На сайті «1+1» медіагрупа розмістила структуру власності нової компанії, яка не належить олігарху Ігорю Коломойському. Це ТОВ «Віжн 1+1», яке, своєю чергою, належить ТОВ «Солюшнс». Кінцевий бенефіціар компанії — очільниця супутникової платформи Viasat Світлана Міщенко (57%). Окрім неї, 24% належать очільнику медіагрупи Ярославу Пахольчуку, а ще 19% — Віктору Скібі. Останній — співвласник ТОВ «Компанія з управління активами “Клевер Ессет Менеджмент”» із Дніпра, і торік восени він передав свою частку на користь компанії Міщенко та Пахольчука.
Поява нової структури власності та нової компанії свідчить про те, що «1+1» завершує процес переведення брендів своїх каналів на нові юридичні особи, які вже не належать Ігорю Коломойському, Ігорю Суркісу та дружині Віктора Медведчука Оксані Марченко. «Детектор медіа» розказував про цей процес рокірувань у власності, коли він починався у листопаді 2023 року. І зараз, як ми й писали, бачимо, що нові компанії (в назвах яких є «Віжн») наново реєструють канали «1+1 Україна» та «Бігуді», а натомість компанії, які належали Коломойському, змінюють логотипи своїх каналів на «1+1 марафон» і «2+2 марафон».
ТОВ «Солюшнс», яке на сайті «1+1» тепер значиться власником каналу, позиціюється як приватний бізнес керівника «1+1» та власниці платформи Viasat. Цій компанії належать платформа кіно та телебачення «Київстар ТБ» (юридична особа ТОВ «Плюс ТБ»), супутниковий оператор Viasat (ТОВ «Віжн ТБ»), телеканали Сomedy Cental (ТОВ «Віжн медіа») та «УНІАН» (ТОВ «Дідживан»). Крім цього, компанія займається дистрибуцією телеканалів і бізнесом у диджитал-сегменті. Також Ярославу Пахольчуку та Світлані Міщенко належить і нова група компаній «Віжн»: «Віжн 1+1», «Віжн 2+2», «Віжн 3», «Віжн 4».
Тихі зміни у Нацраді
Нова структура власності на сайті «1+1» датована 1 лютого 2024 року. Саме у цей день Національна рада з питань телебачення та радіомовлення зареєструвала два лінійні канали, які планують мовити на супутнику, з логотипами «1+1 Україна» та «Бігуді». Юридичними особами цих каналів є компанії ТОВ «Віжн 1+1» і ТОВ «Віжн 4». Вони також уже юридично не належать олігарху Ігорю Коломойському й так само позиціюються як приватний бізнес Пахольчука та Міщенко.
Натомість компанія, яка належить Коломойському, — ТОВ «Студія 1+1» — змінила логотип свого каналу з «1+1 Україна» на «1+1 Марафон».
За тиждень до того, на засіданні Нацради 25 січня, канал «Бігуді» (ТОВ «Рєал Істейт-ТВ») змінив логотип на «2+2 марафон». А логотип «Бігуді» залишився в компанії, яка не належить Коломойському — ТОВ «Віжн 4». Згадані зміни регулятор мав зробити для того, щоб у цифровому мовленні не дублювалися логотипи каналів. Тому що ці дві нові компанії — ТОВ «Віжн 1+1» і ТОВ «Віжн 4» — торік у листопаді перемогли на конкурсі у мультиплексах «Зеонбуду» та мовили з логотипами «1+1 Україна» та «Бігуді».
Таким чином, тихо і непомітно, за цілковитої згоди Нацради фактично у двох брендів «Плюсів» змінилися юридичні особи. І, як бачимо на сайті, сам «1+1» вже позиціюється з новою власністю.
