/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fe36dbe29efb9f3a8c65a391b079e5213.jpg)
Що відомо про суперсучасні винищувачі F-47
З 2019 року демонстратори літаків нового покоління NGAD від Boeing та Lockheed Martin закладали основу для F-47. Зокрема, за ці роки вони налітали сотні годин та випробували передові концепції.
Про це повідомляє видання «Мілітарний» з посиланням на Агентство передових оборонних дослідницьких проєктів Сполучених Штатів (DARPA).
Винищувачі F-47: що про них відомо
Як йдеться в публікації, демонстратори спроєктували, щоб зменшити ризик розробки. Їх представили як так звані X-Plane, тобто експериментальні демонстратори технологій.
Начальник штабу Повітряних сил США генерал Девід Алвін розповів, що протягом останніх 5 років X-plane для цього літака спокійно закладали основу для F-47 — літали сотні годин, випробовували передові концепції та доводили, що можна «з впевненістю розширювати межі технологій».
«Мілітарний» зазначає, що в рамках створення демонстратора взяли участь дві компанії: Boeing, який представив свій демонстратор у 2019 році, та Lockheed, який представив свій літак у 2022-му.
Генерал Алвін каже, що США стали першою країною, яка отримає готовий літак 6-го покоління, створення якого відбувалося в тіні. Він вважає, що це застало потенційного ворога неочікувано та дозволить Штатам й надалі домінувати у повітрі.
Військовий додав, що порівняно з F-22, F-47 коштуватиме менше і буде більш адаптованим до майбутніх загроз.
«Ми матимемо більше таких літаків у нашому арсеналі. F-47 матиме значно більший радіус дії, більш розвинену стелс-технологію, буде більш сталим, підтримуваним і матиме вищу доступність, ніж наші літаки п’ятого покоління. Ця платформа розроблена з підходом «побудовано для адаптації» і вимагатиме значно меншої кількості людських ресурсів та інфраструктури для розгортання», — сказав генерал Алвін.
Нині компанія Boeing, як переможець в рамках програми Next Generation Air Dominance (NGAD), розроблятиме прототип нового літака, який пройде відповідний етап випробувань. Після цього розпочнеться серійне виробництво нового винищувача.
Видання підкреслює, що точні строки наразі ні ПС США, ні інші комітети не повідомляють. Проте якщо враховувати загальну тенденцію будівництва прототипа та доведення виробу до серійного виробництва, може минути від 5 до 10 років.
Своєю чергою журналіст Білл Світмен розповів, що порівняно з попередніми винищувачами, F-47 матиме набагато більшу дальність польоту як на надзвуковій, так і на дозвуковій швидкості. Однак, за його словами, це навіть не винищувач у загальноприйнятому розумінні.
«Літак стане більш скритним і збільшиться в розмірах, пожертвувавши маневреністю в догфайтах заради дальності польоту. Його проєктують для роботи у складі цілого сімейства систем, багато з яких будуть безпілотними», — пише Світмен.
В публікації йдеться, що F-47 — центральний елемент програми ВПС США «Повітряне панування наступного покоління» (NGAD). Пропонований проєкт винищувача під назвою F-47 також називається NGAD.
За словами Світмена, ВПС США планують програму створення винищувачів-безпілотників, Collaborative Combat Aircraft (CCA), як невід'ємну частину NGAD. Так, у команді з кожним F-47 перебуватимуть 2 або більше безпілотних літаки.
Крім того, журналіст розповів, що максимальна тяга двигуна F-47 становитиме близько 160 кН. З огляду на вимоги меншої маневреності та більшої дальності, це вказує на те, що літак матиме масу в 45 тонн.
Однак Світмен підкреслив, що важливість адаптивного двигуна в тому, що він дає змогу літаку мінімізувати використання форсажу на надзвуковому круїзі навіть під час прискорення і при цьому залишатися ефективним у дозвуковому польоті.

