Від першого вірусного хіта Jerry Heil «Охрана, отмєна», який приніс Яні Шемаєвій шалену популярність, до бронзи у фіналі Євробачення минуло п’ять років. Лише чи аж? Адже за ці п’ять років Яна не тільки закріпила за собою зірковий статус, а й змогла стати гучним рупором України на найбільших музичних майданчиках світу. Сьогодні Jerry Heil прикрашає нову диджитал-обкладинку ELLE і розповідає про життя після Євробачення-2024, зміни в українському шоу-бізнесі, власний лейбл, трансформацію стилю та дружбу з alyona alyona.
Яно, твій шлях до фіналу Євробачення був наполегливим і непростим: бажане вдалося з третьої спроби. Чи задоволена ти результатом?
Я задоволена на 95%. Техніку можна відточувати до безкінечності, але емоційно ми прожили наш номер на 5000%, і я думаю, це відчувалося!
Цьогоріч був такий сильний конкурс, такі потужні учасники, що на першість претендувати міг би багато хто. Проте я, звісно, не згодна з нулями, які ми отримали від журі певних країн, — це викликає певні сумніви та думки, тому я іноді навіть на цій емоційній хвилі думаю про реванш.
Які перспективи й можливості перед тобою відкрилися після фіналу Євробачення? Як змінився твій стиль життя і концертний графік?
Все, чим я займаюся з командою після повернення з Євробачення, — це праця. Ми обожнюємо працювати і досягати. У нас зібралася команда надзвичайно амбітних молодих українців, які переконані, що українській музиці час бути представленою на міжнародному ринку. І саме над цим ми зараз працюємо. Перша сольна робота, яка вийшла днями, — це мініальбом «MARIA» — логічне продовження треку «Teresa & Maria», проте дещо в новому звучанні, яке, схоже, дуже подобається слухачам.
Цьогоріч вам з Альоною довелося зазнати чимало критики та хейту, зокрема, через те, що участь у Євробаченні для України — дороге задоволення, яке не на часі. Тоді як інша частина українців підтримувала вас і стверджувала, що це необхідність: використовувати усі можливі майданчики, аби буквально кричати про те, що відбувається у нашій країні прямо зараз. Як, за твоїми відчуттями, зрештою склалося: чи оправдала мета засоби?
Музика — це наймʼякша і найвишуканіша дипломатична мова, якою можна говорити про нашу країну до всього світу. Як можна заявляти, що вона не на часі, коли саме завдяки музиці ми закрили величезний збір для відбудови Великокостромської гімназії, даючи безліч інтервʼю міжнародним виданням та медіа ресурсам? Та й сам наш номер завдяки правильним художнім засобам, які застосувала наша режисерка Таню Муіньо, — це приклад мистецтва, яке несе глибокі сенси під красою. До того ж, ми розповідали неодноразово: на наш номер не було витрачено тієї суми, про яку писали ЗМІ. Щоб представити Україну на міжнародній арені, ми інвестували власні фінанси.
Ти зараз багато гастролюєш і маєш змогу комунікувати як з пересічними громадянами, так і з представниками найвищих політичних кіл. Як світ реагує на наші меседжі? Чи відчувається «втома» від України?
Події, що сталися 8 липня, змусили людей за кордоном знову співпереживати, донатити. Я після опублікованого відео отримала неймовірну кількість повідомлень зі словами підтримки в Instagram від підписників-іноземців. Знову ж таки: певна кількість людей могли би навіть не дізнатися про це, якби не підписалися на мене під час Євробачення.
Повертаючись до теми хейту, який зачіпав і вокальні дані, і зовнішній вигляд, і цінності: чи впливало це на твій моральний стан в процесі підготовки до виступу? І що загалом тобі допомагає боротися з негативом?
Я не борюся з тим, що не є моїм. Негатив, якщо є, — це чужі емоції. Це може зачепити спершу, проте я собі постійно нагадую, що людей багато— і мені теж не все завжди подобається, але коли я висловлюю своє враження, це ніяк не характеризує загально людину і я точно не хотіла б, щоб це її засмучувало. Тому я вчуся сприймати все це легше. Моє завдання — рости і робити те, що я щиро люблю, з кожним разом ще краще.
Днями твоєму лейблу NOVA MUSIC виповнився рік. Яким був цей рік? Якими досягненнями ви пишаєтеся найбільше?
NOVA MUSIC — це лейбл чесної музики. Такий вектор ми окреслили для себе та артистів, які до нас приходять. Ми обожнюємо цю справу, нас драйвить те, що є розвиток і стрімкий ріст, і головне, що настав час, коли популярними стають не шаблонні, як колись, треки для радіо, а те, що пишеться і співається артистом від душі. Я сама йшла і продовжую йти цим шляхом, тому в певний момент з партнером по бізнесу ми зрозуміли, що нам вже є чим ділитися з тими, хто на старті. На сьогодні ми працюємо з артисткою Кажанною, яка стрімко зростає, а про нових артистів ви почуєте вже за кілька місяців. Головне наше досягнення — це дистрибуційний департамент. Тепер наш лейбл автономний, ми дистриб’ютуємо музику незалежно, а отже, можемо прозоро бачити звіти зі стрімів і пропонувати класні умови нашим артистам.
