Набрали чинності зміни до наказів Міносвіти щодо дистанційного навчання
Набрали чинності зміни до наказів Міносвіти щодо дистанційного навчання

Набрали чинності зміни до наказів Міносвіти щодо дистанційного навчання

Набрали чинності зміни до наказів МОН №1112 (від 7 серпня 2024 року) і №1115 (від 8 вересня 2020 року), які визначають особливості організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану.

Про це Міністерство освіти та науки повідомило у Фейсбуці, передає Укрінформ.

"Зміни до наказів МОН про організацію дистанційного навчання в умовах воєнного стану вже набрали чинності. Ці оновлення — результат системної співпраці з областями та громадами. Зміни адаптовано до потреб та специфіки прифронтових і прикордонних із Росією регіонів", - йдеться у повідомленні.

Серед іншого, змінами затверджуються нові правила щодо наповнюваності дистанційних класів. Мінімальна кількість учнів у дистанційному класі — 20. Утім, засновники шкіл можуть зменшити цю кількість до 10 учнів — для закладів на тимчасово окупованих, прифронтових територіях, у селах і селищах всієї України, а також до 15 учнів — для закладів в інших містах.

Вимоги до наповненості дистанційних класів не розповсюджуються на заклади спеціалізованої та спеціальної освіти.

Дистанційна робота школи можлива навіть без усіх паралелей класів. Заклад будь-якого типу може працювати за дистанційною формою, якщо в ньому відсутні не більше двох паралелей. Наприклад, школа має дистанційні 1–6, 8–11 класи — 7 класу може не бути.

Окремий клас для навчання за українознавчим компонентом. У межах одного дистанційного класу учні мають навчатися лише за однією освітньою програмою. Це допоможе вчителю ефективніше працювати з дітьми різних категорій — тими, які перебувають в Україні на контрольованій урядом території, на ТОТ або за кордоном.

Якщо дитина відвідує школу в країні перебування — вона може дистанційно навчатися за українознавчим компонентом в українській школі (5–8 годин на тиждень, без перевантаження). Обрати школу й подати заявку можна на сайті МОН.

Якщо дитина не ходить до місцевої школи — вона може здобувати освіту повністю дистанційно в українському закладі освіти. Також для дітей за кордоном доступні індивідуальні форми навчання — екстернат або сімейна форма.

Діти на тимчасово окупованих територіях можуть навчатися за педагогічним патронажем. Це індивідуальне навчання з урахуванням потреб дитини й безпекових обставин.

У МОН наголошують, що навіть якщо в школі не відкрито жодного класу, вона може продовжити працювати у формі педагогічного патронажу. Ця форма передбачає оплату вчителю за навчання конкретної дитини.

Окрім цього, якщо дитина перебуває на території, де тривають або можливі бойові дії, — вона може продовжувати навчання дистанційно у своїй школі, звідки виїхала. Їй не потрібно переводитися до іншого закладу для дистанційного навчання.

Водночас, якщо є можливість відвідувати очне навчання за наявності укриття у школі, — це залишається пріоритетом для учнів.

Також змінами МОН впровадило кадровий резерв: він дасть змогу вчителям, які можуть залишитися без навантаження, проходити навчання й отримувати середню заробітну плату. Це стосується вчителів із Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Сумської, Миколаївської, Одеської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей.

Усі адаптовані зміни щодо особливостей дистанційного навчання буде впроваджено з 1 вересня 2025 року. Оновлені правила дадуть змогу гнучко реагувати на виклики воєнного часу й гарантувати доступ до якісної освіти для всіх дітей — незалежно від їхнього місця перебування.

Як повідомлялося, Міністерство освіти і науки затвердило зміни до наказів, які визначають особливості організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану.

Фото з сайту zoda.gov.uа

Источник материала
loader
loader