Телеканал «Рівне 1» під час війни: новинарі знають свою справу
Телеканал «Рівне 1» під час війни: новинарі знають свою справу

Телеканал «Рівне 1» під час війни: новинарі знають свою справу

Рівненський мовник випускає якісні новини, але має в переліку доволі мало інших проєктів.

«Детектор медіа» регулярно моніторить регіональні телеканали України. Наша мета — допомогти читачам обрати джерела, які дотримуються стандартів, а медійникам — попрацювати над помилками та поліпшити свій інформаційний контент.

До цієї хвилі моніторингу входять телеканали, що мають власне ефірне мовлення. Але з технічних причин ми будемо оцінювати контент, який медіа публікують на своїх ютуб-каналах: не лише інформаційні, а й авторські публіцистичні програми та студійні інтерв’ю. Попередні огляди читайте тут. Нині на огляді контент телеканалу «Рівне 1».

Майже 30 років роботи

За інформацією сайту YouControl, компанія ТОВ «Телерадіокомпанія “Рівне 1”» зареєстрована 22 червня 1995 року. Керівницею організації є Людмила Дуніна. Засновник юридичної особи — дочірнє підприємство «Телерадіокомпанія “Аверс”» відкритого акціонерного товариства «Корпорація “Аверс”». Кінцеві бенефіціарні власники — Наталія Московка, Олександр Луцака, Людмила Осикіна й Володимир Коробко. Кожен має частку у 25 % статутного фонду. До речі, луцька ТРК «Аверс», що входить до згаданої групи телеканалів, потрапляла в наші огляди вже двічі.

Телеканал теж був на огляді «Детектора медіа» у червні 2023 року. На сайті телеканалу оглядачі знайшли інформацію про його структуру власності, а також редакційний статут. Нині зрозуміти, де перебувають ці розділи, зі стартової сторінки важко. «Рівне 1» має фейсбук-сторінку (287 тисяч читачів проти 269 тисяч на момент минулого огляду), телеграм-канал (понад 9350 підписників проти 7750 того року) й акаунт в інстаграмі (кількість підписників за півтора року майже не змінилася і складає 29 тисяч).

Ютуб-канал «Рівне 1» створений у листопаді 2009 року й наразі має понад 88 тисяч підписників проти 78 тисяч станом на червень минулого року. Тут ідеться, що телеканал прагне «оперативно, неупереджено інформувати глядачів про важливі та цікаві події у м. Рівне та на Рівненщині. Візія телеканалу — бути у всьому першими. Для глядачів бути улюбленим, цікавим, об’єктивним, чесним каналом».

Нині на майданчику в основному викладають окремі сюжети новин і досить рідко — супутні проєкти. Для моніторингу переглянуто 30 сюжетів, опублікованих у період з 5 по 16 грудня, та кілька випусків інших проєктів, що з’явилися на ютубі впродовж останніх двох місяців.

Посадовці — за чергою

Минулого разу оглядачі писали: асортимент телевізійного продукту від «Рівне 1» не вражає різноманіттям. Нині ситуація подібна, адже левову частку контенту складають новинні сюжети. Проте якість матеріалів, судячи з попереднього огляду, не завжди була високою. Тоді колеги вказували, що частину опублікованого складали «розповіді про дорожньо-транспортні пригоди, побутові сварки [...] Будуються вони за принципом “факт + коментар речниці поліції”».

Сюжети про надзвичайні ситуації, що сталися в регіоні, з коментарями речників поліції та ДСНС, були й цього разу. Проте поодиноко, коли на Рівненщині траплялися резонансні надзвичайні події. Наприклад, ДТП із трьома постраждалими дітьми. На відео не завжди є плашка, що позначає його походження, але з подальших синхронів речників відомств можна зрозуміти, хто саме відзняв відеоряд.

Новинний сюжет від журналістів ТРК «Рівне 1» виглядає традиційно: триває 3—5 хвилин, має титри, де вказані імена та прізвища учасників знімальної групи, а наприкінці відео медійники представляються у закадровому тексті.

Телеканал «Рівне 1» під час війни: новинарі знають свою справу - Фото 1

Теми, взяті в роботу журналістами Рівного, охоплюють життя обласного центру з різних боків. Традиційно для воєнного часу, чимало відео присвячені прощанню з загиблими захисниками або відкриттю пам’ятних дощок на місцевих закладах. Як і колеги з багатьох інших місцевих телеканалів, журналісти «Рівне 1» розповідають про героїв детально: наводять факти з біографії, подають прямі мови побратимів, друзів, колег.

Не відстають і тоді, коли висвітлюють менш трагічні теми. А надто ті, де фігурують посадовці. Тут доречно згадати огляд відео від ТРК «Аверс», адже обидва канали мають одного засновника. Луцький мовник регулярно вихваляє міського голову Ігоря Поліщука, а також фонд нардепа Ігоря Палиці. Обох політиків пов’язує балотування від партії «За майбутнє».

В. о. Рівненського міського голови нині є секретар міськради Віктор Шакирзян. Про піар цього політика місцевим мовником ми теж писали. Але в огляді матеріалів від іншого рівненського телеканалу «ITV media group». Там постаті очільника обласного центру присвячували чимало компліментарних сюжетів.

Телеканал «Рівне 1» під час війни: новинарі знають свою справу - Фото 2

В. о. Рівненського міського голови Віктор Шакирзян

А от журналісти ТРК «Рівне 1» до піару місцевих посадовців не вдавалися в аналізований проміжок. У моніторинговий період Віктор Шакирзян фігурував лише у двох сюжетах із 30 переглянутих. Одного разу керманич Рівного коментував вимоги протестувальників під час сесії міськради (сюжет від 6 грудня), ще раз мовив на презентації нової когенераційної установки (9 грудня). Тобто, коментував те, до чого був безпосередньо причетний.

