Як передає Укрінформ, про це повідомляє Bloomberg.
Щонайменше 21 із 72 танкерів відтоді, коли на них минулого року в жовтні були накладені санкції Управлінням контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США (OFAC), Міністерством фінансів Великої Британії чи Європейським Союзом, завантажили загалом 24 вантажі з російською нафтою.
Згідно з даними відстеження суден, зібраними Bloomberg, з липня цього року темпи, з якими танкери повертаються до роботи, зростають.
Принаймні сім із танкерів під санкціями вже забрали свій нафтовий вантаж у перші десять днів жовтня, хоча у серпні й вересні йшлося лише про шість суден.
З квітня до липня цього року взагалі було по одному танкеру в місяць.
Зазначається, що спочатку занесені до «чорного списку» танкери простоювали. Жодне з підсанкційних суден не перевозило жодного вантажу російської чи будь-якої іншої нафти до квітня — через шість місяців після того, як були санкціоновані перші судна.
Проте пізніше, оскільки перші вантажі були успішно доставлені цими підсанкційними танкерами, їхнє використання різко зросло.
Найефективнішими виявилися санкції з боку США.
Лише шість вантажів було перевезено на чотирьох з 39 танкерів, занесених Вашингтоном до «чорного списку». Більшість танкерів, що потрапили під обмежувальні заходи OFAC, залишалися «бездіяльними» з того часу, як їх було санкціоновано, і для деяких з них цей період тривав майже 11 місяців.
Серед іншого 50 суден були перейменовані після того, як на них були накладені санкції, і багато з них одночасно змінили прапори.
Більшість вантажів з сирою російською нафтою прямували до китайських портів, але приблизно одна третина потрапляє до Індії.
Як повідомляв Укрінформ, російський «тіньовий флот» транспортує нафту через Фінську затоку на танкерах, непридатних для виходу у море.
Фото: Bloomberg