Гірша якість та менша вага: як виробники приховують інфляцію та дурять покупців
Гірша якість та менша вага: як виробники приховують інфляцію та дурять покупців

Гірша якість та менша вага: як виробники приховують інфляцію та дурять покупців

Що таке шрінкфляція

Оскільки глобальна інфляція призвела до зростання витрат, компанії по всьому світу почали вдаватися до практики шрінкфляції. Це скорочення обсягу або ваги товару при збереженні його ціни, пише 24 Канал з посиланням на Всесвітній економічний форум.

Відтак багато споживчих товарів по факту стають меншими, але коштують стільки ж. Ця стратегія тісно пов'язана з іншим явищем – скімпфляцією.

Цікаво! Скімпфляцією називають погіршення продукту або послуги без зміни ціни.

Особливо часто шрінкфляція стосується товарів повсякденного попиту, в першу чергу — харчових продуктів та напоїв.

Експерти попереджають: це тривожна тенденція, оскільки зниження ваги або обсягу продукції відбувається поступово і часто залишається непомітним для споживача.

Чому компанії використовують шрінкфляцію

Багато найбільших світових брендів вже застосовують стратегію шрінкфляції. І хоча це допомагає зберегти прибутковість бізнесу, подібні заходи можуть викликати невдоволення клієнтів і підривати довіру до бренду.

Важливо! Аналітики вважають шрінкфляцію формою прихованої інфляції, особливо в умовах, коли офіційні темпи інфляції залишаються високими.

Компанії вдаються до шрінкфляції тоді, коли стикаються зі зростанням виробничих витрат або з жорсткою конкуренцією на ринку. Замість підвищення цін вони зменшують розмір продукту або змінюють його упаковку, щоб зберегти маржу і контролювати операційні витрати.

Чим шкідлива шрінкфляція та як з нею борються

Хоча подібні зміни можуть здатися незначними, вони ускладнюють точну оцінку інфляції та можуть викликати суспільне невдоволення. Втім, в деяких країнах вже почали боротись з такими зловживаннями:

  • у Південній Кореї виробники та постачальники харчових продуктів зобов'язані повідомляти споживачів про зміну розміру продукту — в іншому випадку їм загрожують штрафи до 7300 доларів;
  • у Франції роздрібні мережі зобов'язані інформувати покупців про зниження обсягу товару без відповідного зниження ціни
Теги по теме
Деньги
Источник материала
loader
loader