Хто з українських сучасних виконавців тобі подобається, які пісні є в твоєму плейлисті?
Я слухаю майже все, це особливість моєї професії — досліджувати ринки. Класні треки трапляються в будь-якому стилі і майже в будь-якого артиста. З українських зараз слухаю Latexfauna, Кажанну, дуже люблю «Один в каное» — мені так бракує їхніх нових треків! Заново відкрила для себе геніальних «Курган і Agregat». З найновіших: Gezweirdo, артистка Чуприненко.
У тебе помітно трансформувався концертний образ. Чи зазнав змін твій повсякденний стиль? Які українські бренди є в твоєму гардеробі?
Концертний образ трансформувався помітно, але дуже органічно. Здається, я просто нарешті прийшла до себе! Принаймні, на сьогодні. А завтра знову в дорогу. Цим завдячую своєму неймовірно талановитому стилісту Джанні. Дуже важливо, щоб стиліст відчував, що артист зазвичай — це картина, яку треба обрамити, а не чисте полотно. На цьому й зійшлися!
Мій повсякденний стиль — це триста тисяч відтінків чорного. Найкомфортніше почуваюся саме в ньому. І що не поєднуй — все метчиться. Особливу перевагу надаю максимально простим і дещо строгим, але легким речам. З українських брендів обожнюю Litkovska та Ksenia Schnaider. Додаєш до них прикраси, наприклад, SFURATO, — і образ завершений.
До речі, світлини з твоїми образами на Каннському кінофестивалі стали одними з найбільш рейтинговими на нашому сайті і в соцмережах: розкажи трішки про ті два образи, як ти обирала їх?
Образ з пишною сукнею мені передали з України — це вінтажна колекція GUDU. Ми хотіли створити образ величний і стриманий водночас. Для цього використали металеві елементи — метал лейтмотивом звучить в наших образах (починаючи з Євробачення) як символ стійкості українського народу. Цю функцію виконали головний убір з ланцюгів, який нам створила Ліза Краснопольська, а також наплічник з олова SFURATO, який є омажем на металеві обладунки з нашого номера. Олово легше набагато, бо обладунок, який я носила в Мальме, важив кілька кілограм і постійно залишав синці.
Інший образ — це total look від українського бренду Semenenko: боді, прозора спідниця з люстерками і більш стримана версія широких стрілок, які я носила під час Євробачення. Обожнюю широченні стрілки, деколи вони так чудово виконують акцентну роль, що не треба й прикрас. У Каннах образ завершила моя улюблена підвіска від українського бренду Dukachi. Я так полюбила цю ляльку-мотанку, що ми нещодавно разомз брендом випустили її наступне покоління.
Чи продовжуєш ти жити на дві країни: Україну і США? Що дає тобі цей досвід?
Україна — США — це трохи фізично виснажливо, проте воно того варте, бо досвід, який я отримувала в Berklee, — унікальний. Наразі я працюю в Україні над проєктами, соціально важливими для нашої країни, тому я тут. І паралельно думаю, як повертатися до навчання і чи пробувати ще якийсь заклад. Люблю цей процес комунікації з академічною спільнотою за кордоном, бачу в цьому можливість принести щось нове на український ринок, а нашим досвідом поділитися там — а нам є чим ділитися!
Чи помічаєш ти зміни в українському шоу-бізнесі за час великої війни? Якщо так, то які саме?
Поки що шоу-бізнес в Україні на рівні середнього музичного бізнесу. Ще пару років тому це було навіть не дуже шоу і не зовсім бізнес. Економіка дуже впливає, звісно. Але ріст помітний — і я щаслива, що і моя діяльність в тому числі цьому сприяє! Євробачення поставило перед нами з командою планку, на якій ми успішно вистояли, тому я впевнена, що у нас і далі все вийде. Головне — пам’ятати, заради кого ти це все робиш і завдяки кому — це наші Збройні сили, яким я вдячна всім серцем. Вони — наша потужна мотивація сьогодні.
Ви з Альоною провели дуже багато часу готуючись до Євробачення, даючи інтерв’ю іноземній пресі, у виступах після конкурсу. Чи дружите ви в реальному житті? Як вплинув конкурс на ваші стосунки?
Ми спілкувалися завжди якось дуже легко. Мабуть, тому і альбом так швидко написали, і трек для Євробачення. Ми досить різні характерами, тому ми не комунікуємо щодня, проте я завжди знаю, що у мене є її плече, а в неї — моє. У Львові на концерті на цьому самому плечі я так розплакалася, що кілька хвилин не могла зупинитися. Усвідомлення жіночої сили, підтримки, того шляху, який ми пройшли разом, і як за цей час поріднилися, — це дуже потужно!
Jerry Heil помітно «виросла» з часів «Охрана, отмєна». Якою ти себе бачиш через 5 років?
Ох, а скільки треків того періоду ви не почули! Так і лишилися в столі. В тому числі, англійською. Я весь час пишу і шукаю. Щодо наступних 5 років — переконана, що українська музика має увійти до глобальних чартів. Але наслідки своєї праці хочу побачити набагато раніше.
І не можу не запитати: чи прийде Jerry Heil на Євробачення — 2025, аби взяти вже перше місце?)
Ну, ви ж бачите, я вперта (Посміхається — Ред.).