Вартість доставки російської сирої нафти ESPO до Китаю зросла більш ніж утричі після того, як США минулого тижня запровадили агресивні санкції проти нафтової промисловості москви, повідомляє 16 січня, у четвер.
Про це Bloomberg.
За словами трейдерів, очікується, що ставки зростуть ще вище. Вартість фрахту на транспортування нафти ВСТО з порту Козьміно на східному узбережжі росії до Китаю підскочила до 5-5,5 млн доларів у понеділок порівняно з 1,5 млн доларів до введення санкцій.
Адміністрація США розширила санкції щодо танкерів, націлившись на дві російські компанії, які обробляють понад чверть морського експорту виробника ОПЕК+, а також на страховиків і трейдерів.
За даними Міжнародного енергетичного агентства, 2024 року флот суден, занесених до чорного списку, перевіз близько 22% сирої нафти, відправленої морем. Санкції мали негайний вплив: судна, що перевозять вантажі ESPO та іншої російської марки - «Сокол», простоюють біля узбережжя Китаю, згідно з даними відстеження суден.
ESPO була фаворитом китайських нафтопереробників через його коротку відстань доставки. Більшість танкерів, що курсують за маршрутом між Козьміно і Китаєм, - це Aframax, які можуть перевозити 750 000 барелів (102300 тонн).
Ще до останніх санкцій США порти провінції Шаньдун з побоюванням ставилися до прийому санкціонованих танкерів після попередження від великого оператора терміналу. Шаньдун є домом для більшості незалежних нафтопереробних заводів Китаю.