У матеріалі журналісти BBC зібрали докази, що вказують — ймовірно, створення анімаційних антиукраїнських роликів — справа рук Кремля.
Нові серії мультфільму Ukraine Inc поширюють тези про те, що допомога Україні виснажує бюджети європейців. Один з епізодів показує, як Володимир Зеленський, переодягнений в костюм Санта-Клауса, краде подарунки у французьких дітей.
Мультфільм стає вірусним завдяки підтримці великих прокремлівських телеграм-каналів, таких як Readovka. Російські ЗМІ стверджують, що автори серіалу – французи, хоча немає жодного підтвердження цього.
Тексти французькою мовою у мультфільмах містять численні орфографічні помилки, а назви паризьких вулиць вигадані. Домен ukraine-inc.info зареєстрований у США, але його популяризацію почали російські прокремлівські медіа.
Крім того, експерти з анімації вказують на схожість між стилем Ukraine Inc та іншими проросійськими мультфільмами. Журналісти BBC виявили, що деякі зображення, використані в серіалах, взяті з відкритих стокових ілюстрацій російських дизайнерів.
Як вказує видання ВВС, Кремль не вперше приписує авторство пропагандистських мультфільмів французам. Франція стала головною мішенню російської дезінформації через свою підтримку України.
Підкреслюється, що прокремлівські анімації, такі як Ukraine Inc, спрямовані на підрив довіри до України та її підтримки з боку Європи, використовуючи мультфільми як доступний засіб поширення пропаганди.
Доцент Французького інституту геополітики Кевін Лімоньє вважає, що є причина, чому виробництво пропагандистських мультфільмів приписують саме французам. За його словами, Франція стала чи не найголовнішою мішенню російської кампанії з дезінформації відтоді, як Париж став куди більш відкрито демонструвати підтримку України.
«Останні заяви Макрона про виправлення військ в Україну були сприйняті Москвою як загроза. Також після виходу Британії з ЄС, Франція залишилася єдиною ядерною державою в Європі (ЄС), і має чималу військову потужність - нарівні із Польщею. Тому Росія зараз "цілить" у Францію», — пояснює Лімоньє.
Водночас Зої Фурель з організації The Global Disinformation Index, що моніторить дезінформацію, певна — мета таких прокремлівських мультфільмів полягає у тому, щоб достукатися до аудиторії за кордоном — з різних країн, з різним культурним та історичним бекграундом.
«Росія завжди використовувала різноманітні засоби для поширення своїх меседжів. Проте не кожен готовий заходити на сайт RT (раніше Russia Today — російське державне медіа, орієнтоване на закордонну аудиторію), а от мультики — це щось доступне. Вам не треба бути експертом або розуміти контекст, щоби вловити сюжет. Меседжі у мультфільмах – універсальні», — каже Фурель.
Нагадаємо, словацька поліція спростувала фейк росіян про те, що партнерка-українка Цинтули намовила його стріляти у Фіцо.
Фото: ВВС.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.