Ще тричі з коментарями з’явилися заступник міського голови та представники підрозділів Рівненської міськради. Їх журналісти теж не тягли «за вуха». Наприклад, 9 грудня начальник управління молоді та спорту коментував реконструкцію місцевого басейну, а 10 грудня очільник управління освіти розповідав, як учні місцевих шкіл вивчають предмет «Захист України».

Голова Рівненської ОВА Олександр Коваль і його заступниця Людмила Шатковська, а також представники обласних департаментів помічені у новинах двічі й теж коментували події, до яких були безпосередньо причетними.

Телеканал «Рівне 1» під час війни: новинарі знають свою справу - Фото 3

 Голова Рівненської ОВА Олександр Коваль

Новини, які роблять із душею

Часто у новинах регіональних мовників бракує балансу думок. У медійників «Рівне 1» такої проблеми у моніторинговий період не помічено. Наприклад, у вищезгаданому сюжеті про сесію міськради, на яку прийшли торговці місцевого ринку, побоюючись втратити місця для реалізації продукції, подали думки й мітингарів, і очільника міста. А у відео про те, що до населеного пункту Гориньград Другий не возять хліб (11 грудня), автори вислухали як місцевих жителів, так і голову територіальної громади.

Були й сюжети про життя ветеранів російсько-української війни. Зокрема, про те, як один із місцевих воїнів проходить реабілітацію після надважкого поранення, а стати на ноги йому допомагає наречена (11 грудня). А інші травмовані герої, попри інвалідність, здобувають перемоги з пауерліфтингу (12 грудня). Про важливість і доречність таких матеріалів годі й говорити.

Ще опубліковані сюжети про культуру (до прикладу, історія місцевого лірника) та спорт (черговий матч місцевого футбольного клубу «Верес»), теж доволі змістовні. Детально, з коментарями лікарів, розповіли й про захворювання дітей на парвовірус або про поширення на Рівненщині ботулізму.

Автори сюжетів не забули, що триває цикл різдвяно-новорічних свят. Тож видали в етер доволі динамічні сюжети про вартість ялинок, вирощування їх або про те, скільки у місті коштують мандарини. Легкі відео теж потрібні глядачам.

Зовсім трохи неновинних проєктів

Щодо контенту, який на ютуб-каналі ТРК «Рівне 1» виходить окрім новин, то, як ми писали на початку огляду, таких небагато. У моніторинговий період та за кілька тижнів до того опубліковані випуски двох. Один із них — характерна для регіональних мовників медична програма. У рівнян вона має назву «Будьте здорові».

 Телеканал «Рівне 1» під час війни: новинарі знають свою справу - Фото 4

У коротких (близько п’яти хвилин) випусках місцеві лікарі розповідали про медичну проблему та засоби профілактики, діагностування і лікування. 3 грудня місцевий отоларинголог розповідав про порушення слуху, 10 грудня він же розказував про лікування у кисневій барокамері, а 16 грудня дерматовенерологиня Сарненської центральної райлікарні розповідала про роботу медзакладу.

Інша програма стосується юридичних тонкощів і має промовисту назву «Швидка юридична допомога з Іриною Пашкевич», яку згадана адвокатка самотужки й веде.

 Телеканал «Рівне 1» під час війни: новинарі знають свою справу - Фото 5

5 листопада юристка розповідала про вручення повісток поштою: як і хто це має робити, як повинні діяти військовозобов’язані, які санкції отримають за порушення правил тощо. 19 листопада Ірина Пашкевич говорила про обшуки: які підстави для цього повинні мати правоохоронці, чи може проводити такі дії хтось, крім них, кого залучають понятими, тощо. 10 грудня адвокатка розповіла, як сама колись стала жертвою фішингу та переказала кошти електронним шахраям.

Враховуючи, що наприкінці випусків Ірина Пашкевич запрошує скористатися її послугами та називає контактні дані власного офісу, програма є рекламною. Але і тут віддамо належне медійникам: на екрані в цей момент з’являється напис «Реклама». Всім би мовникам дотримуватися цього правила.

9 жовтня на ютубі ТРК «Рівне 1» у проєкті ТРК «На часі» вийшло інтерв’ю зі звільненим влітку 2023 року через імовірне корупційне правопорушення міським головою Рівного Олександром Третяком.

 Телеканал «Рівне 1» під час війни: новинарі знають свою справу - Фото 6

Розмова вийшла цікавою, адже ведуча Наталка Гусарук дійсно постаралася допитатися у гостя важливі деталі. Наприклад, у якості кого той нещодавно відвідував США начебто з волонтерською місією? Експосадовець відповів, що був «у складі делегації» як людина, «якій небайдужі ЗСУ».

Ведуча проєкту не здавалася: цікавилася, як колишній керманич міста міг домовлятися про постачання зброї нашим оборонцям? Той певнив, що зустрічався з сенаторами, бізнесменами. З таких поїздок, мовляв, зазвичай привозить авто й іншу важливу техніку для фронту, які передає або на підрозділи, або через волонтерські фонди.

На запитання, чи планує і надалі йти у владу, Олександр Третяк не відповів, сказавши, що нині «головне — перемога». Додав, що і досі співпрацює з партією «Європейська солідарність», від якої обирався міським головою у 2020 році. Загалом, розмова була показовою з точки зору того, як робити інтерв’ю некомпліментарним.

Відтак, до контенту ТРК «Рівне 1» фактично не можна висловити серйозних претензій. Вони роблять збалансовані новини та маркують рекламні проєкти. Хіба що можна побажати, щоб неновинних програм було більше. Але у часи війни це далеко не завжди залежить лише від бажання мовника.

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Источник материала
loader