Пошкодження кабелів у Балтійському морі: що відомо про інциденти
Пошкодження кабелів у Балтійському морі: що відомо про інциденти

Пошкодження кабелів у Балтійському морі: що відомо про інциденти

У Балтійському морі за півтора роки трапилося п'ять випадків пошкодження морських кабелів, у тому числі одного російського. Розслідування показали, що частина інцидентів сталася через ненавмисні дії екіпажів суден. Американські та європейські розвідувальні служби також розповіли Washington Post, що доказів диверсій з боку росії виявлено не було. Проте НАТО запустило нову місію – «Балтійський вартовий» – для захисту критичної інфраструктури в Балтійському регіоні.

Що відомо про пошкодження кабелів у Балтійському морі, нагадує «Слово і діло».

poshkodzhennya-kabeliv-u-baltijskomu-mori_ru_normal.png (1.14 MB)

У жовтні 2023 року між Естонією та Фінляндією було виявлено пошкодження газопроводу Balticconnector, а також двох кабелів зв'язку. Під підозру тоді потрапило китайське судно NewNew Polar Bear (під прапором Гонконгу), яке слідувало маршрутом з Калінінграда до Санкт-Петербурга.

За кілька метрів від місця ушкодження слідчі знайшли якір та сліди того, що його тягли дном Балтійського моря кілька сотень кілометрів.

У серпні 2024 року зі ЗМІ стало відомо, що влада Китаю визнала, що вантажне судно їхньої компанії пошкодило газопровід і кабель, але не навмисно, а в результаті «нещасного випадку». Стверджувалося, що через сильний шторм якір корабля зірвався, його протягнуло морським дном, і він випадково пошкодив газопровід і кабель.

У листопаді 2024-го ще одне китайське судно – Yi Peng 3 – спричинило пошкодження кабелів зв'язку в Балтійському морі, один з яких з'єднує Фінляндію та Німеччину, а інший – Швецію та Литву.

За кілька днів до інциденту судно вийшло з російського порту Усть-Луга, завантажене російськими добривами. Підозрюють, що судно могло навмисне тягнути якір дном моря, щоб пошкодити кабелі.

25 та 27 грудня сталося ще два інциденти у Балтійському морі. 25 грудня на дні Фінської затоки було обірвано силовий кабель Estlink 2, який з'єднує Фінляндію з Естонією, та чотири кабелі зв'язку. А 27 грудня ушкодження отримав вже російський підводний кабель «Ростелекому» (заявлена причина – «зовнішній вплив»).

За підозрою в пошкодженні підводного електричного кабелю Estlink 2 влада Фінляндії затримала нафтовий танкер Eagle S під прапором Островів Кука, який є частиною російського тіньового флоту. Танкер перевозив нафту з рф до Єгипту і під час пошкодження кабелю був помічений у Фінській затоці. На морському дні було виявлено слід від якоря, залишений, ймовірно, цим судном.

Танкер був заарештований і знаходиться на якірній стоянці у територіальних водах Фінляндії.

26 січня в економічних водах Швеції було пошкоджено підводний кабель зв'язку Латвійського державного центру радіо та телебачення. Поряд з місцем пошкоджено виявили суховантажне судно Vezhen, яке ходить під мальтійським прапором і експлуатується болгарською компанією Navibulgar. За кілька днів до обриву кабелю корабель вийшов із російського порту Усть-Луг.

У компанії заявили, що якір, який пошкодив кабель, впав через складні погодні умови. Судно затримали, але пізніше і прокуратура Швеції вирішила, що про диверсію в даному випадку не йдеться: пошкодження кабелю суховантажем сталося через поєднання поганої погоди, недоліків обладнання судна та браком навичок мореплавання у членів екіпажу.

Источник материала
loader
loader