Toyota розробила технологію для зниження втрат палива в автомобілях на рідкому водні
Toyota розробила технологію для зниження втрат палива в автомобілях на рідкому водні

Toyota розробила технологію для зниження втрат палива в автомобілях на рідкому водні

Toyota представила концепт інноваційної системи для підвищення ефективності автомобілів, що працюють на рідкому водні. Система дозволяє повторно використовувати водень, що випаровується, завдяки насосу з самонагнітачем, при цьому значно зменшуючи втрату палива.

Японський автовиробник продовжує активно розвивати водневі технології. У 2023 році Toyota представила концепт GR Corolla H2 із системою зберігання рідкого водню за температури -253 градуси Цельсія. Однак, незважаючи на використання наднизьких температур, що дозволяють запобігти закипанню рідини, частина водню все одно випаровується, збільшуючи втрату палива.

Toyota розробила технологію для зниження втрат палива в автомобілях на рідкому водні - Фото 1
Схема википання газу для системи. Зображення: Toyota

Для вирішення проблеми Toyota представила на гонці Super Taikyu Series 2024 нову технологію паливного насоса із самонагнітачом. Ця система використовує тиск водню, що випаровується, для його стиснення у 2-4 рази, перетворюючи на паливо, яке можна використовувати повторно, без додаткових витрат енергії. Але це ще не все. Надалі планується використовувати залишки водню, що випаровується, для живлення паливного елемента, який забезпечуватиме роботу водневого насоса, додатково підвищивши ефективність системи.

Робота з рідким воднем пов’язана з низкою технічних складнощів, пов’язаних як зі зберіганням, так і з конфігурацією всієї системи. Професор Вашингтонського державного університету, доктор Джейкоб Лічман (Jacob Leachman) підкреслює, що водневі насоси є найуразливішими компонентами у всіх водневих системах — як кріогенних, так і газоподібних, він вважає, що Toyota зробила прорив, розробивши насос, який використовує кріогенну установку водню. «Це прогрес, який необхідний усім, хто розробляє автомобілі на рідкому водні «, — сказав Лічман.

Водночас професор зазначає, що однією з головних проблем залишається герметизація контейнерів з рідким воднем. Якщо водень закипає всередині закритої ємності, тиск може зрости до 140 мегапаскалів (МПа), що створює додаткові труднощі для розробників таких систем.

Читайте також -  Представлений Mercedes-Benz GLE 2025

Підписуйтесь на наш Телеграм-канал

Источник материала
loader
loader