Про це в коментарі кореспондентові Укрінформу повідомив Роман Ревакович – відомий польський диригент українського походження, засновник фундації Pro Musica Viva, яка організовує фестиваль.
«Цьогорічний фестиваль є подвійним ювілеєм, адже він буде 10-м за ліком, а перший відбувся 25 років тому. Це вже певна традиція і стабільність», - підкреслив Ревакович.
Він пояснив, що вперше фестиваль було проведено у 1999 році, далі він проводився з великими перервами, і перейшов на регулярну щорічну основу з 2019 року.
Засновник фундації Pro Musica Viva наголосив, шо є потреба, аби українська музика звучала в «найкращому музичному місці у Варшаві», адже студія Польського радіо імені Вітольда Лютославського з точки зору акустики є найкращим місцем у польській столиці.
«До фестивалю ми залучаємо щораз кращих і цікавіших музикантів, запрошуємо також польських виконавців»,- підкреслив Ревакович.
Він зазначив, що на першому концерті у виконанні варшавського ансамблю Chromatophonic Trio 8 вересня прозвучить фортепіанне тріо «Класичне» Віктора Косенка та «Драма» Валентина Сильвестрова».
Другий концерт у виконанні польського камерного хору Camerata Silesia з міста Катовіце 10 вересня представить творчість українських хорових корифеїв – Максима Березовського, Дмитра Бортнянського та Артема Веделя.
«Хор вивчає програму довше, ніж оркестр. Тому те, що польський хор прийняв запрошення і почав виконувати твори українських композиторів, є певним здобутком. І оскільки вони це вивчать, то далі вже виконуватимуть ці твори у своєму репертуарі і при слушній нагоді робитимуть це і в інших місцях», - наголосив Ревакович.
У третьому концерті, 13 вересня, візьме участь Національний ансамбль солістів «Київська Камерата», який виконає прем'єру твору Юрія Пікуша та «Пори року» для скрипки з оркестром Золтана Алмаші. Другий відділ цього концерту присвячується творчості унікального композитора Олександра Козаренка, який відійшов у вічність минулого року. Прозвучать його «Ірмологіон» для струнного оркестру, «Концертштюк» для фортепіано та оркестру, «П’ять весільних ладкань з Покуття» для голосу та оркестру і «Sinfonia Estravaganza» для струнних, накреслюючи діапазон естетичних пошуків композитора та їх дуже цікавий результат. Сольні партії виконають Богдана Півненко (скрипка), Дмитро Таванець (фортепіано) та Оксана Нікітюк (мецо-сопрано).
Ревакович підкреслив, що мета фестивалю незмінна: показати польському слухачеві українську музику, з якою він майже необізнаний і якої майже немає у польському публічному просторі. Він зазначив, що за ліченими винятками, польські філармонії й оперні театри практично не виконують українську музику.
«Тому наміром цього фестивалю є те, щоб показати: Україна має дуже цікаву і вагому музичну творчість, яка заслуговує на те, щоб вона вписувалася у контекст музичних дій філармоній й оперних театрів. Ми намагаємося показати польській публіці, що в Україні є дуже вагоме музичне життя»,- наголосив Ревакович.
Диригент повідомив, що квитки на перший безкоштовний концерт «розійшлися блискавично». Натомість, квитки на два інші концерти фестивалю ще є продажі. Концерти фестивалю можна також буде подивитися в онлайн-режимі на Youtube-каналі філармонії імені Лютославського, а також згодом у записі на каналі фундації Pro Musica Viva.
Ревакович зауважив, що «Дні української музики» у Варшаві відбудуться завдяки вже вдруге признаній трирічній дотації міста Варшава, а також трирічній дотації Міністерства культури та національної спадщини Польщі у співпраці з Національним інститутом музики і танцю.