Обличчя марафону «Єдині новини» та Суспільного у грудні 2024 року: кому давали слово найчастіше
Обличчя марафону «Єдині новини» та Суспільного у грудні 2024 року: кому давали слово найчастіше

Обличчя марафону «Єдині новини» та Суспільного у грудні 2024 року: кому давали слово найчастіше

Найпопулярніші гості, теми та гендерний баланс у марафоні «Єдині новини» та на Суспільному.

З початку травня 2022 року «Детектор медіа» збирає інформацію про людей в ефірі телемарафону «Єдині новини» (читайте підсумки за травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2022 року, січень, лютий, березень, квітень, травень,червень, липень, жовтень, листопад, грудень 2023 року, січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад 2024 року). Щодня в рубриці «Щоденні новини» з’являються короткі огляди ефіру попереднього дня.

21 травня 2024 року Перший канал Суспільного вийшов зі спільного телемарафону, залишившись у проєкті «Єдині новини» відповідно до рішення РНБО, і почав мовити самостійно, тому й оцінюємо його окремо, порівнюючи з «Єдиними новинами».

У грудні марафон «Єдині новини» провів 1448 розмов із гостями. Це трохи більш як 46 розмов кожного дня. За той самий час Перший канал Суспільного влаштував 1432 розмови.

На жаль, обидва марафони практично не вмикали в ефір коментаторок-жінок. У «Єдиних новинах» таких ввімкнень було всього 17,2%. На Суспільному — 18,6%. Тобто в середньому одна жінка проти чотирьох коментаторів-чоловіків.

Цікаво, що, хоча в «Єдиних новинах» нібито беруть участь п’ять різних і незалежних каналів, їхня гостьова політика значно більш гомогенна, ніж гостьова політика одного Першого каналу.

Гостьові редактори Суспільного мовника максимум запрошували одну й ту саму людину 13 разів за місяць. Марафон, у якому нібито беруть участь різні канали, примудрився запросити частіше десять різних гостей.

Найпопулярнішими гостями Першого каналу були воєнні експерти Анатолій Храпчинський та Олексій Гетьман (по 13 ввімкнень). Найпопулярнішими гостями «Єдиних новин» — речник Генштабу Андрій Ковальов і речник Херсонської ОВА Олександр Ковальов (по 19 ввімкнень).

Попри те, що самі прізвища в переліках найпопулярніших гостей здебільшого однакові, співвідношення різне. Можна помітити, що марафон частіше надає слово речникам, тобто озвучує офіційну позицію. Суспільний мовник частіше надає слово експертам, тобто озвучує незалежну оцінку.

Ще більше різниця між журналістикою та державною пропагандою помітна в політичній репрезентації. Нібито п’ять «незалежних» каналів «Єдиних новин» влаштували за грудень 109 ввімкнень із партією влади та нуль (0) — із другою найбільшою фракцією парламенту — «Європейської солідарності». Групи «За майбутнє» та «Довіра» вмикали значно частіше, ніж фракцію «Голосу» (п’ять ефірів проти одного).

Перший канал Суспільного давав слово всім фракціям. Найчастіше все ще «Слузі народу», що природно для партії влади — 49 ефірів за місяць, тобто одна-дві розмови щодня. 31 раз слово давали «Європейській солідарності». По 14 разів — «Батьківщині» та «Голосу». Виходить, що один телеканал вмикав опозиційних політиків частіше, ніж п’ять різних каналів разом, серед яких буквально є один під назвою «Рада».

Найпопулярнішим політиком на Суспільному був Сергій Нагорняк від «Слуги народу» — йому давали слово шість разів. Олег Синютка від «Європейської солідарності» з’являвся тут п’ять разів за місяць. Олексія Кучеренка від «Батьківщини» показували чотири рази, як і ще кількох політиків.

Таку саму кількість ефірів, як усі ці люди разом, у «Єдиних новинах» відвідав за місяць Єгор Чернєв зі «Слуги народу». Другою найпопулярнішою політикинею була Леся Забуранна зі «Слуги народу» та Сергій Лещенко з Офісу президента (по 11 ефірів). Найпопулярнішим нардепом, який не представляє владу, виявився Павло Бакунець із групи «Довіра» (5 ефірів).

Головна відмінність між тематичною палітрою каналів у тому, що на Суспільному найпопулярнішою темою грудня були міжнародні відносини, їм приділили 25,2% часу. Про воєнні дії йшлося у 22,8% ввімкнень.

У державному марафоні навпаки: здебільшого говорили про воєнні дії (31,3%) та рідше — про міжнародку (19,4%).

В іншому структура тем практично ідентична, за винятком економіки. В ефірі Першого каналу її було 7%, тоді як у «Єдиних новинах» лише 4%.

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Источник материала
loader
loader