В рамках автосалону IAA Transportation 2024 у Ганновері відбулося вручення призу за найкращу інновацію серед вантажівок – Truck Innovation Award 2025. Її отримав тягач MAN hTGX із двигуном внутрішнього згоряння, що працює на водні. Випуск стартує вже наступного року. Таким чином MAN Truck & Bus стане першим виробником у Європі, який розпочав виробництво вантажівок на водні. Поки що намічено реалізувати близько 200 машин, які отримають клієнти з Німеччини, Нідерландів, Норвегії, Ісландії та низки неєвропейських країн.
Шестициліндровий 16,8-літровий двигун H4576 створений на основі перевіреного часом агрегату MAN D38, розвиває 520 к. с. та 2500 Нм при 900 – 1300 об/хв. Журі конкурсу ITOY, що складається з 24 журналістів провідних європейських видань з вантажної тематики, оцінило практично нульові шкідливі викиди – лише 1 грам СО2 на тонно-кілометр, а також запас ходу автопоїзда до 600 км. Тягач обладнаний балонами, де під тиском 700 бар зберігається 56 кг водню.
Приз Truck Innovation Award 2025 отримав Доктор Фредерік Золе (на фото другий ліворуч), член виконавчої ради з досліджень та розробок MAN Truck & Bus.
Модель hTGX доповнить лінійку акумуляторно-електричних вантажівок MAN. Машина позиціонується для будівельного сегменту, роботи в якості лісовозу, а також для перевезення цистерн. Машина буде пропонуватися у варіанті 6х2 та 6х4, що забезпечить високе корисне навантаження.
Зазначимо, що для компанії MAN Truck & Bus це вже третій приз. Так, найкращою інновацією 2024 року стали вантажівки з автономним керуванням – в рамках проекту ANITA і ATLAS-4. А вантажівки з автоматизованим керуванням для будівельного сегменту (проект AFAS) були удостоєні Truck Innovation Award 2019 року.