/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F1bdfe150f3deb186ff6a01e66186b7e8.jpg)
Volkswagen відзначив мільйонний електромобіль, але це призводить до фінансових втрат
На заводі Volkswagen у Цвікау (Східна Німеччина) цього тижня панувало святкове настрою. Цей завод, де виробляють шість різних електромоделей для різних брендів концерну, щойно випустив мільйонний автомобіль – спортивний хетчбек ID.3 GTX. Проте активні виробничі лінії створюють фінансові складнощі для керівництва компанії у Вольфсбурзі.Основна проблема полягає у високій собівартості виробництва електромобілів та їх меншій рентабельності порівняно з автомобілями на ДВЗ. І хоча подвоєння продажів електрокарів у Європі у першому кварталі 2025 року – це позитивна новина, частина цих продажів відбувається за рахунок зменшення реалізації звичайних авто.Зі зростанням частки електромобілів у загальному обсязі продажів (вони склали 20% у січні-березні) падає загальна рентабельність компанії, що знизило маржу до 4%. Припинення державного субсидування електромобілів у багатьох європейських країнах також ускладнює ситуацію, позбавляючи Volkswagen можливості підвищувати ціни за рахунок державної підтримки.Проте є й оптимістичні перспективи, пов’язані з новою платформою та сімейством електромобілів на її основі. Модель ID.2 вартістю 25 тисяч євро, яку планують випускати в Іспанії з 2026 року, має стати одним з перших європейських електромобілів з рентабельністю, близькою до звичайних авто. Ця модель разом з її SUV-версією, а також Cupra Raval та Skoda Epiq використовують нову передньопривідну версію платформи MEB, що дешевша у виробництві.На початку місяця Volkswagen повідомив про падіння прибутку до оподаткування на 40% – до 3,1 млрд євро у першому кварталі, незважаючи на зростання продажів на 1,4%. Фінансовий директор компанії Арно Антлітц пояснює це збільшенням частки електромобілів у загальному обсязі реалізації.Потенційні торгові обмеження з боку США можуть ще більше ускладнити плани концерну. Нестабільна ситуація з імпортними митами у США ускладнює фінансове планування автовиробників, а Volkswagen, який особливо вразливий через відсутність виробничих потужностей Audi та Porsche в Америці, вже попередив інвесторів про можливість менш успішного року, ніж очікувалося.

