Кілька аргументів на користь французьких Mirage 2000 для ЗСУ
Кілька аргументів на користь французьких Mirage 2000 для ЗСУ

Кілька аргументів на користь французьких Mirage 2000 для ЗСУ

Відповідь коментаторам про "кепський літак"

Наприклад, як так, що Mirage 2000-5 у грецьких ВПС можуть бути носіями SCALP-EG, а от у французьких ВПС це літаки більше під завдання протиповітряної оборони.

Тому до вчорашнього дня чисельні коментатори так і воліли говорити: "Кепський літак, цей ваш Mirage 2000, для повітряного бою із російськими Су-35 взагалі не підходить". Не підходить, бачте, під умови сучасної війни в повітрі.

З таким успіхом вони могли висувати претензії й до наших Су-24М/МР. Мовляв, чого ці літаки настільки малоефективні у боротьбі з повітряними цілями, радянські конструктори ж туди передбачили можливість підвішувати ракети повітря – повітря малої дальності Р-60 (це був сарказм, якщо що).

Але якщо серйозно, то ось такі акценти. У нас же еталоном вимог є F-16 Block 70, він же F-16V, найсучасніша модифікація цього літака. На менше наше національне самолюбство погоджуватись не хоче.

Втім, тут мало буде просто сказати, що за F-16V черга з отримувачів лише по комерційних контрактах розписана десь до середини 2030-х років, раніше ніяк навіть для Польщі. Лише десяток таких літаків коштує десь 1 мільярд доларів.

Так, у французів є новіша авіатехніка – багатоцільові Rafale. Але цей продукт французького ОПК ще більше ексклюзивний продукт, аніж F-16. Середній темп виробництва коливається від 13 до 21 машини на рік, "черга" по контрактах на нові літаки розписана до початку 2030-х років. Щоб упоратись із підрядами, Dassault навіть перекинуло працівників з лінії по виробництву бізнес-джетів.

Вживані Rafale французи продають за схемою "будеш винен, як земля колгоспу, і ще подякуй, що ми таки поставили літаки". Ескадрилья десь 1 мільярд євро коштуватиме, хорвати не дадуть збрехати.

Чому Mirage 2000 для ЗСУ – оптимальний варіант

Якщо із таких ракурсів виходити, то Mirage 2000 для ЗСУ – оптимальний варіант, як не крути. Наприклад, якщо дадуть Mirage 2000-5 чисто під керовані авіабомби AASM Hammer та ракети повітря – повітря MICA – вже гарний інструмент для ППО в тилових районах України та для ролі "артилерії, яка літає" біля лінії фронту.

Якщо це раптом будуть Mirage під далекобійні крилаті ракети SCALP-EG, то у нас заодно можна буде вивільнити Су-24 для апгрейду під ті самі TAURUS.

Можливо, Mirage 2000 заодно виявляться простішими в освоєнні, аніж F-16. Бо, наприклад, навряд чи французький президент Еммануель Макрон просто так би казав, що програма підготовки льотчиків і техніки займе пів року (усього).

Як уже було публічно "засвічено", одна із ланок тренування наших пілотів на F-16 – це польоти на французьких навчально-бойових літаках Alfa Jet. Своя ПВК з інструкторами під Mirage 2000 у французів теж є.

Питання про необхідність 200 західних літаків для захисту нашого неба нікуди не зникло, одними F-16 це питання не закрити. Тому такі справи, брати й сестри українці.

Теги по теме
Оружие
Источник материала
loader
loader