![Іспанія наклала вето на угорську заявку щодо покупки поїздів Talgo через Україну – FT](https://thumbor.my.ua/alor445yKhff9GDwVOhUDdsDpsw=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F130%2F47a1726b743bd1e4ca3dbaea95ce2e41.jpg)
Іспанія наклала вето на угорську заявку щодо покупки поїздів Talgo через Україну – FT
Уряд Іспанії наклав заборону на купівлю угорською компанією Ganz-Mávag мадридського виробника поїздів Talgo за 619 млн євро.
Голова причина це побоювання, що дружній до росії уряд прем'єр-міністра Угорщини Віктора Орбана може отримати доступ до технологій, які можуть бути корисними для України, повідомляє британська щоденна газета Financial Times.
В Іспанії вважають, що компанія Talgo володіє передовими технологіями для автоматичної зміни ширини залізничних колій, а це може вплинути на відновленні української інфраструктури та інтеграції її залізничної мережі з Європою.
В Україні залізнична колія ширша за європейську і це ускладнює транспортування пасажирів та вантажів.
За словами компанії Talgo, її система змінної колії "дає змогу поїзду змінювати ширину колії під час руху зі швидкістю близько 15 км/год і без необхідності зупинки".
Talgo була везіонером у розробці технології зміни ширини колії і досі вважається лідером у цій галузі, попри те, що термін дії більшості її ключових патентів сплив, і інші виробники поїздів тепер мають у своєму розпорядженні аналогічні розробки.
Заборону Іспанії ухвалили через близькі відносини Орбана з путіним.
Прем'єр-міністр Іспанії Педро Санчес критикував Орбана як "пропутінського" лідера, заявляючи, що угорський прем'єр "намагається поставити Україну на коліна".
Проте угорська компанія оголосила про намір оскаржити рішення Іспанії в суді. Представники Ganz-Mávag спростували припущення, що їхній інтерес до Talgo пов'язаний із технологіями зміни колії, заявивши, що це рішення має політичний характер.
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)