У Smart Angel розповіли про підсумки всеохопної інфопросвітницьої кампанії з протидії дезінформації
У Smart Angel розповіли про підсумки всеохопної інфопросвітницьої кампанії з протидії дезінформації

У Smart Angel розповіли про підсумки всеохопної інфопросвітницьої кампанії з протидії дезінформації

Телепередачі, документальні стрічки, освітні серіал з протидії дезінформації та кібербезпеки, мультфільми, створені під час кампанії, виклали для громадян онлайн.

У межах «Всеосяжної інформаційно-просвітницька кампанія з протидії дезінформації», яка тривала в Українів з червня 2023 року по серпень 2024 року було створено 32 медіапродукти для телебачення, радіо та цифрових платформ, які включили 510 унікальних одиниць контенту: інформаційні серіали, документальні фільми, освітні відео та мультфільми, навчальні курси з медіаграмотності та кібербезпеки, а також міжнародна онлайн-конференція з медіаграмотності. Про це повідомила організація Smart Angel, яка впроваджувала кампанію.

Основною аудиторією були громадяни України, але також російськомовні, які дивляться UATV/ телеканал FREEДOM, та частина міжнародної аудиторії з фокусом на країни ЄС.

«Ця кампанія є прикладом успішної колаборації між державними установами, громадськими організаціями та міжнародними партнерами у боротьбі з дезінформацією. Вона продемонструвала, що лише об’єднавши зусилля на всіх рівнях, ми можемо ефективно протидіяти інформаційній агресії, яка спрямована на підрив нашої безпеки. Особливо важливо, що кампанія охопила різні аудиторії та створила умови для подальшого розвитку медіаграмотності серед населення, що є фундаментом для стійкості суспільства», зазначив у коментарі «StopFake» керівник «Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки» Ігор Соловей.

У Smart Angel розповіли про підсумки всеохопної інфопросвітницьої кампанії з протидії дезінформації - Фото 1

За 13 місяців медійна кампанія досягла значних результатів:

  • 224 млн охоплення у digital
  • 67 млн переглядів на digital ресурсах
  • 42 млн охоплення на ТБ (сума унікальних глядачів в циклі передач)
  • 96 млн переглядів на телевізійних каналах.

«За цей рік ми спостерігали зміну трендів у споживанні інформації на різних ресурсах, відзначили зростання використання ШІ для створення фейків та постійно адаптували свій контент до нових викликів, створених Росією. Ми зрозуміли, наскільки важлива швидкість у виробництві контенту — від освітніх матеріалів і документальних серіалів до саркастичних оглядів, адже обсяг інформації, кількість каналів комунікації та нових подій постійно зростають, і на це треба реагувати оперативно, щоб нові медійні продукти були актуальними», розповіла керівниця проєктного офісу соціально-медійних кампаній Smart Angel Дарина Куценко.

У межах комплексної медіакампанії було створено широкий спектр контенту, спрямованого на протидію дезінформації та підвищення рівня медіаграмотності. Серед них  16 інформаційних серіалів, що розвінчують фейки, містять розслідування та інтерв’ю з фактчекерами, п’ять документальних фільмів, вісім розвиваючих відео та мультфільмів для дітей, підлітків і дорослих, запис міжнародної онлайн конференції з медіаграмотності.

Медіапродукти всеохопної кампанії з протидії дезінформації презентовані онлайн на сайті Smart Angel за посиланням.

Відео та публікації про протидію дезінформації та пропаганді

  • Бувай, фейк. Практичні поради з розпізнавання маніпуляцій, фейків і діпфейків, шахрайства і критичного споживання новин. 
  • Стоп фейк. Розмови наживо в студії з експертами і експертками факт-чекінгових організацій та кібербезпеки, які діляться з глядачами лайфхаками з медійної і фінансової грамотності, з кібербезпеки. Пояснюються методи інформаційно-психологічного впливу, наводяться найсвіжіші приклади дезінформації.
  • ТОП-5 фейків. Щотижневі саркастичні відео, які розвінчують популярні фейки російської пропаганди у форматі рейтингу до найбільш абсурдної дезінформації.
  • Обережно! Фейк. Відео, в яких в легкій та саркастичній манері розбираються найпопулярніші російські наративи, фейки та схеми дезінформації, розроблені для дискредитації України та поширення російської пропаганди.
  • Статті від факт-чекерів та серії інтерв’ю. Практичні поради від українських та міжнародних експертів з інформаційної гігієни та фактчекінгу, проілюстровані сучасними пропагандистськими матеріалами.
  • Антологія російських фейків. Авторські колонки експертів про найбільш актуальну ворожу дезінформацію; інтерв’ю з міжнародними експертами і психологами; а також детальні аналітичні статті, які розяснюють логіку російських пропагандистів, їхні ключові наративи  до початку збройної агресії у 2014 році  до великої війни і теперішнього протистояння з Кремлем.

