Важливі речі, які треба зробити навесні: міняємо фільтри та гальмівну рідину
Важливі речі, які треба зробити навесні: міняємо фільтри та гальмівну рідину

Важливі речі, які треба зробити навесні: міняємо фільтри та гальмівну рідину

Разом з початком теплого сезону автомобіль переходить в дещо інший режим використання – як правило, ним їздять більше, швидше і його частіше завантажують “від душі”. Що треба зробити з авто перед початком інтенсивної експлуатації?

Зважаючи на несприятливі умови роботі авто узимку, можна говорити про кілька систем, стан яких слід проконтролювати навесні. І розпочати варто з найпершого засобу безпеки – гальм, адже на чистому сухому асфальті водій буде користуватись ними набагато частіше та інтенсивніше.

Гальма: перевірка і заміна

Зима, навіть на думку автомобіліста м’яка, має цілий перелік чинників, несприятливих для розташованих під кузовом систем. Перепади температур, бомбардування піском і відсівом, купання у соляних розчинах, спричинені наледями вібрації коліс – все це скорочує життя розташованих біля самої дороги деталей. Відтак, на них і треба звернути увагу в першу чергу.

  • Гальмівні колодки. Для початку слід буде заглянути в колісні гальмівні механізми. Стан колодок, особливо у дискових механізмів, покаже, наскільки правильно працюють гальма. Адже через розвиток узимку корозії колодки може підклинювати у їхніх напрямних, відтак вони будуть зношуватися нерівномірно. І півбіди, що так може постраждати гальмівний диск. Головна загроза у тому, що це може призвести до перегріву гальмівної рідини і відмови гальм. Стерті колодки треба замінити повним комплектом, і при монтажі не забути очистити та промити напрямні супортів;
  • Трубопроводи. Якщо машина вже не дуже молода, треба уважно оглянути прокладені під днищем трубопроводи гальмівної системи. В наш час вони виготовлені з сталі, а значить, внаслідок корозії можливі серйозні, аж до наскрізних дірок, пошкодження цих трубок. Зрозуміло, що такі негаразди завершуються аварією через втрату гальмівної рідини;
  • Гальмівна рідина. В залежності від якості рідини і рекомендацій автовиробника гальмівну рідину слід замінювати кожні 1 – 3 роки. І робити це буде правильно саме після зими, коли у “тормозухи” було найбільше можливостей набрати в себе зайвої вологи. Нагадаємо, що через збільшення відсотка води у гідравлічній рідині вона може несподівано закипіти під час гальмування. А ще надто “зволожена” рідина провокує корозію у циліндрах гідроприводу, що закінчується підклинюванням поршнів, а значить і колодок – з усіма вищезгаданими катастрофічними наслідками.

Важливі речі, які треба зробити навесні: міняємо фільтри та гальмівну рідину - Фото 1

Яку гальмівну рідину купувати

Окремо слід сказати про якість гальмівної рідини. Якщо це буде досконалий сучасний продукт, він довше зберігатиме свої якості навіть під час служби в машині, яка експлуатується у несприятливих режимах.

Наприклад, новітня гальмівна рідина DOT 4 E від компанії Bosch, маючи маркування DOT 4, насправді перевищує цей міжнародний стандарт за своїми характеристиками. Важливо, що ця рідина досягає гарного балансу між високою температурою кипіння та низькою в’язкістю. А значить, це робить її придатною для багатьох типів автомобілів з швидкодіючими системами безпеки ABS та ESP. Крім того, при розробці цієї новинки  експерти Bosch потурбувалися, щоб вона мала низьку електропровідність. А значить, як і всі інші гальмівні рідини цієї марки, Bosch DOT 4 E може використовуватись в електромобілях.

А ще цей продукт, на відміну від інших, більш дешевих рідин, не містить небезпечних боратів, що робить рідину Bosch DOT 4 E екологічно чистішою і спрощує поводження з нею при обслуговуванні машини.

Важливі речі, які треба зробити навесні: міняємо фільтри та гальмівну рідину - Фото 2

Заміна фільтрів навесні

Після зимових негараздів в машині бажано поміняти також кілька фільтрів: паливний, повітря двигуна і повітря салону. Під час холодів вони в більшій чи меншій мірі мали справу з вологою, частинками бруду та агресивними речовинами, тому є сенс замінити їх з настанням тепла. Тим більше що влітку на всі три фільтри припаде підвищене навантаження.

  • Паливний фільтр. Навіть якщо регламентний термін заміни його не підійшов, це можна зробити з певним випередженням. Адже влітку ми багато їздимо на великі відстані, і не можна бути впевненим, що скрізь на нас чекатимуть заправки з якісним пальним. А якщо паливний фільтр заб’ється передчасно, не дуже бажано замінювати його на випадковій СТО далеко від дому;
  • Повітряний фільтр двигуна. Влітку цей фільтр працюватиме з підвищеним навантаженням, очищаючи повітря для мотора від пилу, дрібного рослинного сміття та інших твердих частинок. Тож краще мати у ньому більший запас місткості. Певно, варто нагадати, що коли цей фільтр переповниться, він почне чинити надмірний опір потоку повітря. Через це двигун втрачатиме потужність і споживатиме більше пального;
  • Салонний фільтр. Неправильно думати, що фільтр салону – то тільки питання комфорту. Так, він створює позитивний мікроклімат в салоні, а крім того, поглинає спори грибків, бактерії, неприємні запахи та забезпечує протиалергенний захист. Але не менш важливо те, що салонний фільтр є також засобом безпеки. Очищуючи повітря, яке надходить з надвору до системи кондиціювання та опалення, фільтр захищає їхні теплообмінники від засмічення. Адже якщо воно відбудеться, в машині почнуть запотівати вікна, позбавляючи водія огляду. Причому це може статись несподіваною – наприклад, після потрапляння холодної води на лобове скло. З цієї ж причини не можна допускати  повного засмічення і самого фільтра.

Важливі речі, які треба зробити навесні: міняємо фільтри та гальмівну рідину - Фото 3

Який салонний фільтр придбати

Один з законодавців у світі фільтрування – компанія Bosch – визначає для своїх салонних фільтрів ресурс у 15 000 км або один рік. За цей час фільтруючий елемент може стати важчим на 150 грам – стільки пилу він затримує у собі. Тому багато хто з поінформованих водіїв замінює фільтр двічі на рік, після кожного сезону.

Купуючи салонний фільтр, ви можете обирати між стандартним дешевим виробом і сучасним високоефективним продуктом. Наприклад, кращі салонні фільтри  Bosch затримують 100% частинок розміром від  0,0025 мм. Такий результат досягається конструкцією з чотирьох шарів:  паперового, допоміжного, шару активованого вугілля та шару із синтетичного волокна з електростатичним зарядом. І на додачу один з шарів у салонних фільтрах Bosch має антиалергійне покриття. Відтак, такий фільтр буде доречним вже скоро – навесні, коли почнуть цвісти алергічні рослини.

Насамкінець додамо, що беручи до уваги ціну і складність конструкції сучасного салонного фільтра, нову деталь для заміни треба купувати там, де не буде ризику натрапити на підробку.

Важливі речі, які треба зробити навесні: міняємо фільтри та гальмівну рідину - Фото 4

Источник материала
loader
loader