39% людей воліють не читати новини, — дослідження Reuters Institute
39% людей воліють не читати новини, — дослідження Reuters Institute

39% людей воліють не читати новини, — дослідження Reuters Institute

Провідний автор звіту вважає, люди уникають новин для захисту свого психічного здоров’я, оскільки порядок денний у світі «складний».

Дедалі більше людей у всьому світі відмовляються від перегляду новин, називаючи їх нудними або такими, що викликають депресію. Такі дані глобального дослідження Інституту вивчення журналістики Reuters Оксфордського університету.

Згідно зі звітом, майже чотири з десяти людей у всьому світі (39%) сказали, що іноді або часто уникають новин. Цей показник виріс порівняно з 2017 роком, коли так відповідали 29% людей.

Уникання новин

У звіті автори припускають, що війна в Україні та ситуація на Близькому Сході могли посприяти бажанню людей не читати новини. Зазначається, що уникання новин зараз досягло рекордно високого рівня.

Проте, згідно з дослідженнями, довіра до новин під час пандемії ковіду зросла. У звіті також зафіксовано, що вибори підвищили інтерес до новин у кількох країнах, зокрема у Сполучених Штатах. Однак, згідно з дослідженням, загальна тенденція залишається стійкою до зниження.

У всьому світі 46% людей заявили, що їх дуже або надзвичайно цікавлять новини – порівняно з 63% у 2017 році.

У Великій Британії з 2015 року інтерес до новин впав майже вдвічі. Провідний автор звіту Нік Ньюман вважає, люди уникають новин для захисту свого психічного здоров’я, оскільки порядок денний у світі «складний». Він додав, що деякі люди відчувають себе збентеженими кількістю новин навколо, тоді як інші відчувають втому від політики.

Відповідно до звіту, жінки та молоді люди частіше відчували себе втомленими від кількості новин.

Тим часом довіра до новин залишається стабільною на рівні 40%, але в цілому все ще на 4% нижча, ніж у розпал пандемії коронавірусу, показало опитування.

У Великій Британії довіра до новин цього року дещо зросла – на 36%, але залишається приблизно на 15 процентних пунктів нижчою, ніж до референдуму про Brexit у 2016 році.

TikTok обігнав Х

У звіті встановлено, що аудиторія традиційних джерел новин, таких як телебачення та друковані видання, різко впала за останнє десятиліття, і молоді люди вважають за краще отримувати новини онлайн або через соціальні мережі.

У Великій Британії майже три чверті людей (73%) сказали, що вони отримують новини онлайн, порівняно з 50% тих, хто черпає новини з телебачення та лише 14% реціпієнтів друкованих видань.

Найважливішою соціальною медіаплатформою для отримання новин залишається «Фейсбук», хоча інтерес до неї стабільно падає.

«Ютуб» та «Вотсап» також залишаються важливими джерелами новин для багатьох, тоді як «Тікток» перебуває на підйомі та вперше обігнав соцмережу X, що раніше називалася «Твіттер».

13% людей використовують тікток для обміну відео з новинами, порівняно з 10%, які використовують X. Показник для тіктоку ще вищий для 18-24-річних людей у всьому світі – 23%. У зв’язку з цими змінами відео стає все більш важливим джерелом онлайн-новин, особливо для молодших вікових груп. Згідно зі звітом, короткі новинні відео є найбільш привабливими.

ШІ у журналістиці

Дослідники також виявили, що люди підозріло ставляться до того, як штучний інтелект можна використовувати в репортажах, особливо для важливих новин, таких як політика чи війна.

«У 28 країнах ми виявили, що респонденти нашого опитування здебільшого відчувають дискомфорт від використання штучного інтелекту в ситуаціях, коли контент створюється переважно штучним інтелектом під наглядом людини. Навпаки, виникає менше дискомфорту, коли штучний інтелект використовується для допомоги журналістам, наприклад, для транскрибування інтерв’ю чи узагальнення матеріалів для дослідження. Тут респондентам більше комфортно, ніж незручно», — йдеться у звіті.

  • Читайте також: Десятку лідерів серед соцмереж за підсумками 2023 року очолив ютуб, — дослідження

Фото: уникнення новин / quora

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги по теме
Новости Соцсети Facebook Twitter
Источник материала
loader
loader