У групі залишилися й інші бренди, які поки що ще не перейшли на нові юридичні особи. Це ТЕТ і «2+2». Зараз вони належать ПрАТ «Телекомпанія «ТЕТ» і ТОВ «Рєал Істейт-ТВ» (власники Коломойський і соратники). Однак варто згадати, що ліцензії на державний мультиплекс МХ-7 уже отримали три компанії, які також належать Ярославу Пахольчуку та Світлані Міщенко. Це ТОВ «Дідживан», яка має ліцензію «УНІАНу» в мультиплексі «Зеонбуду», а в МХ-7 планує мовити під логотипом «УНІАН-2». Ще дві компанії — ТОВ «Віжн 2+2» та ТОВ «Віжн 3» — планують запускати чоловічий і молодіжний канали під логотипами «Віжн-2» та «Віжн-3». Можемо припустити, що саме ці канали незабаром можуть змінити логотипи на «2+2» та ТЕТ. Однак може бути й інша схема переведення цих мовників на нові юридичні особи. У переможців конкурсу є рік, щоб вийти в ефір у державному мультиплексі. Якщо медіагрупа захоче перевести свої канали «2+2» та ТЕТ у державний мультиплекс, то зробить це, змінивши логотипи. Якщо плани зміняться, і «Плюси», як і Starlight Media, вирішать таки залишитись у «Зеонбуді», то компанії можуть відмовитися від ліцензій у МХ-7, а канали «2+2» та ТЕТ не будуть змінювати своїх логотипів.
Але тоді залишиться питання, як перевести ці ліцензії на нові юридичні особи, в яких би не фігурував Коломойський. Хоча і такі випадки є.
У будь-якому разі у «Плюсів» вистачає цифрових ліцензій:
«Зеонбуд» — «1+1 Марафон», «2+2 марафон», «УНІАН ТБ», ТЕТ, «2+2», «Бігуді», «1+1 Україна»;
МХ-7 — упродовж року мають вийти «УНІАН-2», «Віжн-2» та «Віжн-3».
Ще одна деталь: за інформацією джерел «Детектор медіа», в угодах із провайдерами медіагрупа вказує лише логотипи своїх каналів без юридичних осіб. Тобто жодних незручностей із дистрибуцією каналів не має та не матиме в майбутньому, які б юридичні особи не володіли брендами каналів.
Що залишилось у Коломойського юридично
Ігор Коломойський, з-поміж іншого, є співвласником компаній: ТОВ «Рєал Істейт-ТВ», ІП «1+1 Продакшн», ТОВ «ТРК “Студія 1+1”», ПрАТ «Телекомпанія «ТЕТ». Вони мають ліцензії на канали «2+2 марафон», «1+1 марафон», ТЕТ і «2+2» (на два останні — ймовірно, поки що).
А також на «1+1» (без слова «Україна» або «Марафон»), який зараз не транслюється у цифрі.
При цьому у реєстрі (Opendatabot, YouControl) Ігор Коломойський не вказаний як бенефіціарний власник згаданих компаній. Зазначається, що він видалений як кінцевий бенефіціар у 2017 році, а зараз кінцевий бенефіціар відсутній. Однак у Нацраду компанії подають більш деталізовану структуру власності. І станом на осінь минулого року Ігор Коломойський і соратники залишаються кінцевими власниками цих компаній. Наприклад, ТОВ «ТРК “Студія 1+1”» (рішення від 31 жовтня 2023 року), ПрАТ «Телекомпанія «ТЕТ» (рішення від 31 жовтня 2023, рішення від 9 листопада 2023 року).
«Детектор медіа» звернувся до «1+1 медіа» з проханням прокоментувати появу власності нової компанії на основному сайті каналу «1+1» (1plus1.ua). У відповідь отримали коментар пресслужби медіагрупи. Подаємо його без змін:
«Наразі на ринку існує два телеканали: “1+1 Україна” та “1+1 Марафон”, які мають різних власників. Сайт 1plus1.ua розміщує новини, що стосуються телеканалу “1+1 Україна”, через що вказана відповідна структура власності ресурсу згідно з виданою ліцензією. Своєю чергою, бренд “1+1”, як і раніше, належить компанії, кінцевим бенефіціарним власником є Ігор Коломойський».
Колаж: Микола Шиманський, «Детектор медіа»
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.