається у правильному напрямку.
Ricardo Andrez
"Ми не бренд і не компанія. Ми просто живі люди", – саме так дизайнер Рікардо Андрес описує власний бренд, і нова його колекція є підтвердженням цих слів. Цього сезону на подіумі дизайнер представив успішну колекцію дуже зрозумілих речей. Моделі дефілювали подіумом у концептуальних сорочках, костюмах із деніму, тренчах, жакетах і сукнях, а стримана палітра природніх кольорів з вигідними акцентами у вигляді правильного червоного або жовтого створила приємне відчуття цілісності картинки. Сам Рікардо каже, що ми і так живемо у світі, що перенасичений інформацією та, власне, модою. У новій колекції йому хотілось показати "носибельні" речі такими, як вони є. У результаті: хитромудрий крій, талановитий стайлінг і фокус на sustainability – запорука успіху колекції.
Luís Carvalho
Один із найвідоміших дизайнерів із Португалії Луіш Карвальйо презентував цього сезону чергову успішну колекцію. Колекціям цього бренду притаманний особливий шарм: вишукані тканини, особливі відтінки та ... повітря. Саме повітряними можно описати об`ємні костюми бренду, яким у випадку з Luís Carvalho oversize надає не грубості, а скоріше витонченості. Теперішня колекція дизайнера була умовно поділена на чотири блоки: розкішна серія суконь та костюмів двійок сонячно жовтого кольору, класика у вигляді монохрому та ніжна завершальна лінія у поєднанні ніжно блакитного із рожевим. Ідеальна гармонія для від Карвальйо для поціновувачів класичного стилю із додатковою ноткою ошатності.
Hibu Studio
Силуети родом із 90-х, кольорове хутро і натхнення мексиканською субкультурою Modern Cholas – інструкція до створення образу для рейв-вечірки або нова колекція бренду Hibu. Цього сезону дизайнерка продовжує екпериментувати із поєднаннями і сміливо міксує різні фактури, як-от шкіра, хутро, вовна або ж джерсі. На подіумі ми побачили чоловічу та жіночу лінії – обидві, насичені яскравими акцентами у вигляді блакитного хутра, шкіряних ременів (який за бажанням можна насмілитись одягнути у якості топа), елементів деформації та, звісно, великих окулярів. Є припущення, що гості stretstyle наступного сезону ModaLisboa виглядатимуть саме так!
Arndes
Дизайнерка бренду Arndes традиційно представила на подіумі Lisbon Fashion Week монохромну колекцію. Цього сезону вона продовжила вести лінію свого бренду у напрямку інтелектуальної моди. Мінімалістичні сукні Arndes є простими і водночас винятковими за рахунок легкості фактури і особливій техніці драпірування. Дизайнерка вдало працює у напрямку, який ще у девяностих роках майстерно розвивала Фібі Файло, Жиль Сандер та інші дизайнери. І здається, принцип "Less is more!" з часом тільки набуває актуальності.