Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом
Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом

Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом

Зимова шина Michelin Alpin, представлена цієї осені вже у сьомому поколінні, протягом десятиліть вважається багатьма експертами еталонною. Саме на цю лінійку рівняються інші виробники та тест-пілоти, коли намагаються створити їй чергового конкурента – ефективну покришку для зими. А яким чином самій Michelin Alpin вдалося досягти свого статусу?

Michelin N: перша «зима» з Франції

Історія зимових шин “Мішлен” взагалі довга і багата на знакові моделі. Свою першу шину для зимових умов “Мішлен” створив ще 1933 року. Модель Michelin N вже тоді мала основні риси типової зимової гуми – грубі, виокремлені шашки протектора і великі, широкі та глибокі, канавки між ними. Ці виступні блоки провалювалися навіть у твердий сніг, допомагаючи колесам чіплятись за нього, а канавками з плями контакту відводилася вода, снігова шуга і бруд. Малюнок протектора видався настільки вдалим, що шини з ним мали попит понад 20 років, доживши аж до епохи радіальних шин.

Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом - Фото 1

Michelin N 

При тому на гладкому льоду малюнок Michelin N був не дуже ефективним, і для такої поверхні було винайдено такий елемент як ламелі. Йдеться про добре відомі сьогодні дрібні щілини на блоках протектора, які при роботі шини розкриваються і своїми крайками, мов лезами, прорізають мікроскопічний шар вологи на поверхні криги та впевнено чіпляються за лід. Цікаво, що спочатку ламелі з’явилися на літніх моделях Michelin Stop (1934 р.) та Michelin Pilot (1937 р.).

Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом - Фото 2

Michelin Stop

Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом - Фото 3

Michelin Stop

Проте французькі конструктори продовжували пошуки та застосували ламелі на своїй першій всесезонній шині – Michelin XH (1969 р.). Модель була розроблена для їзди та снігом і льодом, і сухим і мокрим асфальтом. Тож вона мала безліч ламелей, широкі канавки, зигзагоподібне центральне ребро, і навіть… отвори під шипи.

Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом - Фото 4

Michelin XH

Поява справжніх зимових шин

А вже наступна сезонна модель Michelin X M+S (1968 р.) мала всі звичні для нас ознаки “зими” – і ламелі, і високі блоки, і широкі доріжки, і місця для шипів. Далі зимові шини певний період розвивались еволюційно, аж доки не з’явилася модель Michelin X M+S 100 S (1983 р.). В якої до вдосконаленого зимового малюнка додалася особлива гумова суміш, яка стала термоеластичною – тобто вона не втрачала своїх експлуатаційних характеристик і за низької температури.

Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом - Фото 5

Michelin X M+S 100

Після того було ще двійко вдосконалених покришок – аж доки світ не побачив першу модель сімейства Michelin Alpin. Її відрізняли перш за все численні Y-подібні ламелі, які в міру зносу… збільшували кількість своїх чіпких крайок. Таким чином протектор підтримував свої зчіпні властивості протягом усього експлуатаційного терміну.

Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом - Фото 6

Michelin X M+S 100

Michelin X M+S 100

Michelin Alpin: від покоління до покоління

На початку 2000-х на шинах Michelin Alpin з’явилася технологія XXI століття – 3D-ламелі. Які при повздовжніх та бічних навантаженнях зчіплялись між собою, підвищуючи стійкість блоків і підвищуючи керованість автомобіля – поняття, раніше недосяжне для зимових шин, традиційно м’яких і піддатливих.

Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом - Фото 7

Michelin Alpin 5

Наступним кроком “альпійської” еволюції стало застосування у складі компаунду соняшникової олії (2004 р.), як виступає як пластифікатор. Пізніше, на моделі Michelin Alpin 5, у складі гуми протектора з’явилося інше вдосконалення. Завдяки ряду нових функціональних еластомерів у складі гумової суміші присутнє більше частинок силіки. Вона одночасно дозволяє шині міцніше “триматися” за холодний асфальт і добре економити кошти власника завдяки низького опору коченню.

Michelin Alpin 7: зимова шина 2024 року

Новітній представник зимової лінійки – модель Michelin Alpin 7 (2024 р.) – поєднує у собі досягнення попередніх років: олію і силіку в гумовій суміші, протекторні блоки з 3D-ламелями дрібної нарізки, багатошаровий протектор. Завдяки спрямованому симетричному протектору з системою відведення вологи з плями контакту вона добре тримає машину на льоду, в пухкому снігу, на викатаному снігу, в сніговій каші, на мокрому асфальті та в калюжах.

Зимові шини Michelin Alpin: як стати еталонним продуктом - Фото 8

Michelin Alpin 7

Нарешті, все ще рідкісна перевага Michelin Alpin 7 у тому, що вона буде зберігати свої високі характеристики протягом всього терміну служби – що взагалі незвично для зимових покришок.

Источник материала
loader
loader