Росія заклала на держпропаганду на наступний рік майже 1,5 млрд доларів
Росія заклала на держпропаганду на наступний рік майже 1,5 млрд доларів

Росія заклала на держпропаганду на наступний рік майже 1,5 млрд доларів

Щотижня державна пропаганда обходитиметься російському бюджету в 2,6 млрд рублів. Це називають новим історичним рекордом.

В проєкті державного бюджету Росії на 2025 рік на державну пропаганду закладено 137,2 млрд рублів (1,42 млрд доларів). Про це повідомляє The Moscow Times, посилаючись на пояснювальну записку до закону про бюджет, опубліковану в базі Держдуми РФ. Медіа називає ці витрати «новим історичним рекордом».

Порівняно з 2024 роком витрати за статтею засоби масової інформації збільшаться на 15,9 млрд руб, або 13%, а їх загальний обсяг перевищить річні бюджети середніх російських регіонів (наприклад, 135 млрд рублів у Калінінградській області, 110 млрд рублів у Пермському краї).

У середньому державна пропаганда обходитиметься російському бюджету в 11,4 млрд рублів на місяць, або 2,6 млрд рублів на тиждень.

Головними одержувачами бюджетних коштів залишаться державні телеканали. Так, утримання «ТВ-Новости», керуючої структури Russia Today, у 2025 році обійдеться у 31,1 млрд рублів. Це на 9% більше, ніж у 2024-му.  Витрати на холдинг ВДТРК зростуть на 4% — до 22,4 млрд. рублів.

«Первый канал», який від початку повномасштабної війни втратив майже чверть аудиторії, отримає субсидію на 6 млрд рублів для наповнення телеефіру. 

На 17%, до 10,9 млрд рублів, уряд збільшить фінансування «Россия Сегодня» під керівництвом Дмитра Кисельова. Витрати на агентство ТАСС зростуть на 26% — до 4,8 млрд. рублів.

Ще 18,6 млрд рублів (на 1 млрд рублів більше, ніж цьогоріч) закладено в бюджеті для «Першого каналу», НТВ, ВДТРК, Суспільного телебачення Росії та каналу «Карусель» для оплати трансляцій у «глибинці» (у населених пунктах із населенням до 100 тисяч осіб).

7 млрд рублів з держбюджету РФ витратять на організація системи держпропаганди в окупованих регіонах України. 

Окремою статтею на 8,4 млрд рублів у бюджеті заклали видатки на медійні проєкти адміністрації президента РФ. Йдеться про організацію «інформаційно-роз'яснювального супроводу» ініціатив Володимира Путіна в інтернеті.

Як підраховує Moscow Times, сумарно з початку великої війни, за 2022–2024 роки, російський уряд витратив на державні ЗМІ понад 350 млрд рублів.

Втім, попри щедре фінансування, державні ТБ-канали стрімко втрачають аудиторію, пише видання. Найбільших втрат серед зазнав «Первый канал», кількість глядачів якого впала на 22% за рік і майже на третину порівняно з літом 2022-го. «Россия 1» за рік втратила 15% глядачів, хоча й залишилась найпопулярнішим каналом в Росії (14,6% телеаудиторії). Наростити аудиторію з 7,9% до 8,7% вдалося телеканалу НТВ, що належить холдингу «Газпром медиа».

Раніше російські ЗМІ писали, що у 2023 році російський пропагандистський канал RT витратив 27,5 млрд рублів із бюджету РФ, що стало рекордом за весь час його роботи. За 10 років бюджетні витрати RT збільшилися більш ніж удвічі. 

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги по теме
Россия
Источник материала
loader
loader