Про це в інтерв’ю Укрінформу розповів заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач.
“Коли море «працювало» повноцінно, автомобільний потік зберігався на належному рівні. Сьогодні ми застрягли у вузькому “горлі” ПП Ягодин – Дорогуськ, який не в змозі пропустити ту кількість машин, яка прямує в країни Балтії. Попит на автомобільні перевезення залишатиметься, оскільки є товари та логістика, яка завжди забезпечується автомобілями, і менше їх також не стане”, - сказав він.
За словами Деркача, за 8 місяців роботи порти "Великої Одеси" обробили 60 млн т вантажів, що перевищує довоєнний показник у 58,3 млн т за аналогічний період 2021 року. І хоча показники роботи морських портів вже повернулися до довоєнних рівнів, різкого спаду попиту на перевезення товарів автомобільними шляхами не прогнозується.
Деркач повідомив, що обсяги вантажопотоку через Дунай зменшилися порівняно з рекордними показниками 2023 року, однак вони все ще у 3-4 рази перевищують довоєнні. У міністерстві сподіваються зберегти нинішні показники експорту по Дунаю, адже він залишається важливим для перевезення нафтопродуктів.
Завдяки реєстрації в єЧерзі, яка дозволяє скасувати фізичні кілометрові черги з фур на кордоні та дати можливість перевізнику й водієві планувати перетин кордону, кордон уже перетнули 1 млн вантажівок.
У міністерстві планують до кінця року розширити функціонал додатка для легкових та малотоннажних вантажівок. Наразі розробляється принцип роботи програми для легковиків. Запуск включатиме верифікацію водіїв малотоннажників через «Дію», що має допомогти у боротьбі з некомерційними перевезеннями.
Як повідомляв Укрінформ, у пункті пропуску «Шегині» на кордоні з Польщею з 26 серпня через ремонтні роботи на півтора місяці обмежили рух для вантажних транспортних засобів та автобусів на виїзд з території України.