254,5 млн грн бюджетних коштів з початку року витратили на рекламу в областях, — Dozorro
254,5 млн грн бюджетних коштів з початку року витратили на рекламу в областях, — Dozorro

254,5 млн грн бюджетних коштів з початку року витратили на рекламу в областях, — Dozorro

За неповні сім місяців 2024 через платформу Prozorro уклали угод на замовлення реклами на 362 млн грн. В абсолютних цифрах, це більше ніж у попередні два воєнні роки: 315 млн грн — у 2023му та 225 млн грн — у 2022му. У довоєнний рік, для порівняння, через платформу було укладено договірів на рекламу на суму 441 млн грн. Про це повідомила команда Dozorro, яка відстежує динаміку з 2020 року.

Витрати на рекламу через онлайн-платформу  Prozorro в останні чотири роки

За даними аналітиків, упродовж останніх років загальні тенденції залишаються незмінними. Найчастіше купують:

  • послуги з висвітлення результатів своєї діяльності;
  • розробку та розміщення інформаційних матеріалів у соцмережах («Фейсбук», «Інстаграм», «ТікТок»), на білбордах, радіо та телебаченні;
  • проведення рекламних кампаній.

Майже 72% загальної суми припало на Київську область — 178 млн грн та Дніпропетровську — 86 млн грн. Уточнено, що 61% від загальної суми витрат на Київщині припало на закупівлю реклами державними банками, які просто звітують у Prozorro про свої закупівлі чи проводять спрощені:

  • «ПриватБанк» — 57 млн грн;
  • «Ощадбанк» — 28 млн грн;
  • «Укргазбанк» — 15,9 млн грн;
  • «Укрексімбанк» — 6,6 млн грн. 

Сукупно вони витратили 107,5 млн грн. Переважно державні банки замовляли розміщення інформаційних та рекламних матеріалів в медіа, радіо та на телебаченні, PR-кампанії, створення комунікаційних стратегій, SEO-оптимізацію, SMM-просування.

За винятком банків у Київській області цьогоріч уклали контрактів на 70,1 млн грн.

У трійку лідерів також потрапила Вінницька область з результатом 10 млн грн.

Вінницька міська рада витратила 2,4 млн грн на висвітлення своєї діяльності, а також підприємств на телебаченні та в онлайн-медіа;

Управління поліції охорони у Вінницькій області — 1,7 млн грн на зовнішню рекламу та проведення контекстно-медійної рекламної кампанії);

Вінницька ОДА та підпорядковані їй установи — 800 тис. грн на висвітлення діяльності.

254,5 млн грн бюджетних коштів з початку року витратили на рекламу в областях, — Dozorro - Фото 1

ТОП-5 міськрад за витратами на рекламу в Prozorro у 2024 році

Лідером за витратами на рекламні послуги серед міськрад став цього року Дніпро — 46,2 млн грн. Такі послуги замовляли 12 різних департаментів та комунальних підприємств.

Найбільшу суму законтрактувало комунальне підприємство «Організаційно-аналітична служба», яке забезпечує зв’язки з громадськістю і ЗМІ, — 26 млн грн.

З початку року уклали три угоди на висвітлення в онлайн-медіа на 11,1 млн грн, дві угоди на розміщення реклами на радіо на 7 млн грн, дві — на розміщення інформації в газетах. Ще один договір на 2,4 млн грн уклали на висвітлення на телебаченні.

Решта суми рекламних витрат Дніпровської міськради припала на її департаменти та інші КП, зокрема:

КП «Дніпровська міська студія телебачення» запланувала витратити 3,8 млн грн: майже 3 млн грн; на виготовлення та розміщення інформації на білбордах і ще 800 тис. грн на SMM;

  • Департамент благоустрою та інфраструктури — 3,2 млн грн;
  • Департамент гуманітарної політики — 3,1 млн грн;
  • Департамент транспорту та транспортної інфраструктури — 2,5 млн грн;
  • Департамент соціальної політики — 2,4 млн грн;
  • Департамент охорони здоров′я населення — 2,1 млн грн.

