Два морські порти поскаржились уряду на тарифи Укрзалізниці
Два морські порти поскаржились уряду на тарифи Укрзалізниці

Два морські порти поскаржились уряду на тарифи Укрзалізниці

Два морські порти поскаржились уряду на тарифи Укрзалізниці

АТ «Укрзалізниця» (УЗ) встановлює нерівні умови для різних портів, і це має ознаки зловживання монопольним становищем, обмежує конкуренцію і суперечить принципам рівного доступу до інфраструктури.

Про це йдеться у листі, який написали оператори портів Одеси і Чорноморська очільнику Міністерства розвитку Олексію Кулебі й закликали його не підтримували цю ініціативу монополіста, пише УНІАН.

Як зазначено у листі, після змін до плану формування поїздів і скорочення тарифних відстаней з 5 квітня 2025 року для маршрутів на порт «Південний», вартість перевезень до портів «Одеса» і «Чорноморськ» зросла на $2-2,6 за тонну, а після ймовірної індексації тарифів може сягнути й $4 за тонну.

«Це створює штучно нерівні конкурентні умови для ведення експортно-імпортної діяльності в морських портах «Чорноморськ» та «Одеса», що робить їх неконкурентними порівняно з портом «Південний», — підкреслили оператори.

У листі акцентується, що всі три порти розташовані поруч. Але «Укрзалізниця» свідомо складає довші маршрути до Одеси та Чорноморська й у такий спосіб штучно здорожує логістику. 

«Експортери вже повідомляють, що планують мінімізувати співпрацю з цими портами у сезоні 2025/26. Ми вважаємо, що встановлення нерівних умов з боку «Укрзалізниці» має ознаки зловживання монопольним становищем, обмежує конкуренцію та суперечить принципам рівного доступу до інфраструктури», — наголосили учасники ринку.

Вони закликали міністра Кулебу та керівництво УЗ переглянути тарифну політику і вирівняти умови для портів за аналогією зі світовою практикою. Як приклад вони навели США — там тарифи на залізничне перевезення до тихоокеанських портів уніфіковані попри різницю в маршрутах у сотні кілометрів.

Источник материала
loader
loader