Дунайські судноплавні компанії проситимуть ЄС допомогти подолати кризу
Дунайські судноплавні компанії проситимуть ЄС допомогти подолати кризу

Дунайські судноплавні компанії проситимуть ЄС допомогти подолати кризу

Дунайські судноплавні компанії домовились спільно звернутись до влади Європейського Союзу з проханням про допомогу в подоланні кризи.

Про це у Facebook повідомив генеральний директор «Українського Дунайського пароплавства» Дмитро Москаленко за результатами конференції керівників судноплавних компаній, яка відбулась минулого тижня у Румунії. 

«Найважливіше питання — подолання кризи. Через падіння обсягів та фрахтових ставок найбільші учасники ринку працюють у збиток. Фінансові резерви 2023/2022 років вичерпані», — пояснив Москаленко. 

І додав, що власники судноплавних компаній вважають, шо нині ситуація на Дунаї гірша, ніж була під час кризи 2008 року.

Дмитро Москаленко зауважив, що проблема не лише у тому, що експорт українського зерна повернувся до портів Одеси. За його словами, все значно глибше.

  • По-перше, поступово деградує дунайський промисловий кластер. Високі ціни на енергоносії, посилення екологічних вимог та низький попит вбивають металургію. В Угорщині закрився ISD Dunaferr, у Румунії в складному стані Liberty Galati, Voestalpine у австрійському Лінці зупиняє одну з доменних печей, US Steel у словацькому Кошице використовує лише частину виробничої потужності. 
  • По-друге, позиція базового для нас порту Констанца. За 2022-2023 роки з’явились альтернативні логістичні ланцюги — замість річкового флоту до Констанци клієнти використовують залізницю до інших морських портів ЄС. Наразі 95% контейнерів перевозиться залізницею. Замість того, щоб повертати обсяги, Констанца з наступного року на 20% збільшує тарифи.

У результаті пароплавства, щоб подолати кризу, починають заморожувати інвестиційні проєкти, планують скорочувати поточні витрати на апарат і кадри, додає фахівець. 

«Сидіти і чекати завершення кризи є самогубством. Необхідна підтримка дунайської річкової логістики на рівні Євросоюзу. У нас є сильні переваги. Порівняно з автомобільними річкові перевезення на порядок більш екологічні. Не руйнується мережа європейських автодоріг. ЄС має стимулювати перевезення саме річковим транспортом. Втім, сьогодні на європейському рівні проблематика Дунаю чомусь взагалі не розглядається. За підсумками конференції домовились об’єднатись та спільно напрацювати пропозиції до влади Європейського Союзу», — підсумував Дмитро Москаленко.

Источник материала
loader