/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F457%2Ffae64569ffc4b46fae7b3d4fe841fa7c.jpg)
Лондон — Нью-Йорк за 54 хвилини, фантастика чи реальність підводного тунелю?
Ідея підводного тунелю під Атлантичним океаном, який з’єднав би Європу і Північну Америку, вже кілька років викликає інтерес інженерів та науковців. Такий тунель міг би дозволити дістатися, наприклад, із Лондона до Нью-Йорка на поїзді всього за 54 хвилини. Але чи реально здійснити цей проєкт? Про це детальніше — у матеріалі Live Science.
Щоб подолати відстань від Європи до Америки за менше години, потрібно використовувати вакуумні поїзди, які рухаються зі швидкістю до 8000 км/год. Проте таких поїздів сьогодні не існує в реальності. Якщо ж запустити у тунелі сучасний швидкісний потяг, подорож триватиме близько 15 годин — довше, ніж авіарейс. Найдовшим на сьогодні підводним тунелем є Євротунель під протокою Ла-Манш (37,8 км), який з’єднує Францію і Велику Британію. Його будівництво зайняло шість років і коштувало приблизно 16 млрд доларів. Порівняно з майбутнім трансатлантичним тунелем довжиною близько 5500 км, це — лише крапля в морі. Головною проблемою є відсутність технологій для будівництва такого довгого тунелю. Потрібна спеціальна тунелепрохідницька машина, здатна працювати автономно і справлятися з величезним тиском води на великій глибині — в Атлантиці це може бути до 800 бар, у понад 50 разів більше, ніж тиск на Ла-Манші. Крім того, сама логістика будівництва викликає багато питань: як забезпечити вентиляцію, електроживлення, доставку робітників на різні ділянки тощо. Навіть найшвидші тунелепрохідницькі машини, які існують сьогодні, рухаються дуже повільно і споживають велику кількість енергії. За сучасними оцінками, побудова такого тунелю може тривати сотні років — якщо взяти за приклад навіть більш коротку відстань між Африкою і Бразилією (понад 2500 км), на це може піти близько 500 років. Будівництво такого масштабного проєкту потребуватиме астрономічних інвестицій і повного новаторства в технологіях. Крім того, історія прокладання тунелів під водою нагадує про небезпеки — ризики затоплення та обвалів були причиною людських жертв і величезних фінансових втрат.
Попри всі технічні виклики та фінансові перешкоди, ідея підводного трансатлантичного тунелю не втрачає популярності серед інженерів та інвесторів. Проте у найближчому майбутньому це радше наукова фантастика, аніж реальний проєкт. Поки що світ обмежений наявними технологіями і фінансами, але з часом, можливо, з’являться нові розробки, які зроблять цю грандіозну ідею здійсненною.

