Дослідники назвали основні фейки, які РФ поширює як оплачену рекламу
Дослідники назвали основні фейки, які РФ поширює як оплачену рекламу

Дослідники назвали основні фейки, які РФ поширює як оплачену рекламу


Під час дослідження виділено 12 досить поширених розрекламованих тем, але ключовими можна вважати чотири-п’ять.

Дослідники виявили дванадцять тем, які росіяни поширюють через проплачену рекламу у Фейсбуці з метою дестабілізації ситуації в Україні. Про це вони розповіли під час пресконференції, Укрінформ.

Про результати досліджень розповіли аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Сергій Жуков, заступник директора Центру демократії та верховенства права, головний експерт з медійного права та модерації контенту в соціальних мережах Ігор Розкладай, медіаекспертка, авторка антифейкового проєкту НотаЄнота Альона Романюк, дослідник у Digital Forensic Research Lab (DFRLab) Роман Осадчук і заступник керівника Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Микола Балабан.

Жуков повідомив, що дослідження російських рекламних повідомлень у соціальній мережі Facebook проводилося з березня по листопад минулого року й мало на меті виявити найбільш поширені російські наративи відносно України.

Повідомляється, що опрацювали 400 сторінок у Фейсбук і виявлено 600 російських рекламних повідомлень.

“У результаті ми виявили 12 тем, які вони регулярно відпрацьовують”, – сказав Жуков.

На його думу, ключовими можна вважати чотири-п’ять тем, які стосуються ситуації на фронті, дискредитації Заходу і міжнародної співпраці України, теми мобілізації і корупції української влади.

За словами експерта, росіяни також активно проплачували повідомлення про те, що “українське суспільство не туди рухається”.

Альона Романюк додала, що росіяни досі використовують наратив, який запустили їхні політтехнологи іще у 2004 році про українців першого, другого і третього сорту, лише трохи змінивши його.

Ігор Розкладай розповів, що поширеними методами дезінформації у соцмережах є створення сторінок-клонів відомих людей. Найпопулярнішими є сторінки президента, першої леді і головнокомандувача ЗСУ. Фейкові сторінки-клони регулярно закривають, але росіяни відразу створюють нові.

Крім того, у Фейсбуці часто з’являються сторінки-клони відомих військових і волонтерів: там публікуються повідомлення про збори коштів. Російські дезінформатори також створюють підробки під відомі українські медіа.

Але, як підкреслив Розкладай, основними точками прикладання дезінформаційних зусиль ворога була і залишається ситуація на фронті.

Раніше повідомлялося, що росіяни розповсюджують фейк щодо наступу на Сумську область. 



Теги по теме
исследование Соцсети пропаганда
Источник материала
loader
loader