Точицький обговорив із керівниками вишів перспективи розвитку мистецької освіти
Точицький обговорив із керівниками вишів перспективи розвитку мистецької освіти

Точицький обговорив із керівниками вишів перспективи розвитку мистецької освіти

Міністр культури та стратегічних комунікацій України Микола Точицький обговорив із керівниками закладів вищої освіти, що належать до сфери управління МКСК, основні виклики і перспективи розвитку вищої освіти мистецького і культурологічного спрямування.

Як передає Укрінформ, про це повідомила МКСК.

Точицький обговорив із керівниками вишів перспективи розвитку мистецької освіти - Фото 1 Точицький обговорив із керівниками вишів перспективи розвитку мистецької освіти / Фото: МКСК

У заході також взяв участь заступник міністра освіти і науки Михайло Вінницький, який озвучив бачення реформ у системі освіти.

Керівники закладів поділилися досягненнями та ознайомили із викликами, які потребують невідкладного вирішення, зокрема у сфері матеріально-технічного забезпечення, фінансування та кадрової політики.

Особливу увагу учасники зосередили на новій редакції Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію". Зокрема наголосили на проблемі відсутності відтермінування від призову на військову службу для науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, які мають освітньо-творчий ступінь доктора мистецтва, і тих, хто має вчені звання без наукових ступенів, що є поширеною практикою в закладах мистецького і культурологічного спрямування. Це, за їхніми словами, створює ризик втрати важливих унікальних кадрів у сфері мистецької освіти.

Точицький наголосив на важливості забезпечення безпеки освітнього процесу, а також злагодженої роботи між державою і закладами освіти для вирішення актуальних проблем, зокрема питання розширення міжнародного співробітництва. Він взяв на себе зобов’язання продовжувати діалог і спільну роботу над вирішенням озвучених проблем. Зокрема підтримав запит учасників, які акцентували увагу на проблемах, пов’язаних із присудженням почесних звань науково-педагогічним працівникам, що дозволяє митцям отримувати наукові звання доцента чи професора. Також міністр наголосив на важливості запровадження надбавки за освітньо-творчий ступінь доктора мистецтва, наразі не передбаченої законодавством.

Вінницький ознайомив присутніх із законодавчими ініціативами Міністерства освіти та науки на 2025 рік, що спрямовані на вдосконалення нормативної бази і підвищення якості освіти. Також він виклав нові критерії розподілу видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на основі показників їх освітньої, наукової і міжнародної діяльності.

Крім того, учасники обговорили ключові аспекти проєкту порядку приймання до закладів вищої освіти на 2025 рік. Зокрема учасники розглянули формат проведення творчих конкурсів, складові предметів у Національному мультипредметному тесті (НМТ). Особливу увагу приділили питанню запровадження Єдиного фахового вступного випробування (ЄФВВ) з історії мистецтва, що має на меті підвищити якість відбору абітурієнтів на відповідні спеціальності, а також зробити процедуру вступу більш прозорою і підвищити рівень довіри до системи відбору при вступі до магістратури.

Також були підбиті проміжні підсумки реалізації експериментального проєкту з надання державних грантів для здобуття вищої освіти. Відзначалася успішна реалізація експерименту та були оголошені плани з розширення цього механізму наступного року.

Перша заступниця міністра культури та стратегічних комунікацій Галина Григоренко акцентувала на важливості якості підготовки здобувачів освіти, яка значною мірою залежить від рівня вступників. Вона наголосила на необхідності збереження НМТ для творчих спеціальностей, оскільки знання з цих предметів забезпечують ключові компетенції, які дозволяють здобувачам не лише успішно опанувати обрану спеціальність, а й краще орієнтуватися у сучасному світі, бути соціально відповідальними громадянами.

Виконувачка обов'язків голови Державного агентства України з питань мистецтв та мистецької освіти Ольга Россошанська наголосила на необхідності врахування особливостей підготовки за мистецькими спеціальностями у порядку приймання до закладів вищої освіти.

Вона підкреслила, що деякі мистецькі спеціальності потребують запровадження спеціалізацій. Наприклад, в умовах воєнного часу у зв’язку з руйнівними наслідками війни питання розвитку реставраційної і консерваційної справи потребує невідкладної уваги, тому дуже актуальним є виділення спеціалізації щодо реставрації і консервації творів мистецтва в рамках спеціальності "Образотворче мистецтво та реставрація".

Це, за її словами, дозволить МКСК формувати й розміщувати державне замовлення на підготовку саме фахівців з реставрації.

Також Россошанська запропонувала розглянути питання розширення переліку спеціальностей, яким надається особлива підтримка держави при вступі, додавши до існуючого переліку спеціалізацію щодо реставрації і консервації в рамках спеціальності "Образотворче мистецтво та реставрація".

Окрему увагу учасники зустрічі приділили питанню впровадження базової загальновійськової підготовки з 2025 року, а саме організації цього процесу в закладах вищої освіти. Вінницький наголосив на важливості цього нововведення для формування у здобувачів вищої освіти необхідних навичок і знань, які сприятимуть зміцненню обороноздатності країни та розвитку громадянської відповідальності.

Зустріч завершилася домовленостями про подальшу співпрацю між МКСК, МОН і закладами вищої освіти, що належать до сфери управління МКСК, для забезпечення сталого розвитку мистецької освіти.

Як повідомляв Укрінформ, Точицький відвідав Національний архітектурно-історичний заповідник "Чернігів стародавній" та визначив кроки щодо збереження пам'яток.

Теги по теме
Образование
Источник материала
loader
loader