Засновник бюро Vesna Desing Group Богдан Весна каже, що історія його компанії почалася ще 22 квітня 1983 року: саме тоді він народився, а разом із ним — і його роздвоєння особистості. Це, безумовно, жарт, і йдеться про поєднання творчого та підприємницького начала в його характері. Саме вони, разом із непосидючістю та схильністю приймати рішення й брати на себе відповідальність, визначили весь життєвий і творчий шлях Богдана: «Я зі шкільних років щось організовував, збирав людей в команди, а ще весь час малював». Тож відкриття власної справи було лише питанням часу: «Хто вміє чекати, до того все приходить у потрібний момент».
Про початок роботи
Навіть із напрямом діяльності нашому герою певною мірою допоміг визначитися випадок: у 2004 році, під час навчання на останньому курсі інженерного факультету Київського політехнічного інституту, він почав цікавитися наявними вакансіями, щоб визначитися з майбутньою професією, і натрапив на оголошення про інтерʼєрний дизайн. І хоча ця сфера на той момент була далекою від його фаху, сама ідея захопила Богдана, тож досить швидко він знайшов необхідні контакти та профільні курси. Навчання проходило вдало, і вже незадовго до випуску з університету Богдан влаштувався до архітектурного бюро, де вкотре сталася переоцінка цінностей: на пʼять років він полишив інтерʼєрний дизайн і поринув в архітектурне проєктування. В певний момент відчув необхідність другої вищої освіти за поточним фахом, тож вступив до КНУБА, де здобув ступінь бакалавра, а магістратуру з архітектури закінчував вже у Львівській політехніці. І от вже у 2015 році новостворене бюро Vesna Design Group підписало свій перший контракт, обʼєднавши дві царини досвіду свого засновника: архітектуру й оформлення інтерʼєрів. Саме набутий у процесі навчання досвід і сформовані особисті якості Богдан вважає запорукою успіху: «Це наш життєвий фундамент. А фундамент в архітектурі є чи не найважливішим. Якщо в процесі його закладки були допущені якісь помилки, виправляти їх вже після виходить дуже дорого. Іноді настільки дорого, що це може навіть не мати сенсу». Тому хоча Богдан і ставиться до життя з певною мірою іронії та вважає «що моє — то моє», проте фаталізм і покладання на випадок йому геть не властиві, і заради «свого» він плідно працює, а за потреби готовий і битися.
Про неймінг компанії
В назві Vesna Design Group, що співзвучна із його власним прізвищем, Богдан вбачає певний символізм: весна — це ренесанс, постійний імпульс до розвитку й зростання, нові перспективи (хоча навіть ця влучна паралель не завадила Богдану кілька років розмірковувати над неймінгом). Та й загалом, використання прізвища засновника в назві майстерні чи бюро — традиційний підхід, що склався в архітектурних колах. А до традицій Богдан ставиться з великою повагою.
Про особистий стиль
На запитання про певний почерк компанії, її впізнаваний стиль, Богдан відповідає: «Наш фірмовий стиль — це професійність, надійність і гарантована якість. А навʼязувати замовнику та й навіть самому собі певну естетику я не вважаю за потрібне. Життя таке різноманітне, у сфері дизайну відбувається стільки всього цікавого — мені було б нудно робити весь час одне й те саме. Тому ми пробуємо все та приймаємо будь-які виклики від клієнта». Зазвичай бізнес працює із вже налагодженою базою замовників, які переконані, що тут їх уважно вислухають, почують та професійно і на високому рівні виконають будь-яку поставлену задачу: «Ми займаємось тим, що беремо на себе відповідальність за чуже життя. Творимо мрію і знаходимо способи її втілити».
Про завдання бізнесу
Повний спектр робіт — від фор-ескізу, розробки робочої документації, будівельних та оздоблювальних робіт до фінальних декораторських штрихів: у Vesna Design Group дійсно роблять все, це житло «під ключ». Сам же Богдан з посмішкою зізнається, що мріє взяти участь у будівництві атомної станції, але, мабуть, вже занадто далеко відійшов від цієї сфери. Хоча… Ніколи не кажи ніколи.
Про метод роботи
Загалом, до естетики індустріальних споруд Богдан відчуває неабияку симпатію, хоча він не любить обмежувати себе і тим паче наслідувати тренди. Проте прихильність надійному та чітко вивіреному стилю в його роботі все ж простежується — недарма серед улюблених брендів засновник Vesna Design Group називає італійський Poliform. Але це аж зовсім не означає, що в роботі він наполягає на певній естетиці чи підбірці виробників: «У нашій практиці траплялися дуже суперечливі вподобання, які вдавалося гармонійно вписати в оселю та підкреслити характер її власника, тому я не вважаю коректним вставати на бік якогось одного стилю. Я не займаюся чистим артом, коли працюю над обʼєктом. Люди хочуть створити власну оселю, жити у своїй мрії, а не в моїй. Кожен замовник має власне розуміння естетики, комфорту й практичності. Моє завдання — зібрати цей складний пазл. А ще — залишити клієнту простір для власного дослідження інтерʼєру, можливість додати в нього власні деталі. Це важлива частина дизайну».
Про естетичні погляди
Серед художників світового масштабу Богдан цікавиться творчістю Ханса Рудольфа Гігера. Ілюстратор, скульптор та митець, засновник жанру біомеханічного живопису найбільше відомий широкому загалу своїми дизайнами для «Чужого» Рідлі Скотта, проте його доробок набагато ширший та вміщає в себе і ювелірні прикраси, і дизайн інтерʼєрів, і антропоморфні меблі: «Властивий Гігеру синтез техніки й органіки зачаровує. Залишилось знайти такого замовника, який би розділив ці мої вподобання», — сміється Богдан.
Про мотивацію
Найпотужніше джерело сил — це вже завершені проєкти. А також ті, в яких вдалося знайти та виправити власні помилки. Та й навіть останні Богдан вважає відкритою можливістю до професійного зростання: «Коли через роки обертаєшся назад на власні факапи, а зараз вони вже не здаються тобі такими непідйомними чи неминучими, — це дуже тепла емоція. Якесь внутрішнє психологічне мірило кількості та якості роботи, що була здійснена за цей час. А вдячність від замовника — це вже вишенька на торті».
Про пошук підходу до клієнта
Як людина, відома тим, що в буквальному сенсі «може все», Богдан нерідко стикається з надскладними задачами. І те, в якому векторі спрямовується робота в подібних умовах, дуже яскраво характеризує керівника: «Для когось це сльози та невроз, а для когось виклик і можливість росту над собою, імпульс до пошуку нестандартних рішень, нових корисних контактів. Почути людину і вміти знайти правильну відповідь дуже важливо. Іноді навіть тривіальні слова мають значення: почувши їх, людина розуміє, що готова до співпраці. І врешті-решт над колись конфліктною ситуацією залишається лише в хорошому сенсі посміятися, бо вона принесла безліч користі, а ви ще й друзями залишились».
Про майбутнє
У властивій йому філософсько-саркастичній манері говорити про плани на майбутнє Богдан не любить: «Авжеж, моя діяльність немислима без чіткого планування. Але короткострокового, на найближчі терміни. Заглядати далеко в майбутнє в нинішніх умовах трохи безрозсудно. Треба просто займатися своєю справою. Лупашити, лупашити і лупашити. Для мене це найбільш щирий підхід. Роби все, що від тебе залежить на даному етапі, і прийдеш туди, де маєш опинитися. Я обирав свою справу так, щоб займатися нею максимально довго. Може, я колись родичів перестану впізнавати, але точно продовжу творити».