Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії
Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії

Рівно 130 років тому у далекому 1895 році двоє молодих людей – Вацлав Лаурін та Вацлав Клемент – вирішили об’єднати свої зусилля та організувати виробництво велосипедів у місті Млада-Болеслав. Свою фірму підприємці назвали без особливих претензій – Laurin & Klement, або скорочено – L&K.

Бувши обидва завзятими велосипедистами, Лаурін та Клемент вирішили розпочати спільний бізнес із випуску надійних та недорогих велосипедів, які могли б уславити не лише їхні імена, а й улюблену ними Чехію. Для свого велосипеда вибрали звучну та патріотичну назву Slavia. У 1899 році під маркою “Славія” стартувало виробництво мотоциклів, а в 1905 році компанія представила перший автомобіль марки Laurin & Klemenеt.

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії - Фото 1

Логотип Slavia (1895-1905)

Велосипеди та мотоцикли під брендом Slavia випускалися на підприємстві Laurin & Klemen у Млада-Болеславі з 1895 та 1899 року відповідно. Їх прикрашав логотип у вигляді колеса із листям липи, яке символізували слов’янські народи. Стилістика та друкарня фірмової емблеми згодом кілька разів змінювалася.

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії - Фото 2

Логотип Slavia, що використовувався на мотоциклах компанії

Початок виробництва автомобілів у 1905 році ознаменував появу нового круглого логотипа з ініціалами L&K, доповненого лавровим вінком по периметру на честь численних перемог у спортивних змаганнях.

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії - Фото 3

Логотип L&K (1905-1925)

Каліграфічний напис Laurin & Klement, що перегукується з елегантністю стилю ар-нуво, використовувався до кінця 1920-х років.

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії - Фото 4

Напис Laurin & Klement використовувався на автівках до кінця 1920-х років

Символ швидкості та прогресу

15 грудня 1923 року торгова марка Skoda зі стрілою була офіційно зареєстрована на компанію, яка не була виробником автомобілів із Млада-Болеслава. Це був новий логотип інжинірингової фірми Skoda Works із Плзеня. Також компанія запатентувала альтернативний варіант з п’ятьма пір’ям та інтегрованим написом Skoda. Це був результат більш ніж річного пошуку відповідної торгової марки, який розпочався з публічного тендеру. Серед приблизно трьохсот дизайнів переміг варіант, що нагадує голову індіанського вождя з головним убором із пір’я. Ім’я дизайнера логотипа, мабуть, назавжди залишиться загадкою; можливо, це була колективна робота, яка поступово допрацьовувалась різними відділами компанії. Зменшення кількості пір’я, яке ніби утримує стрілу в польоті, з п’яти до трьох було обумовлено тим, що новий товарний знак мав бути чітким незалежно від розміру. З цих причин слово Skoda у фінальному варіанті також було виключено.

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії - Фото 5

Єволюція та походження «крилатої» стрели

Після об’єднання з машинобудівним концерном Skoda продукція під маркою L&K деякий час ще використовувала подвійну назву Laurin&Klement Skoda, але після 1926 року автомобілі вже прикрашала виключно символіка Skoda. Перший логотип мав форму овалу синього кольору. Від колишнього логотипа L&K він успадкував лаврові гілки на честь спортивної слави марки. Емблема зі знаменитою крилатою стрілою вперше була використана на автомобілях у 1926 році.

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії - Фото 6

Логотип Skoda (1926-1933)

Зелений замість синього

Коли автомобільна компанія Skoda стала частиною Volkswagen Group на початку 90-х років, графічна концепція логотипа змінилася. Початкові синій та білий кольори використовувалися в друкованих матеріалах компанії до кінця 1992 року, а як емблема на автомобілях – до 1995 року.

У грудні 1992 року товарний знак було змінено: синій колір замінено зеленим, а назва Skoda з’явилося в обід кола з новим шрифтом. Злегка змінена форма була застосована як емблема моделі Felicia, яка в той час все ще знаходилася в розробці. Емблема, що використовується на автомобілях, також включала лавровий вінок, що відсилає до багатих спортивних традицій компанії та історичних варіантів логотипа Laurin & Klement.

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії - Фото 7

Логотип Skoda (1926-1995)

Третього березня 2011 року на престижному Женевському автосалоні було представлено не лише нові продукти у лінійці Skoda. Компанія відсвяткувала 110-ті роковини своєї успішної участі в автоспорті, представивши модель Fabia Monte Carlo, яка вперше взяла участь в однойменному ралі у січні.

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії - Фото 8

Логотип Skoda Auto (1995-2011)

Ще одним об’єктом уваги став концепт Vision D, перша демонстрація тоді ще нової стилістики бренду із чіткими, чистими лініями та новим логотипом. Зелений відтінок крилатої стріли був змінений на світліший, названий Skoda Green, з тонким хромованим кругом з боків. Крім того, відповідно до трендів, логотип використовував ефект об’ємного зображення з тінями та розтяжками. З 1 березня колишній логотип був замінений на новий на головному заводі в Млада-Болеславі, а наступного дня — у філіях у Квасінах та Врхлабі. З 2012 року новий логотип почали використовувати в автомобілях марки – на решітці радіатора, колесах та кермі.

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії - Фото 9

Логотип Skoda (2011-2016)

У 2011 році під слоганом “Нова енергія Skoda” (The New Power of Skoda) компанія представила основні елементи свого оновленого корпоративного дизайну, відмінними рисами якого стала новизна та продуманість до найдрібніших деталей. Традиційний логотип з крилатою стрілою знайшов новий колірний спектр, який зробив його ще більш виразним та чітким.

Логотип епохи цифрових технологій

На додачу до круглого логотипа з крилатою стрілою, який використовувався з 2011 року, починаючи з 2018 року, на задній частині автомобілів з’явився напис Skoda. Влітку 2022 року цей напис став основним засобом комунікації. Щоб зробити напис більш виразним, був розроблений оригінальний шрифт з оригінальним написанням букв. Наприклад, діакритичний знак, званий гачок (чеш. háček), який стоїть над літерою S, інтегрований до неї.

Від Laurin & Klement до SKODA: як змінювався логотип компанії - Фото 10

Нова символіка бренду з 2011 року

Символ крилатої стріли, відповідно до сучасних тенденцій відмови від об’ємних зображень логотипів, був спрощений і тепер виконаний плоским. Нова ідентичність бренду також включає два нові відтінки зеленого, “смарагдовий” та “електричний зелений”.

Відео: як змінювалась емблема марки

Источник материала
loader
loader