The Sims 25 років. Пропонуємо пʼять цікавих фактів, які більше розкажуть про культову «пісочницю»
The Sims 25 років. Пропонуємо пʼять цікавих фактів, які більше розкажуть про культову «пісочницю»

The Sims 25 років. Пропонуємо пʼять цікавих фактів, які більше розкажуть про культову «пісочницю»

Рівно 25 років тому, 4 лютого, американська компанія Electronic Arts видала першу серію The Sims. Це культовий симулятор, який став одним із найпродаваніших в історії та полюбився мільйонам людей. Тільки четверту частину гри переклали 18 мовами, у неї грали 85 мільйонів людей по всьому світу.

Редакція AIN підготувала до дня народження культового симулятора п’ять цікавих фактів, що більше розкажуть про створення The Sims і проблеми, з якими стикалися її творці.

Народження доньки + втрата будинку + піраміда Маслоу = The Sims

Все почалося з того, що в геймдизайнера Вілла Райта народилася донька. Своїй дружині він пообіцяв проводити багато часу з Кессіді (так її назвали), і він дотримав слова. Поки розробник був вдома з дитиною, він виношував ідею нової гри.

«Я ходив по своєму будинку, дивився на всі речі та запитував себе: "Яка мінімальна кількість потреб або мотивів могла б виправдати всю цю купу мотлоху? У кожної речі в домі має бути якась причина. У чому вона?"», — розповідав Райт.

У 1991 році його дім вщент згорів під час масштабної пожежі в Окленді. Коли сім’ї Райта довелося з нуля відбудовувати свій будинок, зародилася ідея The Sims. Розробник надихнувся трьома творами, які допомогли сформувати концепцію.

  • Книга A Pattern Language Крістофера Александера, у якій визначено 253 позачасові будівельні шаблони. Вона показує, як ці шаблони створюють комфортні простори, де архітектура оцінюється за рівнем щастя мешканців.
  • Робота психолога Абрагама Маслоу Теорія людської мотивації 1943 року, де він описав потреби людей: на нижньому рівні — фізіологічні, далі — безпека, любов, повага, а на вершині — самореалізація.
  • Книга Чарльза Гемпден-Тернера Maps of the Mind, в якій порівнюються понад 50 теорій про те, як працює розум.

Проте The Sims могла й не з’явитися на світ. Коли Вілл Райт прийшов до директорів геймдев-студії Maxis і представив їм ідею гри в такий собі ляльковий будинок, вони скептично поставилися до неї. Бо кому ж таке буде цікаво? Проєкт підтримали вже керівники компанії Electronic Arts, яка у 1997 році придбали Maxis.

The Sims і рекорди Гіннеса

Після релізу успіх The Sims був такий шалений, що гра почала бити світові рекорди. Наприклад, у 2017 році «пісочниця» стала найпродаванішою серією ігор для ПК в усьому світі, розлетівшись тиражем у понад 36 млн одиниць.

У 2021 році The Sims 4 став найпопулярнішою грою, зібравши понад 10 млн активних користувачів щомісяця та 36 млн унікальних зареєстрованих гравців. А ще, у 2018 році The Sims отримав титул гри з найбільшою кількістю пакетів доповнень — 71, на хвилиночку.

  • Перша The Sims вийшла 4 лютого 2000 року та отримала сім пакетів доповнень і два deluxe-видання.
  • The Sims 2 випустили 14 вересня 2004 року та вже вісім пакетів доповнень пізніше. Сіми почали старішати й помирати, висловлювати бажання та страхи.
  • The Sims 3 вийшла 2 червня 2009 року та згодом отримала 11 пакетів доповнень. Вона мала відкритий світ, покращені інструменти створення персонажів і будівництва, а також систему бажань і цілей.
  • І нарешті, The Sims 4 світ побачив 2014 року, а 18 жовтня 2022 року гра стала безкоштовною. Станом на грудень 2023 року для The Sims 4 випущено 15 доповнень, 12 ігрових пакетів, 19 наборів речей і 25 комплектів.

Сіми могли говорити, зокрема українською

Шість місяців — саме стільки знадобилося розробникам, щоб придумати мову, якою будуть спілкуватися персонажі. Зробити озвучку навіть найпоширенішими мовами було б довго й дорого для такої гри, тому вирішили зробити щось абстрактне.

Перші спроби зазнали розчарування. Спочатку намагалися використовувати музичні інструменти, але відмовились від цієї ідеї. Далі вирішили пробувати суміш різних мов, серед яких була й українська.

«Актора імпровізації з Сан-Франциско Стівена Керіна запросили до студії та дали аркуші з текстами українською та мовою навахо, доручивши вимовляти слова так, який вигляд вони мають на папері. Фраза на кшталт «Has anybody seen my dog?» перетворилася би на «Khtosʹ bachyv moyu sobaku?» Але навіть без контексту чи чіткого значення Вілл Райт все одно вважав ці слова, позбавленими змісту», — пише про це The Verge.

Зрештою, актори та розробники дійшли до простої тарабарщини, яка нам відома, як Simlish. Це просто набір звуків, які інколи можна почути від малюка, проте деякі слова все ж таки можна розчути та перекласти з мови сімів.

сімиЗображення з EA

Наприклад, sul-sul — це привіт, nooboo — дитина, а що таке WooHoo, постійним гравцям пояснювати не треба. Що цікаво, домашніх тварин також озвучували актори. Тому їхні звуки можуть бути дещо дивними (хоча багато хто й не помічає цього).

The Sims могла б бути не The Sims

Спочатку культова «пісочниця» задумувалася, як зовсім інша гра. Це мав бути архітектурний симулятор, який дозволяв би гравцям будувати будинки. Пізніше в проєкт додали сімів, спочатку вони мали просто взаємодіяти та реагувати на об’єкти, наприклад, туалети, кухні чи спальні.

Але вже після створення персонажів, розробники зрозуміли, що вони значно цікавіші за будівлі. Ще один маленький цікавий факт: туалет став першим об’єктом, з яким могли взаємодіяти сіми.

Унітаз був запрограмований таким чином, що його можна було чистити, використовувати і навіть залишати сидіння піднятим або опущеним. На щастя, у фінальні версії з’явилося більше об’єктів, ніж просто унітаз.

Поштова Марка із The Sims

У 2005 році французька поштова служба La Poste надрукувала три мільйони поштових марок для лімітованої колекції, яка отримала назву «Герої відеоігор». Набір коштував €2,65, до колекції увійшли десять різних марок, серед яких була й The Sims. На ній зобразили двох сімів, які борються за зелений значок. Він, до речі, називається Plumbob.

the simsЗображення марки – TheGamer 

На момент випуску марок The Sims було продано понад 58 мільйонів копій і вона посіла 8 місце у списку найпопулярніших розважальних продуктів у Франції.

Чого чекати

Чи буде The Sims 5? Хто знає. Поки в Electronic Arts кажуть, що не планують наступну частину. Натомість хочуть зосередити на розвитку The Sims 4. Проте, можливо, скоро ми побачимо фільм за мотивами улюбленого симулятора. Його продюсуватиме Марго Робі.

Ну а поки, EA та Maxis святкують 25-річчя франшизи The Sims чудовим сюрпризом. Сьогодні The Sims 1 і The Sims 2 знову доступні на ПК у двох колекціях Legacy Collections і The Sims 25th Birthday Bundle. Обидва видання доступні як окремо, так і разом за $40 у наборі The Sims 25th Birthday Bundle.

Источник материала
loader
loader