Європейська Бізнес Асоціація закликає не підвищувати тарифи на залізничні вантажоперевезення
Європейська Бізнес Асоціація закликає не підвищувати тарифи на залізничні вантажоперевезення

Європейська Бізнес Асоціація закликає не підвищувати тарифи на залізничні вантажоперевезення

Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) звернулась з офіційним листом до Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля з проханням не допустити підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення, оскільки знизить конкурентоспроможність залізничної логістики.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба ЄБА.

В асоціації нагадали, що останнє підвищення відбулось у червні 2022 року, через що вартість транспортування вугілля, руди та вапняку зросла на 140%, металу – на 70%, а зернових – на 65%.

Компанії-члени комітету з логістики асоціації занепокоєні наслідками підвищення тарифів для бізнесу, адже висока вартість логістики залишається одним зі стримувальних факторів для експорту.

За оцінками експертів ЄБА, через російську агресію логістичні витрати зросли, в деяких галузях до 40% від собівартості продукції. Крім того, складна ситуація в енергетиці, дефіцит персоналу та зростання вартості логістики збільшують витрати бізнесу та знижують конкурентоспроможність українських товарів на міжнародних ринках.

“Варто зазначити, що навіть поточні тарифи перевищують спроможності учасників ринку, через що підприємства змушені скорочувати виробництво або переходити на перевезення автотранспортом. Це призводить до руйнування доріг та зростання мільярдних витрат з бюджету на їхній ремонт”, - зауважили в асоціації.

Через втрату конкурентоспроможності залізничної логістики Укрзалізниця втрачає доходи. Згідно з фінансовою звітністю компанії, за 9 місяців 2024 року компанія отримала прибуток у 1,6 млрд грн, тоді як за аналогічний період 2023 року - 8,2 млрд грн. Водночас керівництво перевізника прогнозувало збитки у розмірі до 2,5 млрд грн до кінця 2024 року. На думку бізнесу, ситуація із фінансами Укрзалізниці потребує термінового перегляду її витратної політики.

“Основні фінансові проблеми Укрзалізниці не пов’язані з вантажними перевезеннями (які, за інформацією компаній-членів Асоціації, були рентабельними на рівні 27% у 2023 році), а є наслідком ситуації з пасажирськими перевезеннями. За даними бізнесу, у 2024 році збитки від пасажирських перевезень можуть досягти 20 млрд грн. В умовах війни покриття цих витрат з державного бюджету є нереальним, втім їх можна зменшити завдяки оптимізації витрат і вдосконаленню системи оплати за приміські перевезення”, - йдеться у повідомленні.

Експерти асоціації вважають, що замість підвищення тарифів, яке посилить фінансовий тиск і скоротить обсяги перевезень, важливо зосередитися на підтримці експорту. Це допоможе зберегти вантажі на залізниці, а також валютні надходження до бюджету та сприятиме економічній стабільності.

Окрім офіційного звернення, асоціація просить доручити відповідним міністерствам та Укрзалізниці вжити заходів для оптимізації витрат і підвищення операційної ефективності товариства.

Як повідомлялось, наглядова рада АТ «Укрзалізниця» погодила пропозицію керівництва компанії про індексацію тарифів на перевезення вантажів на рівні 37%.

Проєкт фінансового плану АТ «Укрзалізниця» передбачає, що проіндексовані тарифи на вантажні перевезення почнуть діяти з 1 лютого 2025 року.

Теги по теме
Укрзализныця
Источник материала
loader