У Кривому Розі міська рада у 2024 році уже витратила 18,3 млн грн.

Майже всі контракти на рекламу міської ради припадають на закупівлі

За договором підряду з КП «Інститут розвитку міста Кривого Рогу» ТОВ «Телерадіокомпанія "НОВА"» отримає 12,6 млн грн. За ці кошти підрядник має висвітлювати інформацію про безпеку і захист мешканців, виконання соціально-гуманітарних програм і роботу органів влади на шести регіоналньих та загалньоукраїнських радіостанціях та на двох телеканалах: «Перший Міський» та  «ОТВ».

Ще 5,5 млн грн спрямують ТОВ «Інформаційне агентство «Кривбас Он-Лайн» для інформування населення про діяльність міськради в пресі та онлайн-медіа.

У Кам’янську витрати на рекламу за 7 місяців складають 12 млн грн.

 Рекламні послуги в громаді закуповували приблизно 20 різних департаментів, відділів та комунальних підприємств. Найбільша сума контрактів припадає на відділ реклами Кам'янської МР — 2,3 млн грн. — на виготовлення, розміщення та демонстрування соціальної реклами та інформаційних сюжетів на білбордах та вонлайн-медіа.

КП «Міська інформаційна служба» закупила реклами на 1,9 млн грн. Майже вся сума припадає на послуги з розміщення новин та висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування на шпальтах газети «Любиме місто».

Ще на 1,5 млн грн рекламу замовила сама міська рада: на висвітлення своєї діяльності та діяльності своїх виконавчих органів.

Тим часом Київська міська рада поки що витратила на замовлення рекламних послуг приблизно 8 млн грн.

Більшість цієї суми спрямували на розроблення та просування різних інформаційно-комунікаційних кампаній, переважно соціального спрямування. Здебільшого, на виготовлення та поширення поліграфії, розміщення матеріалів у соцмережах, на радіо та на площах зовнішньої реклами. Найбільша сума таких замовлень припадає на КП «Центр комунікації»  — 3,9 млн грн, за які було розроблено 11 кампаній. Ще на 1,6 млн грн таких послуг придбав Департамент суспільних комунікацій КМДА.

В Івано-Франківську за згаданий період на рекламу витратили 4,8 млн грн.

Підряд на висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування та питань життєдіяльності Івано-Франківська на 3,6 млн грн отримала газета «Західний кур’єр», яка до 2016 року була комунальною.

Не лише Івано-Франківськ підтримує колишні комунальні газети. ТОВ «Газета "Наше місто"», яке цього року отримало два підряди на 6,4 млн грн на висвітлення діяльності місцевої влади Дніпра у друкованих ЗМІ — теж колишня комунальна газета. І закуповування у неї послуг з висвітлення діяльності — не єдиний спосіб, яким місто продовжує її підтримувати. Наприклад, у грудні 2023 Департамент місцевого самоврядування та внутрішньої та інформаційної політики передплатив газети на понад 5,2 млн грн.

  • Читайте також: Регіональні медіа критично збільшили залежність від донорської допомоги через війну, — дослідження MDF

«Ми не беремося стверджувати, що закупівля рекламних послуг місцевою владою взагалі непотрібна. Адже часто йдеться про інформування громадян про доступні у місті сервіси та послуги, важливі зміни абощо. Однак надмірні витрати на рекламу викликають підозру і водночас питання, чому б не переспрямувати їх на допомогу Силам оборони, яку нещодавно дозволили офіційно», — заявили у Dozorro.

Також зазначили, що цю публікацію підготували за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її вміст є виключною відповідальністю Transparency International Ukraine і не обов’язково відображає погляди Європейського Союзу.

Фото: Dozorro

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги по теме
Киев Днепр Бюджет Ивано-Франковск
Источник материала
loader
loader