Документальні проєкти

  • «Правдива історія Донбасу, Півдня України та Криму». Три реальні історії українських територій, які Росія вважає своїми і виправдовує війну, з аналізом наукових археологічних та історичних даних із залученням міжнародних експертів.
  • «Російський спрут». Фільм-розслідування про те, як Росія використовує м’яку силу: культурну дипломатію, різні НУО, дослідницькі центри та культурні ініціативи по всьому світу для просування дезінформації та впливу на політику. 
  • «Гібридна агресія». Документальна хроніка для української аудиторії зі свіжими кадрами, інтерв’ю з експертами та очевидцями, які простежують і пояснюють події від початку президентства Путіна до сучасної гібридної агресії.
  • «Рецепт промивання мізків». Документальний цикл для української аудиторії, що розповідає про прийоми та методи російської пропаганди. Він розповідає про формування російського медіа-ландшафту, комунікацію уряду з громадянами та вплив авторитарного режиму на суспільну свідомість.

Навчальні курси із медіаграмотності та кібербезпеки

  • Навчальний відеосеріал «Кібербезпека.UA». Серіал висвітлює такі теми: Що таке кіберпростір та які його складові?, Фінансові шахрайства: поширені схеми, Соціальна інженерія, Як не стати жертвою у кіберпросторі: базові поради для користувачів. Безпека персональних даних, Коректні доступи та взаємодія з Інтернет-середовищем. Паролі, Усвідомлене користування соцплатформами, електронною поштою, Види кіберзлочинців та потенційні наслідки їх впливу, Інтернет-виклики воєнного часу. Інформаційна війна. Взаємодія суспільства та державних органів.
  • Медіаграмотність на веб-платформах «Дія» та «Київстар ТБ». Мінісеріал «Як захиститися від фейків і дезінформації», де ведучий Святослав Гринчук разом з гостями-експертами обговорюють теми з медіаграмотності, діляться знаннями з протидії фейкам і дезінформації, захисту особистих даних і надають поради з безпеки в інтернеті.
  • «Кібероборона». Програма на радіо про безпеку в цифровому просторі, про ризики та загрози, пастки, злочинні схеми. А також практичні поради, як їх уникати та мінімізувати, як безпечно користуватися всіма технічними й технологічними цифровими засобами та обладнанням, щоб не стати жертвою шахрайства чи будь-яких інших зловмисних дій.

Контент для дітей та підлітків

  • Анімаційний мультфільм «Правдива історія українських міст». Мультфільми, які знайомлять дітей з українськими містами, що постраждали від війни. 5-хвилинні епізоди, що поєднують захоплюючу мандрівку в часі з історичними фактами про ці міста, а також показують сучасні реалії зруйнованих міст, розкриваючи таємниці Маріуполя, Луганська, Херсона, Донецька та Криму. ️
  • «Уроки Антифейку з Єгором Гордєєвим». Старшокласники дізнаються, як працює дезінформація і чому вона може бути шкідливою, як її розпізнати та відточити навички критичного мислення.

Контент для іноземної аудиторії

  • «Факти проти фейків». Періодичні огляди фейків, поширених в інфопросторі європейських країн.
  • Контекстний відео-дайджест. Серія графічних пояснень про війну, що триває в Україні, регіональні геополітичні міфи та розвінчання російських наративів про історію України.
  • Міжнародна онлайн-конференція з медіаграмотності. Короткі виступи міжнародних та українських експертів про їхній досвід та найкращі практики протидії пропаганді та розвитку навичок критичного мислення.
  • Контент, який розповідає, як формувалась російська пропаганда, які створювала міфи протягом десятиліть та які інструменти використовує
  • «Мова війни». Розкриє інформаційні операції, спрямовані на те, щоб посіяти глибокий страх у суспільстві або сформувати певну поведінку, посилаючись на вірусні фрази та готові формули, запущені ворогом для виправдання інтервенції.
  • «Інформаційна окупація». Про тактики інформаційної окупації та грані пропаганди, які використовує росія на окупованих територій України.
  • «Інструменти інформаційного впливу». Розслідування/репортажі про інструменти впливу, які використовує росія для поширення своєї пропаганди (теорія змов, штучний інтелект, псевдоексперти тощо).
  • «Символи російської агресії». Розповіді про систему образів, через які росія транслює та закріплює власні наративи не лише серед своєї аудиторії заради підтримки так званої "спецоперації в Україні", а й має вплив на закордонного реципієнта.
  • «Імперія міфів». Огляди основних історичних подій, які росіяни приватизували, щоб створити культ вищості російської нації в колишній Російській імперії, Радянському Союзі та сучасній Росії, що ґрунтуються на фактах.
  • «Радянські казки». Відео розповідають, як сконструйовані Кремлем міфи радянської епохи формували суспільні настрої і призводили до реальних трагедій.

Фото: Команда Smart Angel на прем’єрі фільму «Справжня історія Криму»

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Источник материала
loader
loader