/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fcdcda7978d74926a75de855409610c15.jpg)
ШІ не замінить співчуття: популярність «нейропідтримки» виявилась перебільшеною
Лише 2,9% користувачів звертаються до чат-бота Claude за емоційною підтримкою чи особистими порадами. Про це свідчать дані дослідження компанії Anthropic.
Мета дослідження — з’ясувати, наскільки часто ШІ використовується для «афективних розмов» — тобто запитів на коучинг, консультації, дружнє спілкування чи поради у стосунках.
«Дружні розмови та “рольові ігри” сумарно становлять менше 0,5% діалогів», — зазначили у стартапі.
Аналіз 4,5 млн сесій показав, що більшість користувачів застосовують Claude у робочих цілях — для підвищення продуктивності та створення контенту.
Втім, у компанії помітили зростання зацікавленості у запитах на коучинг, міжособистісні поради та підтримку. Часто мова йде про ментальне здоров’я, професійний розвиток або нові навички.
«Під час тривалих діалогів коучинг чи консультація іноді перетворюються на дружнє спілкування — навіть якщо спочатку це не було метою звернення», — повідомили в Anthropic.
Менше ніж 0,1% сесій стосуються романтичних або сексуалізованих рольових сценаріїв.
«Наші висновки узгоджуються з дослідженнями MIT Media Lab і OpenAI, які також виявили низький рівень афективної взаємодії у ChatGPT. Хоча подібні запити трапляються регулярно та потребують уваги у дизайні ШІ та політиках, їхня частка все ще залишається невеликою», — підкреслили в компанії.

