Реклама під назвою "Crush!" зображувала музичні інструменти та інші предмети, що розчавлюються під пресом, і мала на меті наголосити на творчих можливості планшета. Однак вона викликала негативну реакцію з боку творчої спільноти, що змусило технологічного гіганта публічно перепросити.
Скандальне відео було оприлюднене невдовзі після презентації нового iPad Pro з процесором M4. Рекламний ролик, покликаний просувати інноваційні можливості планшета, мав на меті проілюструвати, як iPad може затьмарити інші інструменти для творчості. Однак вона не викликала позитивного резонансу у глядачів.
Реклама iPad Pro
Що саме не сподобалося творцям у рекламі
У новій рекламі останнього покоління iPad Pro компанія показує, як різні інструменти, деталі камери, фарби та багато іншого розчавлюють у гідравлічному пресі. Наприкінці з'являється надтонкий новий iPad Pro.
Ідея реклами досить зрозуміла – новий потужний планшет від Apple може до певної міри "замінити" всі ці пристрої та інструменти. Але реклама потрапила під вогонь критики з боку креативників і не тільки.
Режисер Асіф Кападіа у своєму пості в соцмережі X дуже влучно висловив головну претензію до реклами:
Це найчесніша метафора того, що технологічні компанії роблять з мистецтвом, з художниками, музикантами, творцями, письменниками, режисерами: вичавлюють їх, використовують, погано платять, забирають все, а потім кажуть, що це все створено ними.
Відомий британський актор Г'ю Грант також засудив рекламу, назвавши її "руйнуванням людського досвіду". Так само і Рід Морано, режисер серіалу "Розповідь служниці", порадив генеральному директору Apple Тіму Куку прислухатися до критики.
Це ж було вже
Цікаво, що відеоряд реклами "Crush!" підозріло повторює аналогічну рекламу LG, яку вона зняла в далекому 2008 році для свого телефона LG KC 910.
Дивно, наскільки добре ці дві реклами збігаються, навіть повторюючи одні й ті ж кадри, на якому прес змушує скло в об'єктиві камери вибухати.
Реклама телефона LG
Реакція Apple
Спочатку Apple зберігала мовчання з цього приводу, що ще більше розпалювало суспільне невдоволення.
Згодом Тор Міхрен, віце-президент Apple з маркетингу, публічно перепросив. Міхрен наголосив на прихильності Apple до розвитку креативності та визнав, що реклама не досягла своєї мети. Він висловив жаль з приводу неправильного тлумачення наміру реклами, заявивши, що вона мала на меті продемонструвати потенціал iPad Pro.