Розкриті технічні характеристики корейського реактивного винищувача FA-50
Розкриті технічні характеристики корейського реактивного винищувача FA-50

Розкриті технічні характеристики корейського реактивного винищувача FA-50

Корейський легкий винищувач FA-50 став першим національним реактивним літаком країни та активно експортується у шість країн, включно з європейським контрактом з Польщею. Шлях до створення цієї машини розпочався 20 серпня 2002 року з першим польотом T-50, але передував цьому тривалий процес розвитку корейської авіаційної промисловості. Про це пише Defence Express.

Наприкінці 1980-х років Південна Корея планувала придбати 120 нових винищувачів, розглядаючи F/A-18, але зупинилася на F-16. У 1991 році було укладено угоду з General Dynamics, за якою частина літаків виготовлялася в США, частина збиралася в Кореї з комплектів, а решта будувалася Samsung Aerospace за участю Daewoo та Korean Air. Ця співпраця надала корейським інженерам доступ до передових технологій та можливість створити власний навчально-тренувальний літак.

У 1997 році Lockheed Martin увійшла в проект як повноцінний партнер, що дозволило відновити розробку після фінансової паузи. У лютому 2000 року машина отримала назву T-50 Golden Eagle. Більшість ключових компонентів залишалися іноземними: двигун від General Electric, система управління від Lockheed Martin, авіоніка від Honeywell та Thales, шасі від Messier-Bugatti-Dowty.

Розвиток проекту йшов за планом від тренувального літака до штурмовика та легкого винищувача. У 2003 році вперше піднявся А-50, але фінансові обмеження змусили об'єднати програми штурмовика та винищувача в одну платформу FA-50. Випробування як легкого винищувача відбулися у 2011 році. США обмежували інтеграцію сучасних радарів та ракет, що стримувало повноцінний розвиток літака як бойової машини.

Корея продовжує розширювати можливості FA-50, прагнучи більшої технологічної незалежності. Уже протестовано власну крилату ракету KALCM, ведеться розробка вітчизняної РЛС та одномісної версії винищувача, яка має скласти конкуренцію F-16. Шлях FA-50 від навчального літака до багатофункціонального винищувача став можливим завдяки співпраці з США, але сьогодні Корея активно розвиває власні рішення для посилення незалежності у військовій авіації.

Источник материала
loader
loader